Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-02@06:06:05 GMT

کاهش صادرات ژاپن

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۴۶۱۴۵

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از صداوسیما، خبرگزاری کیودو گزارش داده کاهش میزان صادرات به سبب تداوم کمتر شدن تقاضای خرید کالا در خارج از کشور بوده است.
میزان صادرات در ماه نوامبر با چهار و دو دهم درصد کاهش به ۶.۱۱ تریلیون ین (۵۹ میلیارد دلار) رسید.
وزارت دارایی ژاپن اعلام کرد میزان صادرات گازوئیل به استرالیا و خودرو به اروپا و خاورمیانه همچنان کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیوع ویروس کرونا نیز دورنمای بدبینانه تری را به وجود آورده است. طولانی‌ترین دوره کاهش صادرات در ژاپن مربوط به ژانویه سال ۱۹۷۹ بود که این وضع به سبب تاثیر تنش‌های تجاری بین آمریکا و چین به وجود آمده بود.   میزان صادرات ژاپن همچنین به مدت ۲۳ ماه متوالی تا ژوئیه ۱۹۸۷ به شدت کاهش یافته بود. این وضع زمانی اتفاق افتاد که ژاپن با اختلاف تجاری شدید با آمریکا به سبب ظاهر شدن توکیو به عنوان یک قدرت اقتصادی روبرو شد.
میزان صادرات خودرو و قطعات یدکی خودرو به ترتیب سه درصد و دو و ۹ دهم درصد کاهش یافته است. این در حالی است که صادرات خودرو و قطعات یدکی خودرو ماه گذشته سه و چهار درصد افزایش یافته بود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: ژاپن صادرات کرونا میزان صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۶۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۱۰۰ درصد مطالبات کارگران در مهاباد بروز است

محمد صالح پیروتی رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی مهاباد با اشاره به اینکه حدود ۱۰۰ درصد مطالبات کارگران در این شهرستان بروز بوده، گفت: ضروری است کارفرمایان بیمه‌های کارگران را متناسب با رسته شغلی خود پرداخت کرده و نسبت به طرح طبقه بندی مشاغل اهتمام داشته باشند.

وی یادآور شد: هر میزان سرمایه‌گذاری‌ها روی منابع انسانی در جوامع بیشتر باشد، به همان میزان قادر خواهند بود در توسعه اقتصادی، اشتغال آفرینی و رونق تولید اثربخش باشد.

مهاباد دارای ۲۶۰ هزار نفر جمعیت است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • نرخ بیکاری بزرگترین اقتصاد اروپا چه میزان است؟
  • نرخ بیکاری ژاپن منحرف شد
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • کاهش پرشدگی مهمترین منبع آبی دامغان
  • اقتصاد ژاپن دست پُر آمد
  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور
  • رسانه عبری: جنگ غزه واردات خودرو را در اسرائیل فلج کرد
  • حدود ۱۰۰ درصد مطالبات کارگران در مهاباد بروز است
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • رونمایی از اولین موتور احتراقی غیرآلاینده جهان در ژاپن