Web Analytics Made Easy - Statcounter

کنگره بین المللی جغرافیدانان جهان اسلام و کنفرانس بین المللی لجستیک طی روزهای آینده در دانشگاه خوارزمی به صورت مجازی برگزار می شود. - اخبار سیاسی -

به گزارش  خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، حسن کامران، رئیس انجمن جغرافیای ایران، در نشست خبری ششمین کنگره بین المللی جغرافیدانان جهان اسلام و هفتمین کنفرانس بین المللی لجستیک و مدیریت زنجیزه تامین رئیس کنگره جغرافیای ایران، با اشاره به  اینکه انجمن جغرافی قدیمی ترین انجمن کشور است که فعالیت خود را از سال 1352 شروع کرده است، اظهار داشت: بعد از تشکیل انجمن جغرافیا موفق شدیم گرایش‌هایی را برای رشته جغرافیا تعریف کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس انجمن جغرافیای ایران  گفت: آمایش سرزمینی در انجمن جغرافیای ایران بر اساس اصول، مبنا و یکسری سیاست‌ها انجام می‌گیرد و کنگره بین‌المللی جغرافیدانان جهان اسلام نیز با هدف حل مشکلات جغرافیای کشورهای جهان اسلام با رویکرد علمی تشکیل می‌شود.

آغاز ثبت‌نام و پذیرش بدون کنکور ارشد دانشگاه آزادچرا نظام دانشگاهی از دغدغه کارآفرینی فاصله گرفته است؟

 

کامران از پیشنهاد تأسیس انجمن‌های جغرافیای جهان اسلام خبر داد و گفت: با تشکیل این انجمن می‌توانیم بر اساس اشتراکاتی که از نظر وضعیت جغرافیایی داریم، مسائل خود را حل کنیم و در نهایت نسخه‌های علمی خود را به دولت‌ها ارائه دهیم.

وی تصریح کرد: خلیج فارس یکی از مناطق جغرافیایی است که از قدیم کانون بحران‌ها محسوب می‌شد و اگر این انجمن شکل بگیرد، می‌توانیم برای حل مشکلاتمان به دولت‌ها نسخه‌های علمی بدهیم.

رئیس انجمن جغرافیای ایران ادامه داد: کشورهای آذربایجان، پاکستان، عمان، افغانستان، ترکیه و... در این کنفرانس شرکت می‌کنند و تاکنون صد مقاله علمی دریافت کردیم که 10 مقاله مورد تأیید قرار نگرفت.

وی با اشاره به مسئله دریای خزر افزود: در بحث آب‌های دریای خزر مسائل پشت پرده وجود ندارد. در حوزه خلیج فارس نیز با توجه به اینکه با 15 کشور دیگر همسایه هستیم، مسائل کمی پیچیده‌تر می‌شود، اما می‌توانیم مسائل را با تصمیم‌گیری‌های خود بر اساس سه استراتژی "عزت"، "حکمت" و "مصلحت" حل کنیم.

عزیزالله حبیبی، نیز به جزئیات برگزاری این دو کنفرانس بین المللی اشاره کرد و گفت: ششمین کنفرانس کنگره بین المللی جغرافیدانان جهان اسلام روز پنج شنبه 27  آذرماه برگزار می شود و دانشگاه خوارزمی برای دومین بار میزبان این کنفرانس بین المللی خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه زمان برگزاری ششمین کنگره بین المللی جغرافیدانان جهان اسلام به دلیل کرونا به تعویق افتاده بود، گفت: این کنفرانس با هدف همگرایی کشورهای جهان اسلام و به منظور برون رفت از چالش های سیاسی با راهکار علمی برگزار می شود.

رئیس دانشگاه خوارزمی افزود: علاوه بر این کنفرانس، هفته آینده  میزبان هفتمین کنفرانس بین المللی لجستیک و مدیریت زنجیره تأمین خواهیم بود.

وی ادامه داد: قرار بود این کنفرانس اسفندماه 98  برگزار شود که علیرغم برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری این برنامه مجددا به دلیل شرایط ناشی از کرونا این کنفرانس نیز به تعویق افتاد.

حبیبی از حضور 37 کشور جهان در هفتمین کنفرانس بین المللی لجستیک خبرداد و گفت: این کنفرانس نیز همانند کنگره بین المللی جغرافیا به صورت مجازی برگزار می شود.

وی  با اشاره به جزئیات این کنفرانس ادامه داد: 417 مقاله علمی برای کنفرانس بین المللی لجستیک و مدیریت زنجیره تأمین دریافت کردیم که در داوری مقالات از کشورهای فرانسه، آمریکا، ترکیه، هند و انگلستان مشارکت صورت گرفته است.

میرزاده، دبیر عملی هفتمین کنفرانس لجستیک و مدیریت زنجیره تأمین با تأکید بر اینکه رساله‌های برتر حوزه لجستیک دوره دکتری در این کنفرانس مورد تقدیر قرار می گیرند، اضافه کرد: مهلت ارسال این رساله‌ها روز گذشته به اتمام رسیده است. پنج رساله از کشورهای خارجی به این کنفرانس ارسال شده است که در نهایت پنج یا 6 رساله به عنوان رساله برتر مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

وی گفت:  700 شرکت کننده تاکنون برای حضور در کنفرانس فوق اعلام آمادگی کردند که به نظر می رسد تعداد شرکت کنندگان افزایش بیاید، البته 200 نفر آن‌ها از کشورهای خارجی هستند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه خوارزمی دانشگاه خوارزمی کنفرانس بین المللی لجستیک انجمن جغرافیای ایران دانشگاه خوارزمی لجستیک و مدیریت هفتمین کنفرانس برگزار می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۲۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری سی‌امین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان

به گزارش خبرنگار مهر، جواد کریمی ثابت با اشاره به برگزاری سی‌امین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و اولین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴ در اصفهان اظهار کرد: این کنفرانس در روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه در اصفهان برگزار می ود.

وی گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰۰ مقاله برای کنفرانس ارسال شده و ۵۰ دانشگاه در فرآیند داوری مشارکت داشتند، همچنین ۱۶ میزگرد فنی و بنرهای تخصصی برای پوشش تمام ابعاد فناوری‌های هسته‌ای تدارک دیده شد.

رئیس انجمن هسته‌ای ایران با بیان اینکه ۱۰۰ سخنران از مقالات برای سخنرانی‌های علمی انتخاب شد، تصریح کرد: در میزگردهای تخصصی ۸۰ سخنران علمی داریم و دانشمندان از کشورهای ۵ قاره و بیش از ۵۰ نفر فعال در مجموعه هسته‌ای میهمان داریم.

وی هدف از برگزاری این کنفرانس را آشنایی صنعت با آخرین پژوهش‌ها اعلام کرد و گفت: دانشجویان موضوعات اولویت کشور را در دستورکار قرار دهند، از صنعت هسته‌ای و دانشگاه‌های کشور و دانشجویان حوزه هسته‌ای برای همه حوزه‌ها حضور دارند.

کریمی ثابت با بیان اینکه در این کنفرانس تحقیقات پژوهشگران در ۴ بخش محتوایی ۱۳ گانه ارائه می‌شود که سخنرانان خارجی نیز حضور مؤثر دارند، گفت: همچنین میزگردهای تخصصی با بیش از ۸۰ سخنران از دانشگاه و صنعت و با حضور پژوهشگران خارجی صورت می‌گیرد و یکی از پنل‌های تخصصی به همین موضوع اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه برگزاری اولین کنفرانس با هدایت‌های ریاست سازمان و همکاری مدیر کل و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انجام شد، ابراز کرد: نمایشگاه آخرین دستاوردهای صنعت هسته‌ای برای دانشجویان و پژوهشگران انجام شد و یکی دیگر از محورهای ارائه محتوا، پوسترها هستند که به مدت ۳ روز، در ۴ سالن در بازه زمانی صبح و عصر تدارک دیده شده و نشان از استقبال بالا و بلوغ صنعت هسته‌ای کشور است، موضوعاتی که در این همایش مطرح می‌شود از معضلات تمامی کشورهای دنیاست.

به گزارش مهر، این کنفرانس با محوریت کاربرد پرتوها، راکتورهای هسته‌ای، فیزیک هسته‌ای و شتاب‌دهنده‌های ذرات، اندازه‌گیری تشعشعات، انرژی همجوشی و پلاسما، چرخه سوخت هسته‌ای ایزوتوپ‌های پایدار و رادیو اکتیو، ایمنی و امنیت هسته‌ای، کشاورزی هسته‌ای، فناوری کوانتمی، آموزش هسته‌ای، حکمرانی هسته‌ای و تغییر اقلیم و نقش انرژی هسته‌ای برگزار می‌شود.

کد خبر 6097097

دیگر خبرها

  • برگزاری هشتمین کنگره علمی جشنواره خوارزمی در کاشان
  • کنگره ایران‌شناسی بین‌المللی می‌شود
  • کنگره در سال آینده بین المللی می‌شود
  • از ۵ قاره در کنفرانس صنعت هسته‌ای شرکت کرده اند
  • مالزی میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام» است
  • برگزاری سی‌امین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اصفهان سفر می‌کند
  • مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اصفهان می‌آید
  • برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای نشان از بلوغ فناوری هسته‌ای ایران است
  • مالزی، میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام»