Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@04:18:28 GMT

شهر صدرا صاحب دبیرخانه پایتختی کتاب ایران می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۴۵۶۴۰

شهر صدرا صاحب دبیرخانه پایتختی کتاب ایران می‌شود

صابر سهرابی در نشستی که چهارشنبه به منظور ارتقای سطح فرهنگی و فعالیت‌های مرتبط با شهر دوستدار کتاب و پایتختی کتاب در شهر صدرا برگزار شد، عنوان کرد: کسب عنوان پایتختی کتاب ایران برای شیراز مرهون تلاش مروجان، دوستداران و فعالان عرصه کتاب و شهرداری این کلان‌شهر و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است.

او افزود: شهر صدرا نیز با دیدگاه و نگاه فرهنگ‌محور و ظرفیت‌های موجود می‌تواند دیدگاه فرهنگی را بر تمام کارها برتری دهد و با توجه به نیازها و توانمندی‌های موجود، به تحولات و رویدادهای ماندگار فرهنگی، ادبی و هنری دست یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس با بیان اینکه امکانات، فضا و وسعت شهر صدرا امکان اجرای برنامه‌های کلان ملی و بین‌المللی را فراهم می‌سازد، ابراز داشت: پیش از این نیز شاهد برپایی فعالیت‌های فرهنگی و هنری شایان توجهی در قالب مراسم استانی و ملی در صدرا بوده‌ایم؛ از همین رو امیدواریم با زبان هنر و افزایش فعالیت‌های فرهنگی بتوان مردم این شهر را به کتاب و ترویج کتابخوانی دعوت کرد.

سهرابی کتابخوانی را زیر بنای تمام فعالیت‌های فرهنگی دانست و عنوان کرد: با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای می‌توانیم رویدادهای ترویج کتاب را گشترش دهیم؛ هرچند شهر صدرا گام‌های بزرگی را در این مسیر برداشته و بی‌تردید به دلیل توسعه‌ای که در آینده خواهد یافت، به فعالیت‌هایی صدچندان نیاز دارد.

او همچنین نوید داد که اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس می‌تواند از نظر تامین کتاب، حمایت های لازم را انجام دهد؛ همچنین تاسیس نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی و ترویج کتابخوانی و رویدادهای فرهنگی در شهر صدرا از دیگر مواردی بود که در این نشست به آن اشاره شد.

بهزاد پرنیان، شهردار شهر صدرا نیز با اشاره به اینکه اهمیت کتاب و کتابخوانی و دست‌یابی به دانش در این شهر جایگاهی ویژه دارد، گفت: امیدواریم در کنار رشد شاخص‌های جمعیتی و افزایش امکانات فرهنگی بتوانیم شهر صدرا را برای بدل شدن به یک کلان‌شهر آماده کنیم.

او با تاکید بر ضرورت تعامل فرهنگی شیراز و صدرا، اظهار داشت: فراهم‌ساختن زیرساختارهای فرهنگی از جمله ایجاد سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی و کلنگ‌زنی کتابخانه بزرگ صدرا که از جمله مدرنترین امکانات در اکوپارک این شهر است و بهره‌برداری از یک کتابخانه در فاز دوم این شهر نشان از هدف‌گذاری و توسعه فرهنگی شهر صدراست.

صدرا در غرب شیراز در دوره پنجم پایتختی کتاب ایران، در زمره شهرهای دوستدار کتاب شناخته شد. شیراز در دوره ششم، این رویداد تا شهریور ۱۴۰۰ پایتخت کتاب ایران شد.

برچسب‌ها اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس پایتخت کتاب ایران شهرصدرا شیراز طرح های ترویجی کتابخوانی فارس پروندهٔ خبری شیراز، پایتخت کتاب ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس پایتخت کتاب ایران شهرصدرا شیراز طرح های ترویجی کتابخوانی فارس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس پایتخت کتاب ایران شهرصدرا شیراز طرح های ترویجی کتابخوانی فارس اخبار کنکور فرهنگ و ارشاد پایتختی کتاب کتاب ایران شهر صدرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۵۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری محفل شعر گویشی شاعران بختیاری در دزفول

‎به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالحمید صادق جولا، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول از برگزاری محفل شعر گویشی با حضور شاعران بختیاری، عربی و دزفولی در آستانه بیست و یکمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) خبر داد.

وی افزود: «این محفل شعر، فرصتی برای نمایش غنای فرهنگی و هنری دزفول و تجلیل از مقام شامخ امام رضا (ع) خواهد بود. شاعرانی از گویش‌های مختلف، اشعار خود را تقدیم حضرت می‌کنند و این، نمادی از وحدت و همدلی در پرتو محبت اهل بیت (ع) است.

جولا گفت: برنامه‌های چاووشی‌خوانی و آیین پا منبری، که از سنت‌های دیرینه دزفول است هم در این مراسم اجرا خواهد شد. حضور مدیرکل ارشاد خوزستان، رییس حوزه هنری استان و فرماندار دزفول، نشان از اهمیت این رویداد دارد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول ادامه داد: شهر دزفول قدمگاه حضرت رضا (ع) محسوب می‌شود و همواره میزبان رویدادهای فرهنگی و مذهبی بوده که فرصتی برای ترویج فرهنگ رضوی و تقویت پیوندهای معنوی جامعه است. از هنرمندان و شاعران شهرستان دعوت شده تا با حضور خود، به این مراسم غنا بخشند. همچنین، خدام آستان حضرت محمد بن موسی کاظم معروف به حضرت سبزه قبا (ع) با لباس‌های سنتی، در این مراسم حضور داشته و به اجرای مراسم در قدمگاه ایشان می پردازند.

کد خبر 6094918 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ و ارشاد با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد
  • انتخاب دو روستای اردبیل به عنوان روستای «دوستدار کتاب» در کشور
  • برگزاری محفل شعر گویشی شاعران بختیاری در دزفول
  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • جوابیه وزارت فرهنگ و ارشاد به عصر ایران: مُهر وزارت چهار روزه ساخته شد
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • ۱۱۲۹ اثر به دبیرخانه «طنز پهلو» ارسال شد/ استان تهران بیشترین آثار طنز را ارسال کرد