Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر مصطفی نادعلی نژاد در جمع  خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: بخش اول این پروژه انجام شده و تیم کاملی اکنون مشغول کار هستند که تا ۱۰ روز آینده نهایی می شود. به همت پشتیبانی و کادر بیمارستان سعی کردیم با هزینه کمتر این مرکز را آماده کنیم؛ زیرا نوع نگاه دراین پروژه درمانی است و اهمیت بسیاری برای ما دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستگاه ام آر آی برای کیش ضرورت ندارد

دکتر نادعلی نژاد در ادامه در خصوص دستگاه ام آرآی بیمارستان گفت: این دستگاه به صورت مداوم ایراد داشت و نهایتا ۱۰ روز کار می کرد. بنا بر نظر وزارت بهداشت و درمان کشور و حتی نگرش جهانی، ابزار ها و دستگاه‌ها باید به گونه ای استفاده شوند که جامعه بتواند از آن خدمات بهینه بگیرد. با این حساب برای مراکزی مثل کیش ام آرآی دیده نشد و اصلا مجوز آن داده نشد با اینکه ما تلاش بسیار کردیم اما به نتیجه نرسیدیم. با این حال می‌توان دو موضع نسبت به این مساله داشت؛‌ اولین نگاه گردشگری سلامت است که اگر قرار است شروع شود، باید آن را بسیار قوی ببینیم و امکانات بیشتری داشته باشیم. اما اگر فقط در حد همین نگاه درمانی کیشوندان که مراجعه می کنند باشد، خیلی به ام ار ای نیازی نیست. ما هیچ مورد اورژانسی که لازم باشد در زمینه ام آرای نداریم. معمولاروزانه باید ۳۰۰ یا ۴۰۰ ام آرآی انجام شود در حالی که ما روزی ۱۰ تا ۱۲ تا مراجعه کننده بیشتر نداریم. بنابراین من فکر می‌کنم حضورش درچنین مناطقی ضروری نیست.

 اما از زمانی که دستگاه آسیب دیده ما نهایت سعی خود راکردیم آن را اصولی درست کنیم که در همین خصوص تیم متخصص شروع به بررسی کردند و در نتیجه بررسی اولیه کارشناسان دستگاه دیگرکارایی لازم را ندارد. اما با رایزنی های دکتر روشن و دکترنجاتی نهایتا از تیم متخصص خواسته شد دوباره مشکل دستگاه بررسی شود که در این خصوص تصمیم بر این شد هلیوم زده شود که اگر نتیجه داد هزینه های دیگر را متقبل شویم. این کار با صرف هزینه‌ای ۲۵۰ میلیون تومانی انجام شد اما تغییری ایجاد نکرد. بعد از بررسی ۷۲ ساعته مشخص شد این کار اثربخشی نداشته و احتمالا باید دستگاه جمع شود. البته ما همچنان درخواست مجدد تعمیر و بررسی دوباره کردیم که نتیجه تا دو هفته آینده مشخص خواهد شد. حتی ما مجوز هیات امنا را می گیریم تا اگر هزینه ای مجدد لازم باشد  آن را بپردازیم. اما باید اشاره کنم اگر دستگاه ام آرآی درست نشد دیگر وجود این دستگاه به صلاح نیست. ما در این زمینه حتی با خیرین صحبت کردیم اما خبری که مبنی برگرفتن پول از خیرین برای هلیوم منتشرشد شایعه است.

پیشنهاد من این است، در این راستا عزیزانی که علاقه مند هستند این دستگاه خریداری شود دست به جیب بشوند و البته با نگاه سرمایه گذاری این کار را انجام دهند؛ البته سرمایه گذاری که خیلی به دنبال سود نهایی آن نباشند.

حالا سئوال اینجاست که چرا این پول را سازمان نمی‌دهد برای تخصیص این مبلغ باید سازمان از وزارت بهداشت مجوز داشته باشند و وزارت بهداشت هم معتقد است که ام آر آی اورژانسی نیست و افراد در منطقه‌ای مثل کیش بهتر است به دیگر مراکز مراجعه کنند این نگرشی است که بالا دستی ها دارند و درست هم است؛ زیرا کلان به مساله نگاه می‌کنند.  

۱۳ میلیارد درآمد زایی داشتیم

رئیس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش با اشاره به این که بیمارستان کیش با حمایت‌های سازمان کمبودی احساس نکرده است گفت: با توجه به اهمیت گردشگری سلامت و استخدام پزشکانی به صورت ثابت،‌ توانسته‌ایم اعتماد سازی بیشتری صورت دهیم. روند بازدهی بیمارستان در سال گذشته نیز روند مناسبی بوده است و شاید برای اولین بار در بیست سال گذشته نیاز ما به سازمان کمتر از سال گذشته شده است.

در سال ۹۷ مجموعا ۳۲ میلیارد تومان توسط سازمان برای بیمارستان در نظر گرفته شد. برا این اساس با توجه به افزایش ۲۵ درصدی حقوق‌ها،‌ برای سال ۹۸ براورد ما ر قمی در حدو ۴۰ میلیارد تومان بود. اما خوشبختانه ۱۳.۵ میلیارد تومان درآمدزایی و ۴ میلیارد هم کمک‌های بیرونی،‌ نزدیک به ۱۸ میلیاردتومان در سال گذشته پس‌انداز داشتیم. امیدواریم اکنون کمک سازمان را در مسائل اولویت‌دارتری داشته باشیم. چنان که با کمک سازمان بهترین دستگاه اکو خریداری شده و اقدام لازم برای بازسازی سیستم سی تی آنژیو صورت گرفته است. دستگاه های آندوسکوپی ما هم جزو بهترین دستگاه‌ها است. رایزنی‌های لازم هم برای ارتقای دستگاه ماموگرافی انجام شده است. در خصوص  دستگاه سنگ شکن هم باید نگرش درست‌تری داشته باشیم.  چرا که این دستگاه با توجه به تعداد مراجعات کارآیی چندانی برای ما نخواهد داشت.

روند نزولی مبتلایان کرونا

ناد علی نژاد در خصوص وضعیت کرونا در کیش گفت: درخصوص آمار بیمارستان در کرونا روند آماری خوب است و بستری ها کاهش یافته و در حال حاضر یک بیمار در بخش تنفسی داریم و فعلا زرد هستیم.

 به همت کادر بیمارستان اپلیکیشنی در حال آماده سازی است که آمار ۱۴ روز گذشته بستری ها و بستری های روزانه را به ما اعلام می‌کند.

وی افزود: واکسن کرونا برای اینکه عملی شود دو سال حداقل زمان می‌برد که با توجه به شرایط پیش آمده  بعضی کشورها با سرعت آن را تولید کردند و ما بعد از تایید وزارتخانه برای تهیه آن برنامه ریزی خواهیم کرد. باید اشاره کنم که بیمارستان جزیره در اوایل شیوع کرونا با کمک خیرین و سرمایه گذاران قبل از این که مشکلی در بستری داشته باشد بالغ بر ۲ میلیارد تومان دارو از آلمان تهیه کرد و رایگان به افراد ارایه شد که خود این امر در پیشگیری اولیه بسیار موثر بود.

از استاندارد جهانی برخورداریم

نادعلی نژاد بیمارستان کیش را متناسب با استانداردهای جهانی دانست و افزود: بر اساس استاندارد جهانی ما حداکثر نیازمند یک متخصص داخلی، یک متخصص زنان، یک متخصص اطفال، یک جراح و یک متخصص بیهوشی و پزشکان عمومی هستیم که در حال حاضر حائز این شرایط هستیم.

در زمینه تخصص چشم پزشکی ما سعی می‌کنیم آن را هم داشته باشیم. همچنین متخصص گوش و حلق و بینی که از اساتید دانشگاه است جزو تیم پزشکی بیمارستان است. همچنین سه متخصص زنان و یک فوق تخصص زنان که دوره ای خدمات می دهند. ما در این امر قدم به قدم جلو رفته و موفق بوده‌ایم که این امر حاصل تلاش و زحمت همه مدیران است و سعی کردیم خدمات شایسته ای به مردم ارائه کنیم.

در بحث جذب نیرو ما سال گذشته تعدادی نیروگرفتیم و امسال نیز برنامه ریزی می کنیم که در چند ماه آینده برآورد نیرو بر اساس نیاز داشته باشیم. در این زمینه سازمان همکاری لازم را خواهد داشت و اولویت فقط با ساکنین است و اجازه جذب از بیرون داده نخواهد شد.  

برچسب‌ها کیش جزیره کیش بیمارستان تخصصی کیش سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی کیش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کیش جزیره کیش بیمارستان تخصصی کیش سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی کیش کیش جزیره کیش بیمارستان تخصصی کیش سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی کیش اخبار کنکور میلیارد تومان داشته باشیم سال گذشته یک متخصص ام آرآی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۱۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸ اردیبهشت؛ آخرین مهلت آماده‌سازی پنل مجازی‌ نمایشگاه سی‌وپنجم کتاب

ناشران برای حضور در بخش مجازی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۱۸ اردیبهشت ماه فرصت دارند نسبت به آماده‌سازی پنل مجازی‌، ویرایش قیمت کتاب‌ها و تعداد کتاب‌های موجود خود اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ناشران برای حضور در بخش مجازی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۱۸ اردیبهشت ماه فرصت دارند با مراجعه به سامانه book.icfi.ir نسبت به آماده‌سازی پنل مجازی‌، ویرایش قیمت کتاب‌ها، تعداد کتاب‌های موجود، آماده‌سازی پنل پست کتاب و… خود اقدام کنند.

همچنین ناشران می‌توانند شماره تماس‌های مورد نیاز خریداران کتاب برای دریافت مشاوره یا برقراری ارتباط را در بخش تنظیمات پنل کاربری خود قرار دهند.

ناشران برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با مرکز پاسخگویی بخش مجازی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به شماره ۰۲۱۹۱۰۰۹۸۹۸ تماس بگیرند.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ماه امسال در محل مصلای امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

کد خبر 750349

دیگر خبرها

  • افتتاح نمایشگاه نقشه‌‌های تاریخی خلیج‌فارس و عروسک‌های بومی اقوام ایرانی
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی برای اولین بار در خوزستان
  • گزارش سازمان‌های بین‌المللی از وضعیت غم‌انگیز کودکان غزه
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشور‌های آفریقایی
  • اعلام فرصت ناشران بخش مجازی نمایشگاه کتاب برای آماده‌سازی پنل
  • ۱۸ اردیبهشت؛ آخرین مهلت آماده‌سازی پنل مجازی‌ نمایشگاه سی‌وپنجم کتاب
  • ۲ کشته در تصادف زنجیره‌ای در آزادراه خلیج فارس
  • تصادف مرگبار زنجیره‌ای در آزاد راه خلیج فارس
  • صادرات سیب لرستان به روسیه، ترکمنستان و حاشیۀ خلیج فارس