Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@23:09:08 GMT

گمرکات اختصاصی در قم راه اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۴۶۸۲۳

گمرکات اختصاصی در قم راه اندازی می‌شود

مدیرکل گمرکات قم گفت: در راستای تحقق راهبرد جهش تولید، گمرکات اختصاصی(انبار اختصاصی) در واحدهای صنعتی که ظرفیت اجرای این طرح را دارد، ایجاد می‌شود.

اسفندیار دریکوندی روز جهارشنبه  بیان کرد: اختیار ایجاد گمرکات اختصاصی در واحدهای صنعتی دارای شرایط به اداره کل گمرکات قم واگذار شده است و ما آماده همکاری با فعالان اقتصادی استان برای اجرای هرچه سریعتر این طرح مهم هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ایجاد گمرکات اختصاصی در واحدهای متقاضی ضمن اینکه باعث کاهش هزینه های مختلف می‌شود از این حیث که کالا در محل شرکت و در دسترس تولید قرار دارد کمک شایانی به واحدهای تولیدی است.

وی ادامه داد: مدیران شرکت‌های بزرگ استان را تشویق می‌کنیم از این ظرفیت ایجاد شده استفاده کنند و علاوه بر کاهش هزینه های نقل و انتقال کالا، سرعت فرآیند تجارت خود را افزایش دهند.

مدیرکل گمرکات قم گفت: هم اکنون دو واحد صنعتی در استان از این ظرفیت استفاده می‌کنند و چند واحد تولیدی نیز درخواست ایجاد گمرک اختصاصی در محل شرکت را نموده‌اند که در حال انجام مراحل نهایی است.

دریکوندی گفت: اداره کل گمرکات قم به دنبال گسترش هرچه بیشتر اجرای این طرح با ایجاد آمادگی های لازم در میان فعالان اقتصادی استان است.

وی ادامه داد: در این طرح کالاها بدون اینکه به گمرکات استان وارد شود وارد گمرکات اختصاصی واحدهای تولیدی می‌شود که از هر حیث مناسب است.

وی ادامه داد: طرح فوق باعث می شود  از حجم مراحل اداری مرتبط با ترخیص کالاها نسبت به روش های معمول تاحد زیادی کاسته می‌شود و بسیار مقرون به صرفه است.

حجم صادرات استان از ابتدای سال‌جاری تا پایان آبان ماه به بیش از ۷۳هزار و ۵۲۵ تن رسیده‌است که نشانگر حرکت خوب بخش تولید در قم با وجود مشکلات ناشی از شیوع ویروس کروناست.

ارزش صادرات انجام شده از طریق گمرکات استان در این مدت ۸۲ میلیون۴۹۳ هزار دلار بوده‌است.

در همین رابطه کالاهایی همچون گرانول، پفک، کفش و صندل،‌ شمش سرب، مفتول مسی، مواد و محصولات پلاستیکی، شیمیایی و هیدروکربن به کشورهایی نظیر عراق،‌ افغانستان،‌ امارات، هند، پاکستان و ازبکستان صادر شد.

درآمد کل گمرکات استان از ابتدای سال‌جاری تا پایان آبان ماه نیز به ۱۳۳ میلیارد تومان رسید.

همچنین در بخش واردات در این مدت ۳۱هزار ۴۸۴تن انواع کالا همچون اجزا و قطعات موتورسیکلت، الیاف اکرولیک، اجزا و قطعات ماشین لباسشویی و پکیج و لوازم‌آرایشی و بهداشتی از طریق گمرکات استان قم به کشور وارد شد.

این کالاها از کشورهایی همچون چین، هند،‌ ایتالیا، امارات، ترکیه و ژاپن به ارزش ۱۴۶میلیون و ۲۳۳ هزار دلار وارد گمرکات استان شد./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: گمرکات اختصاصی گمرکات استان گمرکات قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۶۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ مدیر کل گمرک استان سمنان گفت:  در فروردین  امسال ، ۲۹ هزار تن کالا شامل مواد شوینده - کربنات سدیم ، هیدروکربن   و سیم و کابل به ارزش ۱۰ میلیون دلار از گمرکات استان سمنان به ۳۴ کشور جهان صادر شد که به لحاظ وزن ۹۶ درصد و به لحاظ ارزش صادراتی ۸۰ درصد نسبت به فروردین سال گذشته افزایش داشته است.
مرتضی حاجیان نژاد با بیان اینکه در این مدت هزار و ۵۵۰ تن کالامواد اولیه و ماشین آلات واحد‌های تولیدی به ارزش شش میلیون ۵۰۰ هزار دلار به گمرکات استان سمنان وارد شده است  گفت: تراز تجاری یک ماهه استان سه میلیون ۵۰۰ هزار دلار و مثبت بوده است.
حاجیان نژاد همچنین گفت: بر اساس تحلیل‌های آماری ، میزان تجارت خارجی استان سمنان در سال گذشته ۳۸۵ میلیون دلار بوده که نسبت به سال قبل از آن ۵۹ درصد رشد داشته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ایجاد ۳۲۰ فرصت شغلی با راه‌اندازی کارخانه فرآوری مس در خوسف
  • مرکز ملی نوآوری مغز در بیمارستان فیروزگر تهران راه‌اندازی می‌شود
  • تجار قمی در فروردین ماه به ۲۲ کشور صادرات کالا داشتند
  • ببینید | گفت و گوی اختصاصی با وکیل تتلو
  • اختصاصی - شهاب زاهدی منتقدانش را کنفت می‌کند!
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • جایگاه اختصاصی زنان در ورزشگاه بابل (عکس)
  • نصب ۴۰ دستگاه آشکارساز چمدانی در گمرکات اجرایی کشور
  • گفتگوی اختصاصی با جاوید مرتمی پیشکسوت فوتبال مازندران
  • تجارت خارجی ۴۱۴ میلیون دلاری از گمرکات کردستان