Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی خلیلی کارگردان نمایش «زندگی با طعم باروت» که از استان اصفهان در بخش خیابانی هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر «مقاومت» حضور دارد درباره این اثر نمایش به خبرنگار مهر گفت: نمایش «زندگی با طعم باروت» به معرفی شهدای مدافع حرم فاطمیون می‌پردازد. لشکر فاطمیون مدافع حرم متشکل از رزمنده‌های افغانستانی است که در این نمایش مورد توجه ما قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خلیلی درباره داستان نمایش گفت: زندگی یک زوج افغانستانی که در پی گمشده‌ای از خانواده خود هستند، بهانه نمایش ما برای معرفی شهدای فاطمیون است.

کارگردان نمایش «زندگی با طعم باروت» با اشاره به اینکه بازیگران این نمایش ایرانی هستند، عنوان کرد: تمرین بسیار زیادی روی گویش‌های بازیگران این نمایش شده تا مخاطب، مواجهه با یک زوج افغانستانی را باور کند. تلاش کردیم تا هرچه بیشتر به اصالت و قوم افغان نزدیک و به نوعی کار را فولکلور تولید کنیم.

وی افزود: در این نمایش که از تولیدات حوزه هنری استان اصفهان است سید پویا امامی، نجمه مهرابی‌خوزانی، روشا مستاجران و کیان حاج‌هاشمی به‌عنوان بازیگر ایفای نقش می‌کنند.

وی درباره برپایی جشنواره تئاتر «مقاومت» در هفدهمین دوره خود بیان کرد: ذات و اصالت تئاتر، پرداخت به آسیب‌های اجتماعی و آشکار ساختن زوایای پنهان اقشار گوناگون جامعه با حضور نفس به نفس تماشاگران آن است. اما شرایط خاص این دوره از جشنواره ناشی از شیوع ویروس منحوس کرونا اجازه برپایی گسترده این رویداد به شکل و شمایل ادوار سابق را نمی‌دهد. این در حالی است که جشنواره تئاتر «مقاومت» با تمامی مشکلات ناگهانی که برایش پیش می‌آید همچنان ایستاده و مقاومت می‌کند.

خلیلی افزود: خوشبختانه بخش خیابانی جشنواره که حیاتش به حضور و وجود تماشاگر مردمی وابسته است به صورت حضوری برپا می‌شود. امید است تا این بخش با زحماتی که تا کنون دبیرخانه جشنواره تقبل کرده است به‌خوبی خود را نشان دهد و تاثیرگذار باشد.

وی در پایان با اشاره به اینکه دومین تجربه خود در جشنواره تئاتر «مقاومت» را پشت سر می‌گذارد گفت: برگزاری دوسالانه جشنواره سراسری تئاتر «مقاومت» که شاید به موازات جشنواره تئاتر فجر اهمیت بسیاری داشته باشد، زحمات برپایی هر دوره را کم‌اثر می‌کند. بنابراین از تمامی عواملی که در این تصمیم موثر هستند می‌خواهم جشنواره را به حالت سالانه خود بازگردانند.

هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر «مقاومت» به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح و با دبیری حمید نیلی از ۲۵ آذرماه در حال برگزاری است و تا دوم دی‌ماه ادامه خواهد داشت.

کد خبر 5096319 آروین موذن زاده

منبع: مهر

کلیدواژه: جشنواره تئاتر مقاومت نمایش خیابانی شهدای فاطمیون چهاردهمین جشنواره سینما حقیقت تئاتر ایران جشنواره تئاتر مقاومت موسیقی ایرانی شبکه پنج سیما فیلم سینمایی سینمای مستند برنامه تلویزیونی جشنواره سینماحقیقت سریال ایرانی فیلم مستند شبکه یک سیما سازمان صداوسیما پوستر جشنواره تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۵۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالن‌های تئاتر ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت اجرا ندارند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط اداره‌کل هنرهای نمایشی و بنا بر اعلام شورای نظارت و اررشیابی، به دلیل همزمانی با شب شهادت امام جعفر صادق (ع)، همه نمایش‌های در حال اجرا (به جز نمایش‌های متناسب و مرتبط) بعد از اذان مغرب روز جمعه ۱۴ اردیبهشت‌ تا پایان روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه به صحنه نخواهند رفت.

ادامه اجرای نمایش‌ها از روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت‌ از سر گرفته خواهد شد.

کد خبر 6092007 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • تقدیر از خانواده های شهدای فاطمیون در البرز
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • تئاتر ۲ روز تعطیل می‌شود
  • سالن‌های تئاتر ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت اجرا ندارند
  • انتقاد بازیگر قدیمی به جیغ و دست و هورا در شب آخر عروسک‌خونه
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان