Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید جواد موسوی در دیدار منتخبان خانه احزاب استان سیستان و بلوچستان که پیش از ظهر امروز در محل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت برگزار شد، اظهار داشت: مهمترین مشکلات استان در حوزه آموزش و اقتصاد است، در حوزه آموزش باید در راستای توانمندسازی‌های فرهنگی گام‌های مؤثری برداریم و تلاش کنیم تا با ایجاد بستر مناسب آموزشی بر محور اشتغال در پدیدآوری اقتصاد پایدار در سطح استان گام برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر شورای اجتماعی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان افزود: وقتی افراد، نهادها، رسانه‌ها و یا هر جریان دیگری به بیان مشکلات در حوزه اجتماعی می‌پردازند می‌بایست در کنار آن با ارائه راهکار مناسب در خصوص برون رفت از این مشکلات اثرگذار باشند تا از این طریق و مبتنی بر راهبرد مشخص بتوان در رفع موانع موجود و مشکلات ایجاد شده گام‌های مؤثری برداشته شود.

وی ادامه داد: خانه احزاب استان سیستان و بلوچستان باید با ورود به حوزه مطالبه گری در جامعه مبتنی بر فرآیند عدالت خواهی، و آگاه سازی آحاد جامعه در خصوص حقوق خود را در دستور کار قرار داده تا از این طریق افکار آنها را به سمت مطالبه گری های مناسب هدایت کند.

وی گفت: در حال حاضر مطالبه گری در سطح استان سیستان و بلوچستان وجود دارد اما این مطالبات به دلیل عدم آگاهی مردم از حقوق خود به سرانجام نرسیده و بعضاً با ایجاد برخی حواشی این مطالبات به دست فراموشی سپرده می‌شود.

معاون اجتماعی و سیاسی نهاد مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان تأکید کرد: در آستانه انتخابات شورای شهر قرارگرفته‌ایم که در این خصوص خانه احزاب استان که متشکل از افرادی با قومیت، مذاهب و گرایش‌های سیاسی مختلف است باید در شرایط کنونی نقش اثرگذاری در اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم از حقوق شهروندی خود داشته باشد تا آنان در عرصه انتخابات شوراها مبتنی بر تصمیم عاقلانه بر مدار حقوق خود در حوزه شهری اقدام به انتخاب نمایندگان شایسته کنند تا در توسعه و آبادانی شهر خود اثرگذار باشند.

وی افزود: آگاه سازی مردم باید خارج از نگاه‌های قومی، مذهبی و سیاسی باشد بلکه باید مبتنی بر معرفی شاخص‌ها با توجه به شرایط شهری و نیازهای این حوزه باشد.

حضور زنان در مناصب مدیریتی منافاتی با ارزش‌های اسلامی ندارد

همچنین در ادامه این دیدار مطهره مرادی نایب رئیس خانه احزاب استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: خانواده از دیده گاه روانشناسی یک واحد اساسی برای تکامل شخصیت و روابط اعضا است که زنان ستون این واحد هستند.

وی افزود: زنان همانطور که می‌توانند در تربیت فرزندان و مدیریت خانه و خانواده نقش اصلی و مؤثری را داشته باشند، در سطح جامعه و مدیریت در حوزه‌های مختلف نیز می‌توانند نقشی سازنده ایفا کنند.

نایب رئیس خانه احزاب استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه بسیاری از توانایی‌ها منحصر در زنان است، ادامه داد: اگرچه تفاوت‌هایی در برخی توانایی‌ها بین و زن و مرد وجود دارد اما این باعث نمی‌شود از پتانسیل نیمی از جامعه بی‌بهره بمانیم.

وی تصریح کرد: کمبود فرصت‌های شغلی ثابت و پایدار و فقدان توزیع عادلانه آن‌ها، فقر فرهنگی و دسترسی نداشتن به تسهیلات مالی از عمده مشکلات اشتغال بانوان در استان سیستان و بلوچستان محسوب می‌شود.

مرادی گفت: آماده کردن زیرساخت‌های اقتصادی در شهرها و روستاها، حمایت‌های بیمه‌ای و مالیاتی، اختصاص تسهیلات ارزان قیمت و سهل الوصول بودن آن‌ها، ترویج فرهنگ کارآفرینی، اتخاذ سیاست‌های تشویقی، توزیع عادلانه مجوزهای استخدامی و توسعه تعاونی‌های صنایع دستی می‌تواند بخشی از مشکلات اشتغال زنان در این استان را برطرف سازد.

وی بیان کرد: خوشبختانه در حال حاضر ما زنان تحصیل کرده و مجرب بسیاری در استان سیستان و بلوچستان داریم که می‌توان از توان فکری و مدیریتی آن‌ها در مسئولیت‌های مختلف بهره برد.

نایب رئیس خانه احزاب استان سیستان و بلوچستان در ادامه با اشاره به تاکید نقش و جایگاه زن در دین مبین اسلام گفت: مقام معظم رهبری هم در این زمینه فرمودند «اگر فرهنگ نگاه احترام آمیز به زنان نهادینه شود، بسیاری از مشکلات جامعه حل و از زنان رفع مظلومیت خواهد شد. اگر کسی استعداد دارد در کارهای مربوط به بیرون منزل، باید انجام بدهد. زن اگر خواست برود کار کند، این اشکالی ندارد، اسلام هم مانع نیست.»

کد خبر 5097004

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری سیستان و بلوچستان اهل سنت زاهدان پیوست فرهنگی ویروس کرونا شیراز آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا شهرکرد کرمانشاه گرگان آلودگی هوا شهرستان کرج شب یلدا محدودیت های کرونایی تبریز لیگ برتر فوتبال ایران خانه احزاب استان سیستان و بلوچستان مقام معظم رهبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۶۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است

مهدی نوید ادهم   در گردهمایی مدیران و رؤسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق سیستان و بلوچستان، این استان را استانی با موقعیت استثنایی در نظام حکمرانی کشور عنوان کرد و گفت: این استان دارای فرصت‌ها و تهدیدهای متعددی است.

وی مهمترین فرصت‌های سیستان و بلوچستان را نیروی انسانی، منابع و تاریخ پر افتخار این استان بیان کرد و افزود: تهدید عدم توسعه یافتگی استان و رنج مضاعف مردم در این مقوله را نیز نباید فراموش کرد.

رئیس کمیسیون مدرسه یاری جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ادامه داد: آموزش و پرورش نقاط آسیب پذیری دارد که یکی از مصادیق آن در سیستان و بلوچستان فاصله معنادار شاخص‌های مختلف آموزشی و تربیتی با میانگین کشوری است.

وی بیان کرد: این کمیسیون با هدف کمک به شاخص‌های آموزشی و تربیتی و فضاها، کارگروه خاص سیستان و بلوچستان را تشکیل داده و به دنبال بهره‌گیری از ایده‌ها، اندیشه‌ها، افکار و برنامه‌های همه صاحب نظران در مسیر توانمندسازی نیروی انسانی و کمک به مدارس این استان خواهد بود.

نوید ادهم خاطرنشان کرد: یکی از بدیهیات در مسیر تحقق اهداف مدرسه یاری، لزوم هماهنگی و برنامه‌ریزی برای ورود خیرین و گروه‌های جهادی در مناطق و شهرستان‌ها با هدف رعایت عدالت در این مقوله خواهد بود.

وی گفت: موضوع مهم و مورد انتظار خیرین در هر منطقه و شهرستانی، مشارکت، همراهی و پای کار بودن مردم در کنار آنان خواهد بود تا مقوله حضور خیرین عزیز اثربخش‌تر از گذشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • مدیران حوزه کارگری در نماز جمعه سیستان و بلوچستان پاسخگوی مطالبات مردم شدند
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم (ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه‌ای انجام می‌شود
  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه
  • سینمای سیار کودک و کارگاه آموزش رایانه در خاش افتتاح شد
  • فعالیت ۴۰۰ مسئول ایمنی در سیستان و بلوچستان
  • افزایش ۲۰ درصدی تعداد نمونه‌های بانک خون بند ناف در سیستان و بلوچستان
  • استعدادهای برتر ادبی و هنری سیستان و بلوچستان حمایت شوند
  • کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است
  • ناگفته‌های دردناک زنان سیستان و بلوچستان از وضع آب شرب: خیلی بو میده! | فیلم
  • ببینید | ناگفته‌های دردناک و تلخ زنان سیستان و بلوچستان درباره آب؛ آواره‌ایم!