Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، دربسته اخبار امروز می‌خوانیم.

احتکارهزار تن قند و شکر در سیرجان

فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف هزار تن قند و شکر احتکار شده به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال در شهرستان سیرجان خبر داد.

سردارعبدالرضا ناظری گفت: ماموران پلیس شهرستان سیرجان با انجام اقداماتی از احتکار مقادیر زیادی قند و شکر در انبار یک کارخانه قند و شکر مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تصریح کرد: در این رابطه ماموران با هماهنگی قضائی و همراهی تیم اداره صمت و تعزیرات حکومتی سیرجان در بازرسی از انبار این کارخانه ۸۰۰ تن شکر و ۲۰۰ تن قند تولید شده  سال ۱۳۹۶ را که به انگیزه احتکار تاکنون در انبار کارخانه دپو شده بودند، کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه شناسایی عوامل این احتکارکالا در دستور کار است بیان کرد: ارزش این اقلام طبق نظر کارشناسان مربوطه، ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

سردار ناظری با اشاره به اینکه پلیس با هرگونه اقدامی که به اقتصاد کشور لطمه وارد کند با جدیت برخورد می‌کند، اظهار کرد: یکی از ماموریت‌های مهم ناجا تامین امنیت اقتصادی است و شهروندان عزیز می‌توانند با اعلام اخبار مربوط به قاچاق و احتکار کالا، پلیس را در انجام این امر مهم یاری کنند.

کلاهبرداری ۱۰۰ میلیاردی با وعده استخدام

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: فردی که با تنظیم مدارک جعلی، خود را مسئول منابع انسانی یک شرکت صنعتی معرفی و بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.

سردار عبدالرضا ناظری افزود: در پی طرح شکایت چند شهروند شهربابکی از فردی که با وعده استخدام اعضای خانواده آنان به عناوین مختلف مبالغ زیادی دریافت، اما خلف وعده کرده بود، موضوع تحت بررسی ماموران پلیس قرار گرفت.

او تصریح کرد: در این رابطه با ورود سریع پلیس به این پرونده و در تحقیقات بعدی مشخص شد فردی با جعل عنوان، خود را مسئول منابع انسانی یک شرکت صنعتی و معدنی معرفی و با دادن وعده استخدام به چند شهروند و جلب اعتمادشان از آن‌ها در مجموع ۱۰۰ میلیارد ریال برای انجام فعالیت‌های مختلف دریافت و فرار کرده بود.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به برخی موارد مشابه که طی آن‌ها برخی افراد فرصت طلب از طریق اعلام پیام‌های استخدام کذب و غیر واقعی، شهروندان را فریب می‌دهند، تصریح کرد: در این رابطه ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان "شهربابک" با انجام اقدامات اطلاعاتی و پی جویی‌های پلیسی موفق شدند، عامل طرح ریزی و انجام این کلاهبرداری میلیاردی را شناسایی و دستگیر کنند که این متهم پس از تکمیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

ماموران پلیس مانع خودکشی زن جوان شدند

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان کرمان گفت: حضور و اقدام به موقع مأموران یگان امداد این فرماندهی از اقدام به خودکشی یک خانم جوان جلوگیری کرد.

سرهنگ مهدی پورامینایی افزود: ماموران یگان امداد شهرستان کرمان هنگام گشت زنی در سطح شهر خانمی جوان را مشاهده کردند که قصد داشت از بالای پل یکی از تقاطع‌های شهر خود را به پائین پرت کند.

او افزود: خوشبختانه مأموران انتظامی با ظرافت‌های خاص گفتگو و آرام سازی این فرد موفق شدند این خانم حدودا ۳۵ ساله را از تصمیم لحظه‌ای و نادرست خودکشی منصرف و در ادامه به یکی از مراکز مشاوره پلیس معرفی کنند.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با قدردانی از اقدام به موقع و اثربخش مأموران انتظامی که منجر به نجات جان این شهروند شد گفت: هر چند که در این مورد توجه و اقدام به موقع تیم گشت پلیس مانع از وقوع یک حادثه تلخ برای این شهروند شد، اما چه بهتر که برای عبور از ناملایمات ذهنی و روحی به قدرت لایزال الهی تکیه و ضمن بهره گیری از یک مشاور خوب از دست زدن به رفتار‌های نادرست دوری کنیم که در این رابطه اکثر کلانتری‌ها نیز از نیروی مشاور برخوردار و آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای به مراجعان هستند.

