Web Analytics Made Easy - Statcounter

با قرار گرفتن در آستانه شب یلدا در کمتر از دو روز قیمت انار در بازار روز همدان سه برابر شد که نسبت به شهرهای اطراف رشد زیادی را داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ برای بررسی افزایش قیمت ها در سطح بازار همدان با هر مسئولی تماس گرفتیم پاسخگو نبودند و هر کدام پاسخگویی و شفافیت را به دیگری سپردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا البرزی، رییس میوه و تره بار همدان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: امسال در قیمت هندوانه کاهش قیمت داشتیم و هر کیلو هندوانه حدود ۴ هزار تومان است که نسبت به پارسال نصف قیمت است.

وی افزود: در توزیع انار هیچ گونه کمبودی در سطح بازار نداریم و قیمت ها چون در میدان بار افزایش یافته و به طبع در بازار همدان افزایش یافته است.

البرزی ادامه داد: مغازه دارانی که تحت پوشش ما هستند مجازند ۱۵ تا ۳۵ درصد بر روی کالاهای خریداری شده سود اعمال کنند که بازرسان در بازار حضور دارند و رصد می کنند که طبق آن فاکتورها باید درصدهای سود رعایت شود و اگر خلاف آن باشد پرونده تشکیل و به مراجع معرفی می شوند.

رییس اتحادیه میوه و تره بار گفت: تعیین کننده قیمت اتحادیه نیست و میدان بار قیمت تعیین می کند و آن هم نسبت به عرضه و تقاضا بالا و پایین می شود و اتحادیه بار فروشان باید پاسخگو باشد.

حسین محرابی، رئیس اتاق اصناف همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، افزایش قیمت میوه ها در آستانه شب یلدا را اول به رییس میوه و تره بار همدان محول کردند و بعد از اینکه بیان شد وی پاسخگو نیستند رئیس اتحادیه میدان بار را بعنوان مسئول پاسخگو در این زمینه معرفی کردند .

ناگفته نماند رئیس اتاق اصناف به عنوان پل ارتباطی بین اصناف و مردم نه تنها باید از قیمت محصولات و کالاها در سطح بازار اطلاع داشته باشند بلکه نسبت به هر مشکلی در هر صنفی باید پاسخگو باشند.

اما بارها در تماس با رسانه اصلا از قیمت اطلاعی ندارند که سو مدیریت و ضعف این حوزه را نشان می دهد.

و ما این پاس کاری بین مسئولین اصناف ادامه داشت تا با حسن قاسملو، رئیس اتحادیه بار‌فروشان همدان به گفتگو پرداختیم.

حسین قاسملو در گفتگو با خبرنگار ما گفت: افزایش قیمت میوه ها در بازار طبیعی است و چون تقاضا در آستانه شب یلدا افزایش داشته قیمت میوه ها چندین برابر شده است.

وی افزود: افزایش قیمت میوه به ما چندان ربطی ندارد و به کشاورزی که بار را برای ما ارسال می کند بستگی دارد.

برای روشن شدن موضوع بارها با رئیس صنعت و معدن همدان تماس گرفتیم تا علت را جویا شویم اما متاسفانه پاسخگو نبودند .

به گزارش عصر همدان؛ گویا افزایش قیمت میوه در همدان داشتیم و دلیلش به گفته کارشناسان، نبود افرادی است که از هفته های قبل بار همدان را تهیه می کردند و حالا نیستند.

در این بحبوحه افرادی از این فرصت استفاده می کنند تا بارشان را گرانتر بفروشند و نبود نظارت کافی و نداشتن مدیران جهادی تنظیم بازار همدان را در مناسبت ها و ایام خاص دچار مشکل می کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: افزایش قیمت میوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۱۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت ارز مرکز مبادله‌ای ۹ اردیبهشت؛ افزایش قیمت دلار و یورو

به گزارش خبرگزاری مهر، هر اسکناس دلار امروز یک‌شنبه (۹ اردیبهشت) در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با ۱۶۱ تومان افزایش نسبت به روز کاری گذشته شنبه (۸ اردیبهشت)، ۴۴ هزار و ۳۵۹ تومان داد و ستد شد.

قیمت حواله دلار آمریکا نیز با ۳۰۰ تومان افزایش نسبت به روز کاری قبل ۴۱ هزار و ۴۱۸ تومان معامله شد؛ قیمت هر اسکناس یورو نسبت به روز کاری گذشته با افزایش ۲۲۲ تومانی به ۴۷ هزار و ۴۵۴ تومان و حواله آن، ۴۴ هزار و ۴۱۸ تومان قیمت خورد.

اسکناس درهم امارات نیز در روز جاری با ۴۴ تومان افزایش قیمت به ۱۲ هزار و ۷۸ تومان رسید و حواله درهم ۱۱ هزار و ۷۸ تومان معامله شد که نسبت به روز کاری گذشته افزایش اندکی داشته است.

کد خبر 6091312

دیگر خبرها

  • قیمت سکه ۱۱ اردیبهشت چقدر گران شد
  • قیمت مصوب انواع میوه اعلام شد/ جدول قیمت
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۱ اردیبهشت؛ سکه ۸۰۰ هزار تومان گران شد
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۱ اردیبهشت؛ قیمت سکه و طلا افزایشی شد
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
  • قیمت ارز مرکز مبادله‌ای ۹ اردیبهشت؛ افزایش قیمت دلار و یورو
  • افزایش قیمت میوه و صیفی‌جات مربوط به نرخ بارفروشان است