Web Analytics Made Easy - Statcounter

افتتاحیه کنگره ملی شهدای دانشجو معلم در سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان در مراسم افتتاحیه کنگره‌ی ملی با عنوان شهدای دانشجومعلم که درمحل سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، گفت: آرامش کنونی ما مدیون جانبازی شهدای ۸ ساله‌ دفاع مقدس است و کنگره‌ شهدای دانشجو معلم ادای دین کوچکی برای نمایان سازی ایثار و حماسه آفرینی‌های آنان می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: برای برپایی مزار شهدای گمنام در همه‌ی مراکز دانشگاه‌های فرهنگیان کشور باید اقدام کنیم که نمونه‌ای از وجود آرامگاه شهیدان در دانشگاه فرهنگیان قم مشاهده می‌شود.

در ادامه‌ی این جلسه علی محمدی، معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان گفت: از نظر بنده، بصیرت و ولایت مداری عوامل اصلی در باور شهدا بودند که در هیچ گریز گاهی عقب نمی‌کشیدند و از مسیر حق رویگردان و منحرف نمی‌شدند.

وی اظهار داشت: علی رغم اینکه هنوز آثار ایمان و مجاهدت مخلصانه‌ی شهدا در سرتاسر کشور در قالب اردو‌های جهادی، کمک‌های مومنانه و ایثار گری‌های جامعه‌ی پزشکی و پرستاری بروز و ظهور دارد، اما دانشگاهیان خصوصا دانشگاه فرهنگیان وظیفه‌ی سنگینی در حفظ و ترویج فرهنگی ایثار و شهادت دارد.

همچنین حجت الاسلام دادگر، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: اصول اعتقادی، احکام و اخلاق اسلامی و نیز فرهنگ امامت و ولایت باید در ابعاد مختلف دانشگاه فرهنگیان تجلی یابد. از افرادی که نگاه سکولاری و لیبرال دارند و مانع از شکل گیری چنین اصولی در دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه فرهنگیان می‌شوند نباید ترسی داشت چرا که دانشگاه فرهنگیان باید در جهت خدمت به مردم و عمل به آرمان‌های نظام اسلامی، مسیر پیش روی خود را دنبال نماید.

وی درخصوص اهمیت اندیشه و تعقل در دانشگاه فرهنگیان افزود: خرد ورزی در دانشگاه باید در پر توی تعالیم اسلامی باشد. محیط علمی و تربیتی دانشگاه باید مکانی مقدس و به دور از هر گونه انحراف اخلاقی و رفتاری باشد. همچنین اندیشمندان و عالمان مورد تکریم و احترام واقع شوند.

دادگر در ادامه تصریح کرد: تزکیه بر تعلیم تقدم دارد. اولویت دادن به تعلیم و تربیت و شناخت نقش تربیتی اساتید در پرورش دانشجو معلم از اهمیت بسیاری برخوردار است که در این صورت، فضای دانشگاه فرهنگیان برای تربیت سرمایه‌ی عظیم کشور یک تعالی معنوی پیدا می‌کند.

رضا کچوئیان، مسئول نظارت و ارزیابی کنگره‌ی شهدای دانشجو معلم نیز خاطر نشان کرد: پاسداری یاد شهدا و فرهنگ شهادت صرفا در حوزه‌ی گفتگو کافی نیست.

وی گفت: اندکی باید از محدودیت‌های صحبت فراتر رفت و با الگو برداری از شهدای بزرگوار در عرصه‌های مختلف زندگی فردی و اجتماعی اعمال کرد.

سجاد صدیقی، مسئول مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور نیز ضمن تشریح عناصر و کارکرد‌های کنگره‌ی شهدای دانشجو معلم، گفت: در بحث این کنگره سه گزاره به میان می‌آید که شامل استخراج یک هویت معنادار از شهدای دانشجو معلم، مطالعه‌ی طولی در استخراج گنج شخصیتی شهدای دانشجو معلم و در آخر نماد و الگو سازی شهدای دانشجو معلم که نیاز به یک فرایند تدریجی و مطالبه گری طولی دارد.

وی اشاره کرد: ۴۰ درصد از شهدای دفاع مقدس از مراکز تربیت معلم بودند که این اتفاق مبارک باید از درون همین عنصر انسانی یعنی دانشجو معلم وا کاوی و هویدا شود.   صدیقی بیان کرد: پیوستگی دانشجو معلم با فرایند این کنگره و استخراج هویت معنادار از شهدای دانشجو معلم نا خود آگاه موجب شکل گیری هویت انقلابی در او خواهد شد.

وی اضافه کرد: تولید محتوا و خلق آثار فاخر همچون تالیف کتاب و مستندات از اهداف مهم کنگره‌ی شهدای دانشجو معلم است.

در پایان؛ برخی از مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان که به صورت ویدئو کنفرانس در جلسه حضور داشتند به بیان نکاتی پیرامون کنگره شهدای دانشجومعلم پرداختند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه فرهنگیان رئیس دانشگاه فرهنگیان شهدای دانشجو مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اصول اعتقادی ی شهدای دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان کنگره ی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۶۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دبیر برگزاری کنگره شهدا، این کنگره را مهمترین راه خنثی سازی تهدیدات دشمنان در محیط های دانشگاهی دانست و گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب نیز همواره تاکید دارند؛ باید شهدا را به عنوان الگوی جوانان معرفی کرد.

بیشتر بخوانید: مشق مشاوره پیش از ورود به بازار کار/ فارغ‌التحصیلان واحد تهران شمال به مراجعان خدمات روانشناسی ارائه می‌دهند

محمد آدیگوزل زاده، اظهارکرد: در هفته‌های اخیر در راستای اجرای برنامه‌های "سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران"به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، اقدامات موثری صورت گرفته از جمله یادواره‌ها، همایش‌ها و برنامه‌های فرهنگی و دیدار با خانواده معظم شهدای دانشگاه که با مدیریت کنگره در سطح استان در حال اجرا است.

وی افزود: اقدامات مختلفی از قبیل ساخت یادمان شهدای استان در واحد تهران شمال، فضاسازی، دیوارنگارها، نصب عکس شهدا، نامگذاری اماکن به نام شهدا، تبلیغات شهری به مناسبت کنگره شهدا انجام و پیش بینی شده است.

این مسئول ادامه داد: به همین منظور هماهنگی‌هایی در خصوص ساخت تیزر تبلیغاتی اجلاسیه، تولید و پخش مستند روایی از شهدای استان تهران، ضبط مستند شفاهی خانواده شهدا و منسوبین و پادکست زندگینامه شهدا در دست اقدام است.

وی اظهار کرد: جلسات استانی با مجموعه اعضای دست‌اندرکار این کنگره بزرگ در حال انجام بوده و آمادگی لازم برای برگزاری "سومین کنگره دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران" در روز دهم خرداد وجود دارد.

دبیر دبیرخانه کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران به برگزاری یادواره‌های شهدا در واحد های استان اشاره و تأکید کرد: همچنین بخش زیادی از اسناد و آثار شهدا در راستای اجرای کنگره جمع‌آوری و مستندسازی شده و تعداد زیادی از زندگینامه‌ها و آثار شهدا تبدیل به ‌کتاب شده است.

آدیگوزل زاده تأکید کرد: پیش از این تولیداتی با محوریت شهدا شامل ابعاد مختلف زندگی و وصیت‌نامه‌های شهیدان تولید و در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شده است، البته با برگزاری این کنگره ۲۰ مستند از مجموعه ۷۰ شهیدگرامی، تولید و آماده پخش است و به نحو ویژه‌تری تولیدات در حوزه شهدا استمرار می‌یابد.

وی گفت:تمامی ارکان و تولیدات کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، همچون دو دوره قبل با محوریت دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در حال انجام است و این یکی از دستاوردهای بزرگ کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی است. پیش از این نیز شورای سیاست گذاری و کمیته های این کنگره از جمله کمیته مالی، فرهنگی، تدارکات و پشتیبانی، فناوری و فضای مجازی، روابط عمومی و تبلیغات، انتظامات و نظارت و بازرسی فعالیت خود را آغاز کرده اند. همچنین به زودی اهم فعالیت های کمیته اجرایی اعلام و در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228567 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

دیگر خبرها

  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰ هزار دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰۰۰۰ دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • برگزاری کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در روز دهم خرداد
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش
  • فعالیت ۶۸ دانشجو معلم جهادگر به مدت ۱۷ روز در ارومیه و خوی
  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است
  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان
  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند