Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه ستاد قرآنی، اولین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و بزرگداشت ایام الله دهه فجر امروز سه شنبه ۲۵ آذرماه به میزبانی شورای عالی قرآن صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان،  جلسه ستاد قرآنی، اولین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و بزرگداشت ایام الله دهه فجر امروز سه شنبه 25 آذرماه به میزبانی شورای عالی قرآن صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه نمایندگانی از شورای توسعه فرهنگ قرآنی،معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه ، سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه محمد رسول الله(ص)،مدیر مرکز قرآن و عترت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سایر دستگاه ها و ارگان های کشور حضور داشتند.

 

چله گرامیداشت گفتمان رهبری برگزار می شود

بنابراین گزارش حجت الاسلام اخوان صباغ،رییس سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به برگزاری اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: امسال به مدت 40 روز از اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی تا سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی چله گرامیداشت گفتمان رهبری و تقویت آرمان های انقلاب اسلامی را برگزار می کنیم.

 

وی افزود: سال گذشته متقارن با شهادت حاج قاسم سلیمانی به سرعت اولین ستاد بزرگداشت این شهید والامقام برپا شد و امسال با برنامه ریزی دقیق تر و منسجم تر این برنامه امتداد خواهد داشت.

 

حجت الاسلام اخوان صباغ با بیان این مطلب که همواره باید ایام الله را تکریم نمود، گفت: به گفته مقام معظم رهبری شهادت حاج قاسم سلیمانی و روزی که ملت با صبر و شکیبایی در مقابل فشار دشمن ایستادگی کردند، ایام الله است و ما باید همواره ایام الله تکریم کنیم. همچنین برگزاری سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی تکریم یک فرد نیست بلکه باید از ایشان به عنوان فرزند انقلاب و یک مکتب یاد شود.

رییس سازمان دارالقرآن الکریم تصریح کرد: با توجه به برنامه های اعلام شده از سوی اعضای این ستاد می توان ۱۴ عنوان برنامه در سطح ملی و بین المللی را اجرا کرد و ضمن استفاده از ظرفیت شبکه شاد، می توان به مبانی قرآنی وصیت نامه سردار شهید سلیمانی پرداخت.

وی افزود: حضور کاروان قرآنی به ویژه در استان کرمان، حضور در منزل شهید قاسم سلیمانی، راه اندازی پویش مشترک از سوی اعضای ستاد و توجه به خانواده های شهدای مقاومت از دیگر برنامه هایی است که می توان در سطح ملی اجرا کرد.

حجت الاسلام اخوان صباغ با اشاره به همزمانی سالگرد شهید سلیمانی و ایام فاطمیه گفت: این ایام تا دهه فجر فرصت مناسبی برای گفتمان است و عمده ترین کار در این زمینه فضاسازی و ارتباط با جامعه است. یعنی با توجه به شرایط کرونایی و خانه نشینی مردم، فضاسازی و گفتمان سازی رسانه ای با محتوای ترویج مکتب شهید سلیمانی به ویژه برای جوانان از اهمیت بالایی برخوردار است و می توان آن را یک اتفاق ویژه دانست.

وی خواستار تشکیل یک کمیته اجرایی برای برنامه ریزی و اجرایی کردن برنامه های ملی در سالگرد شهید قاسم سلیمانی شد و گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند ما می خواهیم مکتب شهید سلیمانی را تکریم کنیم.

 

 

فعالیت قرآنی شهرداری تهران در راستای گرامیداشت شهید سلیمانی

بنا بر این گزارش، سید حسین موسوی بلده نماینده قرآنی شهرداری تهران گفت: امسال شهرداری تهران همچون ادوار گذشته محافل و مسابقات قرآنی را به صورت مجازی برگزار کرده که محوریت اغلب این برنامه ها جهاد و شهادت است. همچنین شهرداری تهران در ایام شهادت حاج قاسم سلیمانی در سال گذشته یازده دارالقرآن تاسیس و کرسی ها و محافل قرآنی را با محوریت جهاد و شهادت برگزار کرد.

 

فعالیت قرآنی آموزش و پرورش در قالب شبکه شاد

بنا بر این گزارش، مسیب زاده، مدیرکل  قرآن ،عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش با در اختیار داشتن شبکه شاد 20 میلیون کاربر دارد که 12 و نیم میلیون آن مخاطب مستقیم هستند. این شبکه سلامت در فضای مجازی بستری را ایجاد کرده و تنها در یک محفل انس با قرآن 930 هزار بازدیدکننده داشت.

وی افزود: توفیقی دست داد تا از تهیدد کرونا ظرفیت های قرآنی وزارت آموزش و پرورش در قالب شبکه شاد اشتراک گذاری شود. گفتنی است در کنار اجرای سایر برنامه های قرآنی  امسال سی و نهمین دوره مسابقات قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش با محوریت شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار می شود.

 

شبکه رادیویی مقاومت راه اندازی می شود

بنا بر این گزارش، ایزدی، رییس رادیو قرآن با اشاره به اهم برنامه های این شبکه رادیویی اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: امسال در راستای تکریم شخصیت والای شهید سلیمانی رادیو مقاومت راه اندازی می شود که به صورت اختصاصی به این موضوع خواهد پرداخت.

وی افزود: این رادیو به صورت 24 ساعته به مدت 30 روز برنامه های متنوعی را برای شنوندگان اجرا می کند. همچنین رادیو قرآن در راستای معرفی شخصیت و زندگی شهید سلیمانی برنامه هایی همچون سرزمین نور، صفحه تقویم، مشکات، حکایت جاودانگی را بر روی آنتن می برد.

 

پایان پیام/296

منبع: شبستان

کلیدواژه: کارگروه قرآنی بزرگداشت شهید سلیمانی شبستان سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی وزارت آموزش و پرورش اولین سالگرد شهادت شهرداری تهران شهید سلیمانی قرآن و عترت راه اندازی ایام الله شبکه شاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۱۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صندوق حمایت از ورزش حرفه‌ای در کردستان راه اندازی می شود

اسماعیل زارعی کوشا در دیدار با مربیان کردستانی تیم ملی والیبال دانش آموزی که توانسته بودند بر بام والیبال جهان قهرمانی کسب کنند؛ اظهار کرد: حضور ۲ نماینده کردستانی در قالب تیم ملی والیبال دانش آموزی باعث افتخار است.

استاندار کردستان با بیان این مهم که ورزش نشاط اجتماعی را به همراه دارد، عنوان کرد: برای رسیدن به قله‌های افتخار سختی‌های زیادی باید کشید و امروزه مربیان کردستانی توانستند به این مهم دست پیدا کنند و نشان دهند که ورزش کردستان رو به توسعه است.

بیشتر بخوانید

افتخارآفرینان کردستانی والیبال دانش آموزی وارد سنندج شدند

وی گفت: استان کردستان به دلیل نداشتن صنایع بزرگ با مشکل حامی ورزش رو به رو است که با رایزنی‌های که انجام شده است امید داریم این مهم با راه اندازی صندوق از حمایت ورزشی حل شود.

زارعی کوشا ابراز امیدواری کرد: صندوق حمایت از ورزش حرفه‌ای با کمک گرفتن از معادن تا حدی میتواند به حمایت از ورزش کمک کند.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه امروزه والیبال کشور در جامعه جهانی شناخته شده است، یادآور شد: امروزه والیبال کردستان باتوجه به این افتخار باعث شده که این رشته در بین خانواده از جایگاه خاصی برخوردار باشد و این مهم می‌طلبد که توجه و برنامه ریزی دقیق تری انجام گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی
  • بیعتی دوباره با شهید راه مقاومت
  • صندوق حمایت از ورزش حرفه‌ای در کردستان راه اندازی می شود
  • افتتاح بازارچه کسب و کار دانش آموزی در روستای قاسم‌آباد بجستان
  • فیلم/در دیدار قهرمان تیم ملی والیبال دانش‌آموزی با رهبری چه گذشت؟
  • ویژه برنامه‌های شهادت امام جعفر صادق (ع) از شبکه قرآن
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان
  • امام جمعه اصفهان: گفتمان قرآنی باید در خانواده‌ها ایجاد شود
  • گفتمان قرآنی باید در خانواده‌ها ایجاد شود
  • تعیین تکلیف اردوگاه دانش‌آموزی شهید چمران پس از ۱۸ سال