Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان از برگزاری نخستین نمایشگاه کتاب مجازی کشور در جنوب استان کرمان خبر داد. - اخبار استانها -

حسین اسحاقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به اینکه هشتمین نمایشگاه کتاب جنوب استان کرمان به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار می‌شود اظهار داشت: این نمایشگاه نخستین نمایشگاه کتاب مجازی در سطح کشور که به صورت پیش‌فرض نمایشگاه کتاب تهران برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا الزاماتی را ایجاد کرده و برگزاری نمایشگاه‌ها را با محدودیت روبه‌رو کرده است گفت: برگزاری این نمایشگاه به صورت مجازی نیازمند زیرساخت‌های قوی بود که با رایزنی‌های با وزارت فرهنگ و ارشاد تمامی زیرساخت‌های برگزاری مجازی نمایشگاه کتاب جنوب استان ایجاد شده و هیچ مشکلی در این زمینه نداریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان با اشاره به جزئیات برگزاری این نمایشگاه بیان کرد: دریافت بن کتاب از تاریخ 23 آذرماه در سامانه www.ketab.ir آغاز شده و 28 آذرماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه متقاضیان دریافت بن کتاب در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان با ارائه کدملی و کدپستی می‌توانند از مزایای بن کتاب بهره‌مند شوند افزود: ملاک ارسال کتاب کدپستی اعلام شده در سامانه است که باید این کد متعلق به هفت شهرستان جنوبی استان کرمان شامل جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، منوجان، قلعه گنج، فاریاب و رودبار جنوب باشد.

اسحاقی با عنوان اینکه 40 درصد تخفیف این نمایشگاه است که 10 درصد بیشتر از نمایشگاه‌های گذشته است افزود: 30 درصد تخفیف وزارت فرهنگ و ارشاد و 10 درصد تخفیف ناشران است.

وی با بیان اینکه همه کسانی که در جنوب استان ساکن هستند می‌توانند در سامانه ثبت‌نام کنند و نیاز نیست حتماً کد ملی جنوب استان را داشته باشند گفت: داشتن کدپستی جنوب استان ضروری است و متقاضیان حتماً باید در یکی از شهرستان‌های جنوبی استان کرمان ساکن باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان با اشاره به حضور حدود 700 ناشر تراز اول در حوزه‌های مختلف بیان کرد: در سال‌‌های گذشته هزینه جابه‌جایی و اسکان و حضور در نمایشگاه برای همه ناشران سخت بود و گاهی برخی ناشران تراز اول در نمایشگاه شرکت نمی‌کردند که در این دوره از نمایشگاه این محدودیت‌ها برداشته شده است.

وی از برگزاری هشتمین نمایشگاه کتاب جنوب استان کرمان از 29 آذر تا سوم دی‌ماه سال جاری خبر داد و گفت: در این مدت علاقه‌مندان به کتاب می‌توانند با مراجعه به سامانه www.ketab.ir وارد سایت نمایشگاه شده و نسبت به خرید کتاب اقدام کنند.

اسحاقی با اشاره به اینکه در ادوار قبل نمایشگاه به دلیل بعد مسافتی حضور تعداد زیادی از مردم جنوب کرمان در نمایشگاه کتاب امکان‌پذیر نبود افزود: برگزاری مجازی نمایشگاه امکان استفاده از این نمایشگاه برای عموم مردم فراهم شده است.

آیا تجربه مجازی نمایشگاه کتاب فرانکفورت موفق بود یا با شکست مواجه شد؟حرکت نمایشگاه مجازی کتاب روی خط تصدی‌گری ارشاد و خانه کتاب/ کتابفروشان دیده نشدند

وی با بیان اینکه در آستانه ایام شهادت حاج قاسم قرار داریم و بخش ویژه شهید سلیمانی در این نمایشگاه در نظر گرفته شده است گفت: از دیگر ویژگی‌های این نمایشگاه این است که نمایشگاه غرفه‌بندی شده و حتی چند صفحه اول کتاب‌ها اسکن شده و امکان تورق کتاب‌ها و خرید آن وجود دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان با اشاره به اینکه ویژگی دیگر این نمایشگاه ارسال رایگان کتاب‌هاست افزود: کتاب‌های خریداری شده ظرف 24 تا 48 ساعت به صورت رایگان توسط شرکت پست به آدرس ثبت شده در سامانه ارسال می‌شود.

انتهای پیام/511/ ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا کتاب استان کرمان ویروس کرونا کتاب استان کرمان استان کرمان نمایشگاه کتاب کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۵۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور تجار در «ایران اکسپو»بهترین پاسخ به ناامن جلوه دادن کشوربود

به گزارش خبرنگار مهر، امیر حسین ثابتی صبح چهارشنبه در حاشیه بازدید از پاویون استان تهران در نمایشگاه «ایران اکسپو ۲۰۲۴» در خصوص روند برگزاری این نمایشگاه اظهار کرد: بر اساس بازدیدهایی که از غرفه ها داشتم غرفه داران اعلام کردند که در این نمایشگاه به نسبت سال قبل اقدامات بهتری صورت گرفته و تسهیل گری ها بیشتری انجام شده است.

ثابتی به برخی گلایه ها در خصوص این نمایشگاه نیز اشاره کرد و گفت: ایراد عمده ای که برخی حاضرین در این نمایشگاه به «ایران اکسپو ۲۰۲۴» وارد می دانستند راجع به این بود که نمایشگاه ها باید تخصصی تر برگزار شوند تا فرصت های بهتری را تامین کنند.

نماینده متخب مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس گفت: پس از پاسخی که ایران به اقدام رژیم صهیونیستی داد، برخی به دنبال این بودند که نشان دهند ایران جای امنی برای سرمایه گذاری نیست و در آستانه جنگ قرار دارد، اما برگزاری این نمایشگاه و حضور تجار و بازرگانان خارجی بهترین پاسخ بود که نشان دهد امنیت در کشور قابل توجه است.

وی برگزاری این نمایشگاه ها را فرصت های اقتصادی مهمی برای انجام کارهای رسانه ای، تبلیغاتی و میدانی دانست و گفت: محصولات تولید شده در داخل کشور می توانند بازارهای بسیار خوبی در خارج از کشور داشته باشند که متاسفانه سایه برخی کم توجهی ها به تولید داخل، نوعی عقب ماندگی در حوزه صادرات و عدم حضور در عرصه های خارجی را رقم زده است.

نماینده متخب مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با ابراز امیدواری نسبت به تداوم برگزاری نمایشگاه توانمندی های اقتصادی کشور نتایج حاصل از برگزاری این رویداد تجاری را به نفع مردم دانست.

کد خبر 6093676

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین المپیاد ورزش‌های فناورانه ویژه دانشجویان سراسر کشور
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه قرآنی در افغانستان
  • غرفه کرمان جزء برترین‌های نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • غرفه استان کرمان جزء برترین‌های نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • (تصاویر) نخستین نمایشگاه قرآن کریم حکومت طالبان
  • شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • تمدید مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی
  • لوله‌سازی اهواز در مسیر توسعه صادرات
  • حضور تجار در «ایران اکسپو»بهترین پاسخ به ناامن جلوه دادن کشوربود
  • اکسپو ۲۰۲۴، «نمایش امنیت» ایران