فرصت باقیمانده برای ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی

رئیس پلیس راهور استان کرمان با اشاره به استمرار طرح ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی تا ۱۷ دی ماه از شهروندان خواست از فرصت باقیمانده برای ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی استفاده کنند.

سرهنگ یوسف نجفی گفت: در طرح اخیر ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی، مالکان یا متصرفان موتورسیکلت‌های پارکینگی می‌توانند با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ نسبت به انجام مراحل اداری ترخیص موتورسیکلت خود اقدام کنند.

او افزود: در این رابطه برای انجام ترخیص هیچ نیازی به گواهینامه، پلاک، بیمه نامه و حتی سند مالکیت نیست و ارائه همان برگ پارکینگ به دفاتر پلیس +۱۰ برای ترخیص موتور سیکلت کفایت می‌کند.

رئیس پلیس راهور استان کرمان با اشاره به اینکه ۵۰ هزار موتورسیکلت رسوبی در استان وجود دارد، تصریح کرد: هزینه پارکینگ این موتورسیکلت‌ها با نرخ سال ۹۴ محاسبه می‌شود که تاکنون درصدی از مالکان برای ترخیص مراجعه کرده اند که با توجه به تسهیلات در نظر گرفته شده می‌طلبد شهروندان از فرصت باقی مانده برای ترخیص موتور سیکلت خود استفاده کنند.

کشف بیش از یک تن سیم مس سرقتی درعملیات پلیس کهنوج

فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف یک تن و ۳۸۰ کیلوگرم سیم مس سرقتی در پی دستگیری یک مالخر در شهرستان کهنوج خبر داد.

سردار عبدالرضا ناظری گفت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان کهنوج در روند پی جوئی‌های پلیسی برای کشف چند مورد سرقت سیم و ادوات برق رسانی، از دپوی حجم زیادی سیم مس سرقتی در یک کارگاه ضایعاتی مطلع شدند.

او افزود: در این رابطه ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی بعدی متوجه شدند صاحب این کارگاه تبعه افغان بوده و در حال انتقال تمام سیم‌های مس سرقتی به استان تهران است که بلافاصله ماموران با شناسایی و ردزنی خودروی حامل اموال مسروقه موفق شدند این کامیون را در شهرستان"نائین"استان اصفهان توقیف کنند.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به دستگیری متهم و پلمب این کارگاه ضایعاتی تصریح کرد: بنا به نظر کارشناسان مربوطه ارزش سیم‌های مس کشف شده یک میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال تعین و در ادامه تحویل اداره برق شدند.

انفجار کپسول گاز، پدر و پسر سیرجانی را راهی بیمارستان کرد

فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان از انفجار کپسول گاز در یک تعمیرگاه منجر به زخمی شدن ۲ نفر خبر داد.

سرهنگ محمدرضا ایران نژاد گفت: برابر اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع انفجار و آتش سوزی در یک مغازه در شهرک تعمیر کاران، بلافاصله گشت انتظامی به همراه عوامل امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: با حضور ماموران در محل مشخص شد در اثر انفجار کپسول گاز در تعمیرگاه یک پدر و پسر، هر دوی آن‌ها دچار سوختگی و به بیمارستان منتقل شده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان با بیان اینکه در این حادثه علاوه بر مغازه یک دستگاه خودروی پیکان و یک دستگاه خودروی پژو نیز دچار آسیب و حریق ایجاد شده توسط عوامل آتش نشانی مهار شد، گفت: شهروندان باید همواره در استفاده از وسایل گرمایشی و گازسوز دقت کنند تا شاهد اینگونه حوادثی نباشیم.

کشف ۹ هزار و ۳۰۰ ماسک غیربهداشتی در زرند

فرمانده انتظامی شهرستان زرند از کشف ۹ هزار و ۳۰۰ عدد ماسک غیربهداشتی توسط ماموران انتظامی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمود خدادادنژاد گفت: ماموران پاسگاه انتظامی محمدآباد حین کنترل محور زرند - رفسنجان حوالی دو راهی جرجافک به یک دستگاه وانت پراید مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو ۹ هزار و ۳۰۰ عدد ماسک غیربهداشتی و فاقد هر گونه مدارک معتبر کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان زرند با اشاره به توقیف خودرو ودستگیری ۲ نفر در این رابطه، تصریح کرد: متهمان دستگیر شده پس از تکمیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

کشف ۳۱ دستگاه ماینردر رفسنجان

فرمانده انتظامی رفسنجان از کشف ۳۱ دستگاه استخراج ارز دیجیتال به ارزش ۳ میلیارد و یکصد میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدمهدی کریمی در تشریح جزئیات این خبر گفت: با دریافت خبری مبنی بر نصب و استفاده غیرمجاز از دستگاه استخراج ارز دیجیتال در ۲ انبار کاشی در سطح شهرستان موضوع سریعا در دستور کار ماموران پلیس آگاهی رفسنجان قرار گرفت.

او افزود: ماموران با هماهنگی قضایی به همراه ماموران اداره برق این دو محل را مورد بازرسی قرار دادند که در نهایت تعداد ۳۱ دستگاه ماینر قاچاق که به صورت غیرمجاز به شبکه برق متصل و در حال فعالیت بودند را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان با اشاره به اینکه ارزش تقریبی این دستگاه‌ها توسط کارشناسان ۳ میلیارد و یکصد میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این زمینه یک متهم دستگیر و ماینر‌های قاچاق نیز به اداره تعزیرات حکومتی تحویل شدند.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کلاهبرداری میلیاردی احتکارکالا فرمانده انتظامی استان کرمان ترخیص موتورسیکلت های رسوبی فرمانده انتظامی شهرستان استان کرمان با اشاره ۱۰۰ میلیارد ریال شهرستان سیرجان ماموران پلیس وعده استخدام برای ترخیص قند و شکر مس سرقتی تن قند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۱۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سارقان حرفه‌ای موتورسیکلت‌های اشنویه دستگیر شدند

فرمانده انتظامی اشنویه از دستگیری دو سارق حرفه‌ای موتورسیکلت‌ در این شهرستان خبر داد.

علی توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: در پی شکایت شهروندان در خصوص سرقت موتورسیکلت در اشنویه موضوع در دستور کار پلیس شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا و در تداوم طرح‌های امنیت محله محور با اشراف اطلاعاتی کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان اشنویه در عملیاتی ضربتی، دو نفر سارق حرفه‌ای و سابقه دار موتورسیکلت شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی اشنویه گفت: متهمان در تحقیقات پلیس به چندین فقره سرقت موتورسیکلت در سطح شهرستان اعتراف کردند.

توکلی تصریح کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل دستگاه قضائی شده و روانه زندان شدند.

کد خبر 751859

دیگر خبرها

  • سارقان حرفه‌ای موتورسیکلت‌های اشنویه دستگیر شدند
  • حضور به موقع پلیس، مانع از خودسوزی یکی از شهروندان شد
  • ۱۱۰۰۰ قلم داروی غیرمجاز در بجنورد کشف شد
  • پلیس مانع خودسوزی زن ۵۰ ساله شد
  • توقیف ۳ تن چوب جنگلی قاچاق در تنکابن
  • کشف ۲۱۵ کیلوگرم حشیش از یک منزل در رودبار جنوب
  • انهدام یک شرکت هرمی در تالش
  • دستگیری متهم به جعل مهرهای ادارات در مشهد
  • کشف ۲۲۷ کیلوگرم تریاک در یزد
  • جک‌های قاچاق در توقیف پلیس بستک