Web Analytics Made Easy - Statcounter

یوسفی گفت: پارک صد هکتاری مربوط به حیدره بنام پارک ولایت و پارک دیگر با مساحت ۲۳۴هکتاری سد اکباتان، دو پروژه به عنوان پروژه‌های پارک‌های فرامنطقه‌ای همدان در حال طراحی و اجراست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان: شهر به مثابه يک موجود زنده و پويا در معرض تغيير و تحول مداوم مي‌باشد. پايش و رصد دائمي تغييرات فضاهاي شهري و ارائه راهکارهاي کوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت در اين خصوص امري ضروري و اجتناب ناپذير است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرداري به عنوان مهمترين نهاد مديريت شهري، به منظور اداره بهتر شهر و عمل به وظايف قانوني محوله نيازمند استفاده از ظرفيت‌هاي علمي، کارشناسي و تجربي به منظور پايش تحولات شهري و ارائه راهکار‌هاي مناسب مي‌باشد. مرکز مطالعات، طراحي و برنامه‌ريزي شهرداري همدان با اين رويکرد و به منظور پاسخگويي به نياز شهر و مديريت شهري به ارائه طرح‌ها و طراحي پروژه‌هاي موضوعي و موضعي مورد نياز شهر ناشي از ماهيت پوياي آن ايجادشده و اميد است با استفاده از توان کارشناسي و ظرفيت تجربي کارشناسان شهرداري و بهره‌گيري از توان و ظرفيت علمي مراکز پژوهشي، دانشگاهي و جامعه حرفه‌اي شهر بتواند ياري‌گر مديران و دست اندرکاران مسائل شهري در تصميم سازي‌هاي بهينه باشد.

با هدف استفاده بهينه از ظرفيت‌ها و پتانسيل‌هاي کارشناسي و فني پرسنل شهرداري و انجام مطالعات و طراحي پروژه‌ها با رويکرد کاربردي و عملياتي، مرکز مطالعات، طراحي و برنامه‌ريزي شهرداري شروع به فعاليت نموده تا نيازهاي طراحي و مطالعاتي حوزه‌هاي مختلف شهرداري را پاسخگو بوده و بتواند در تعامل با بدنه اجرايي نهاد مديريت شهري(شهرداري)، نسبت به ايجاد نگرش مسئله محور در حوزه برنامه‌ريزي و مديريت شهري اقدام نمايد. اين مرکز از ظرفيت و توان علمي جامعه دانشگاهي و متخصصان حوزه مسائل شهري به صورت مشاوره‌اي و در قالب طرح‌هاي موضعي و موضوعي بهره‌برداري نموده و حاصل تعامل علم و تجربه مي‌تواند مصداق تحقق رابطه حوزه دانشگاهي و پژوهشي با نهادهاي مديريت شهري باشد. طراحي و اجراي پروژه‌هاي شهرسازي موفق از جمله پياده‌راه سازي محورهاي تاريخي بوعلي و اکباتان و ميدان تاريخي امام خميني(ره) در سال‌هاي اخير حاصل نگرش و رويکرد مذکور مي‌باشد. به همین منظور با یوسفی، مدیر مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری همدان به گفتگو نشستیم که در ادامه می خوانید:

«اسماعیل یوسفی»  در تشریح نوع فعالیت‌های حوزه تحت مدیریت خویش گفت: حوزه معاونت شهرسازی بر اساس چارت و نمودار شامل سه واحد اعم از شهرسازی که مرتبط با طرح تفصیلی و طرح‌های جامع و کمیسیون ماده پنج است، واحد صدور پروانه که کارهای مربوط به صدور پیش نویس ساختمانی و ضوابط مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی می‌باشد که طی چندین سال برعهده این مرکز است.

مدیر مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری همدان  مطرح کرد: کارها و اقداماتی که درحوزه مطالعات و برنامه‌ریزی انجام می‌پذیرد به دو دسته تقسیم می‌شود، بخشی از آن مربوط به طراحی و مطالعات پروژه‌های شهرداری اعم از احداث پارک، ساختن فضای فرهنگی، پیاده‌روها، ساماندهی معابر است که این طراحی‌ها می‌تواند طرحی برای احداث پارک در مقیاس محله‌ای یا منطقه‌ای و یا برای فضاهای شهری همانند پیاده‌روها باشد..

وی با بیان اینکه فعالیت‌های این مرکز گسترده‌تر از طراحی‌های شهری است، اظهار داشت: اقداماتی در خصوص راهبری و هدایت پروژه‌ها و طرح‌های بزرگ که در شهرداری در حال انجام است توسط این مرکز مشاور معرفی می‌شود تا اقدامات با هدایت و راهبری مشاورین انجام پذیرد.

وی در تشریح فعالیت انجام گرفته از سوی مشاورین افزود: اگر بخواهیم مثالی در این خصوص بیاوریم این است که در سال‌های اخیر، طرح ساماندهی بازار سنتی همدان به این مرکز واگذار شد تا توسط مشاور طراحی و مطالعه و نتیجه طرح ارائه شود.

یوسفی از طرح ساماندهی ورودی‌های شهری خبر داد و گفت: سه ورودی اصلی شهر که ویترین شهر همدان است بایستی به نحو مطلوب و شایسته ساماندهی شوند و در دستور کار قرار گرفته و در این زمینه مقدمات کار انجام شده و همچنین شرح خدماتی تدوین گردد و در مراجع ذی‌صلاح بررسی و تصویب می‌شود و نهایتا کار به مشاور این مرکز واگذار شده و هدایت و راهبری می‌شود و جلساتی هم برگزار و نقطه نظرها لحاظ خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح مطالعاتی گذر تاریخی-فرهنگی نیز برعهده این مرکز است، خاطر نشان کرد: در این طرح مشاور مرکز مطالعاتی، محوری که قابلیت تبدیل شدن به یک محور توریستی و فرهنگی را داشته باشد شناسایی می‌کند که این محور می‌تواند از آرامگاه بوعلي شروع تا به آرامگاه باباطاهر برسد و به همین ترتیب تمام محورهایی که قابلیت این طرح را دارند که به عنوان گذر بافت تاریخی محسوب شوند در پیوست این پروژه قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه کف سازی، جداره سازی‌ها و تعریف کاربری‌های فرهنگی و گردشگری بر روی یک محور تاریخی انجام می‌شود، اضافه کرد: محور تاریخی-فرهنگی به عنوان یک محور در اختیار راهنمایان گردشگری قرار می‌گیرد و آن‌ها در طول این محور جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی را مورد بازدید قرار می‌دهند و همچنین می‌توانند از فضاهای گردشگری و توریستی، رستوران و سفره‌خانه و... استفاده نمایند، که جزء پروژه‌های کلانی است که در مرکز مطالعات، طی یکسال و نیم اخیر انجام گرفته است.

مدیر مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری همدان در خصوص طرح ایجاد دوپارک منطقه ای و فرامنطقه ای گفت: یک پارک صدهکتاری مربوط به حیدره بنام پارک ولایت و پارک دیگر با مساحت  234هکتاری سد اکباتان است، این دو پروژه به عنوان پروژه‌های پارک‌های فرامنطقه‌ای در همدان در حال طراحی و اجراست به طوری‌که مراحل مربوط به مطالعات و طراحی آن در مرکز مطالعات انجام گرفته است. همچنین در این راستا مطالعات اولیه اعم از طرح جامع و لکه‌گذاری ملی روی آن‌ها انجام شده، فاز بندی اجرای طرح مشخص گردیده و عملیات عمرانی آن در حال انجام است که مناطق یک و دو شهرداری همدان پروژه‌های مذکور را پیش می‌برند.

پایان پیام/155

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح مطالعاتی استان همدان مرکز مطالعات و برنامه ریزی معاونت شهرسازی شهرداری همدان مدیریت شهری فرامنطقه ای پروژه ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۵۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  مرتضی صفری در بازدید از کاروان‌سرای شرکت نفت ارومیه اظهار کرد: این کاروان‌سرا از جمله بنا‌های تاریخی ارومیه بوده که در اختیار مالک بخش خصوصی قرار دارد که با گفتگو‌های انجام شده با مالک آن مقرر شد نسبت به ساماندهی آن اقدام شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: به‌منظور جلوگیری از تخریب بیشتر این مجموعه اقدات احیا و مرمت حجرات پیرامون کاروان‌سرا زیر نظر کارشناسان مرمت و احیا اداره‌کل در اسرع وقت عملیاتی خواهد شد 

او گفت: همچنین برای ساماندهی این بنا شهرداری ارومیه نیزاعلام آمادگی جهت مشارکت داشته است و آواربرداری و محوطه‌سازی با همکاری این مجموعه انجام خواهد شد.

صفری گفت: کاروان‌سرای شرکت نفت ارومیه یکی از مجموعه‌های تاریخی متعلق به اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی است.

دیگر خبرها

  • احیای گنجینه‌های تاریخی حیدرآباد به دست متخصصان ایرانی
  • چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • چاره‌ای جز احداث تقاطع سپاه نداریم
  • کلنگ‌زنی ۲ پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی در سنندج
  • آیا شورای شهر بیرجند با احداث برج‌های ارتش موافقت می‌کند؟
  • کشف نقوش صخره‌ای در منطقه تاریخی ورزقان
  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • احداث آسفالت بازیافتی تا پایان سال/تولید ۱.۵ میلیون تن آسفالت برای ۱۴۰۳