Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-04@05:21:02 GMT

کنترل رفتار کودکی که در مهمانی بی ادب است

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۴۵۹۷۳

کنترل رفتار کودکی که در مهمانی بی ادب است

کنترل و رفتار با کودک بی ادب در میهمانی ها

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از نمناک ،برخی از کودکان برای جلب کردن توجه والدین ، رفتارهای نا پسندی را در مقابل دیگران انجام می دهند . گاهی این رفتارها به قدری زننده است که ممکن است موجب خجالت کشیدن شما در برابر دیگران گردد اما بهتر است در این موقعیت بهترین واکنش را از خود نشان دهید تا بتوانید کودکتان را کنترل نمایید و به شیوه ای که دراین بخش  گفته شده است پیش بروید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راه و روش رفتار با کودک بی ادب

خودتان مقصرید

اگر جزو والدینی هستید که اجازه کودکی کردن و حرکت به کودکتان نمی دهید باید منتظر باشید تا او برای جلب توجه در میهمانی ها رفتارهای از قبیل جیغ زدن، تخریب کردن انجام دهد ، رفتارهایی که شاید خودتان نیز با دیدنش تعجب کنید .

والدینی که رفتار سخت گیرانه با کودک خود دارند و توجهی به نیاز فرزند شان به جلب توجه نشان نمی دهند موجب ایجاد واکنش هایی از طرف فرزند شان می شوند زیرا این کودکان می خواهند در حضور دیگران، همه محدودیت ها را از بین ببرند و رفتار والدین شان را تلافی کنند.

با کودک بی ادبم چگونه رفتار کنم؟

چند ساعت آزادی

برخی از کودکان فقط به دنبال جلب توجه والدین هستند و فرقی نمی کند این توجه والدینشان با خشم باشد یا مهربانی بنابراین زمانی که مهمان می آید یا به مهمانی می رود ، در حضور دیگران مقررات را رعایت نمی کند، چرا که می داند والدین هم در حضور دیگران با او برخورد همیشگی را نمی کنند و از این فرصت برای استقلال و نشان دادن توانایی خود استفاده می کند.

هم جدی، هم مهربان

بعد از اینکه والدین دلیل این رفتار کودکشان را فهمیدند و این مشکل را ریشه یابی نمودند باید برای اصلاح این عادت تلاش کنند و بهترین برخورد را با فرزندشان داشته باشند.

این رفتار والدین باید قاطعانه توام با مهربانی باشد یعنی اینکه نه به کودک باج دهند و نه با سخت گیری این تصور را در او ایجاد نمایید که دیگر کسی دوستش ندارید .

اگر کودک احساس کند که دیگران دوستش ندارند و یا تحقیر شود عزت نفسش پایین می آید و انگیزه اش را برای «بچه خوب» بودن از دست می دهد.

رفتار صحیح و دست با کودکان بی ادب و لجباز

دوست کوچولوی تان باشید

والدین باید با کودکانشان صمیمی باشند و مانند یک دوست خوب آنها را راهنمایی کنند تا کودک از بیان مشکلش خجالت نکشد و قدرت ابراز آن را داشته باشد .

همچنین والدین نباید آنقدر خشن باشند که بچه بترسد و مشکلش را بیان نکند . اگر کودک نتواند مشکلش را در مقابل خانواده اش ابراز کند به افراد دیگر پناه می برد و این می تواند بسیار مخرب باشد.

چه کنیم که کودکمان بهترین رفتار را از خودش نشان دهد؟

تنبیه ممنوع

اگر کودکی رفتار زشتی را انجام داد نباید به آن توجه کرد زیرا با دیدن توجه بزرگتر ها شرطی می شوند و رفتارشان را تکرار می کنند. در این مواقع باید به او کم توجهی نمود تا بفهمد کارش اشتباه است.

برخی از والدین در این موقعیت کودکشان را تنبیه می کنند اما تنبیه و برخورد سختگیرانه، این رفتارها را در کودکان تقویت می کند و موجب تکرار این رفتارهای مخرب می شود.

اگر والدین به کودکشان بگویند اگر دوباره این کار را تکرار کنی تنبیه می شوی، این ترس از تنبیه شدن مجدد منجر به تقویت رفتار زشت در کودکان می شود.

تمام جزئیات و نحوه برخورد و رفتار با کودکان بی ادب

اخطار قبلی ندهید

اگر والدین قبل از برگزاری مهمانی کودک خود را از کاری منع کنند ، کودک از این طریق به حساسیت والدینش پی می برد و ذهنش به محض ورود به جمع، به سمت آن رفتار می رود. کودک بر اساس رفتار پدر و مادرش، باید فرض را بر این بگیرد که امکان بروز رفتارهای مخرب در مهمانی وجود ندارد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: زندگی رفتار کودک والدین مهمانی مشاوره بی ادب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۵۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالبات پارلمان کودک مورد پیگیری قرار می گیرد

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت:بدون شک مطالبات پارلمان کودک، یادداشت شده و مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، داوود قربانی پیش از ظهر امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در اولین جلسه پارلمان کودک در سال ۱۴۰۳ و پاسخ به درخواست اعضای این پارلمان در حوزه مباحث مدیریت شهری مرتبط با کودکان اظهار کرد: شهردار اراک از نزدیک شنونده مطالبات پارلمان کودک بوده و این مطالبات پیگیری خواهد شد.

وی افزود: از پارلمان کودک شورای شهر ششم انتظار داریم موارد و مسائل خارق‌العاده و کارهای جدید را در دستور کار خود قرار دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: بدون شک مطالبات پارلمان کودک، یادداشت شده و مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن کودکان غزه هم گفت: همانطور که مطلع هستید، کشور فلسطین و باریکه غزه مورد تهاجم استکبار جهانی و اسرائیل کودک کش قرار گرفته است، بنابراین از پارلمان کودک درخواست دارم با صدور بیانیه اقدامات ددمنشانه این رژیم را محکوم کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک خاطرنشان: پارلمان کودک شایسته است یک بیانیه و یا یک متن فاخر در برای حمایت از کودکان مظلوم فلسطین و محکومیت جنایات رژیم کودک کش اسرائیل صادر کند.

کد خبر 750077

دیگر خبرها

  • امام جمعه اهواز: والدین باید تمرین حجاب را در کودکی به فرزندان خود بیاموزند
  • ۶ ویژگی منحصر به فردی که تک فرزند‌ها دارند
  • کودکان گمشده غزه؛ در حسرت دیدار پدر و مادر
  • مطالبات پارلمان کودک مورد پیگیری قرار می گیرد
  • دریافت هزینه از والدین بر اساس الگوی جدید تعیین شهریه کودکستان‌ها
  • سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملوء از کودک بود
  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • ۵ هزار کودک خیابانی در تهران
  • ترفندهای کاربردی تربیتی برای جلوگیری از لجبازی کودک
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود