Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، احمد نادری در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (چهارشنبه 26 آذر) گفت: با وجود همه پیشرفت‌ها در برهه‌هایی از تاریخ انقلاب اسلامی بر اثر سوء مدیریت‌ها و ضعف‌ها که از بحران شکل گرفته است که اگر فکری جدی به حال آنها نشود اثرات سویی بر ادامه مسیر خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: ابر بحران اول غرب‌گرایی و ابر بحران دوم بحران بازتولید است ابر بحران غرب‌گرایی از دهه 70 و با روی کار آمدن دولت توسعه اقتصادی آقای رفسنجانی شکل گرفت در این برهه با رویکرد غلط تیم دولت و شخص رئیس‌جمهور وقت کسانی در مسند مدیریت اقتصاد ایران قرار گرفته‌اند که نظریه نئولیبرالیسم را در دانشگاه‌های غربی خوانده و به آن ایمان آورده بودند.

وی ادامه داد: از این رو این افراد اعتقاد داشتند بایستی برای توسعه در پیرامون غرب قرار گرفت و راهی جزء این وجود ندارد آنان غرب را به عنوان مرکز و قبله عالم و نقطه اول و آخر هر چیز می‌دانستند.

نادری خاطرنشان کرد:این رویکرد به سلطه نئولیبرالیسم در اقتصاد و بعدها بر عرصه‌های دیگر جامعه ایران انجامید و اکنون بیش از هر زمان فاجعه سلطه نئولیبرالیسم در کشور را می‌بینیم.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت:‌دولت کنونی که پیرو همان دولت بعد از جنگ و اتفاقا با همان کارگزاران دولتی است در این ۷ سال نشان داد که نئولیبرالیسم می‌تواند چه فجایعی برای یک جامعه به ارمغان بیاورد اقتصاد ایران بر زندگی روزمره ایران و حتی آب خوردن آنها به مذاکرات و رابطه با آمریکا با همان نگاه مرکز پیرامونی نئولیبرال دولت کنونی اتفاق افتاد و کار را به جایی رساند که نه چرخ سانتریفیوژ می‌چرخد و نه چرخ زندگی مردم.

وی ادامه داد: در طول این دو دوره بر اثر اعمال این سیاست‌ها آسیب‌های جدی به طبقات متوسط و محروم وارد شده است طبقات متوسط به پایین‌دست پرتاب شده‌اند و شکاف طبقاتی روز به روز بیشتر شده و می‌شود، نمونه واضح نتایج این سیاست‌ها شورش اجتماعی در سال ۹۸ بود که یک اعتراض تمام عیاری به بی‌تدبیری نئولیبرال‌هایی بود که مدعی بودند خودشان صبح جمعه قضیه را فهمیده‌اند.

نادری خاطرنشان کرد: در اثر این بی‌تدبیری جمعی از شهروندان کشور کشته شدند بدون آنکه هیچ مسؤولی استعفا دهد و البته دیر نخواهد بود که مسببین این فاجعه در محکمه حاضر شده و به دست عدالت شوند هر چند پیش از این در محکمه مردم و در محکمه عدل الهی نیز محاکمه شده‌اند.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: ادامه این رویکرد در سیاست خارجی با روی کار آمدن دوباره دموکرات‌ها در آمریکا شور و شعفی دوباره در نئولیبرال‌های داخلی ایجاد کرده است تا آنجایی که به دور از هرگونه عقلانیت در سیاست خارجی تعارف را کنار گذاشته و دم از بازگشت به ژانویه ۲۰۱۷ می‌زنند.

وی افزود:‌آقایان اگر خواستید به ژانویه ۲۰۱۷ باز گردید یادتان باشید دیگر نه حاج قاسم را داریم نه فخری‌زاده را اگر خواستید به ژانویه ۲۰۱۷ بازگردید یادتان باشد دلار ۲۵ هزار تومانی را هم به ۴ هزار تومان بازگردانید اگر خواستید به شرایط ژانویه ۲۰۱۷ بازگردید آبروی از دست رفته کارگران هفت‌تپه را که پیش چشم بچه‌هایشان با هیچ امضایی باز نمی‌گردد را نیز باز گردانید.

نادری خاطرنشان کرد: به آن آقایی که می‌گوید دیگر حضور مردم در صف‌های طولانی را نمی‌بینیم حق می‌دهم از پشت شیشه دودی ماشین آن هم در خیابان‌های شمال تهران هیچ صفی دیده نمی‌شود صف‌های طولانی مردم عزیز سیستان و بلوچستان برای پر کردن کپسول گاز را نمی‌بینند چون خودشان همیشه در صف دست دادن و تلفن زدن به کدخدا هستند. آب گل‌آلود و بدبوی سیستان و بلوچستان را نچشیده‌اند، مشکل آب غیزانیه اهواز را نمی‌دانند چون در سر سفره‌هایشان همیشه آب معدنی اروپایی می‌نوشند.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: در مورد ابر بحران دوم یعنی ابر بحران بازتولید باید بگویم پیرمردهایی دولت و سایر پست‌ها را قبضه کرده‌اند و به نسل سوم و چهارم انقلاب میدان نمی‌دهند بحران بازتولید یعنی کسانی هم اکنون در کابینه نئولیبرال وزیر هستند که در طول این ۴۰ سال همیشه در پست‌های بالایی مدیریتی بوده‌اند زمانی که بسیاری از رؤسای جمهور و نخست‌وزیران جوان کنونی دنیا کودک بودند اینان وزیر بودند و اکنون که آنان کشورهایشان را اداره می‌کنند اینان هنوز وزیرند و جالب آنکه بر خود نام نئولیبرال و نام ژنرال نیز می‌گذارند.

وی ادامه داد: اینان به نسل سوم و چهارم انقلاب می‌گویند شما تجربه ندارید و نمی‌توانید و حال آنکه خودشان در سن و سال کنونی ناکارآمدترین‌ها هستند این رویکرد البته بایستی تغییر کند تا انقلاب اسلامی ادامه داشته باشد و اولین جلوه بارز آن ان‌شاءالله در انتخابات ۱۴۰۰ خواهد بود و به تعبیر مقام معظم رهبری دولت جوان حزب‌اللهی بر روی کار خواهد آمد و با جوان‌سازی کابینه و پست‌های مدیریتی زمینه بروز تمدن نوین اسلامی را فراهم خواهد کرد.

نادری خاطرنشان کرد: آقای روحانی مردم عملکرد ۷ ساله شما را با تمام وجود لمس کرده‌اند در این ۷ ماه باقیمانده توقع ندارند برایشان کاری بکنید همین که از روی صندلی‌تان برخیزید کفایت می‌کند. به ظرفیت‌های داخلی و جوانان اعتماد کنید و به پیرمرد ساکن کاخ سفید، وقتی نتیجه توافقی که برایش ۴ سال وقت گذاشتید شد دلار ۳۰ هزار تومانی وای به حال نتیجه توافقی که ۷ ماه برای مذاکراتش وقت دارید.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: محمدباقر قالیباف وزارت ورزش و جوانان تهران مجلس احمد نادری نادری مجلس شورای اسلامی نطق میان دستور کاخ سفید اعتماد نماینده مردم تهران در مجلس ظرفیت های داخلی نماینده مردم تهران در مجلس اظهار ژانویه ۲۰۱۷ ابر بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۷۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروش مردم انگلیس در حمایت از فلسطین

به گزارش قدس آنلاین، شرکت کنندگان از شهرهای مختلف انگلیس بار دیگر به پایتخت آمدند تا نهایت خشم و انزجار خود را از جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه به نمایش بگذارند. پیام اصلی آن‌ها در این حرکت اعتراضی توقف فوری جنگ در غزه، تحریم تسلیحاتی رژیم اسرائیل و امدادرسانی به ساکنان غزه بود.

معترضان در حالی که پرچم فلسطین را به اهتزاز در می‌آوردند شعارهایی را در خصوص عدالتخواهی برای مردم فلسطین و پایان نظام آپارتاید سر دادند. آن‌ها ابتدا در میدان پارلمان انگلیس تجمع و پس از سردادن شعارهای ضد اسرائیلی به سمت هاید پارک تظاهرات کردند.

تظاهرات هفتگی حامیان فلسطین در انگلیس که از سوی ائتلاف توقف جنگ، دوستان الاقصی، کارزار حمایت از فلسطین و شمار دیگری از نهادهای حقوق بشری و اسلامی سازماندهی می‌شود، با گذشت نزدیک به هفت ماه از جنگ غزه، به یک جنبش مهم و تاثیرگذار در فضای سیاسی این کشور تبدیل شده است.

هر هفته هزاران نفر از حامیان فلسطین در شهرهای مختلف انگلیس تظاهرات کرده و فریادهای ضد اسرائیلی سر می‌دهند. هر دو هفته یکبار نیز معترضان در پایتخت گردهم آمده و در چارچوب «روز ملی اقدام» تظاهرات می‌کنند. آن‌ها تاکید دارند تا زمانی که کشتار مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین جریان دارد به تظاهرات خود ادامه می‌دهند.

این درحالیست که دولت انگلیس با سکوت در برابر جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه، به حمایت تمام‌قد از این رژیم تروریستی ادامه می‌دهد. واکنش انفعالی لندن به کشف گورهای دسته‌جمعی در نوار غزه تازه‌ترین نمونه از مواضع جانبدارانه انگلیس نسبت به جرائم آشکار رژیم اسرائیل در این منطقه است.

معاون نخست وزیر انگلیس چهارشنبه گذشته در پارلمان انگلیس ادعا کرد که دولت لندن به نتیجه تحقیقات رژیم صهیونیستی، به‌عنوان عاملان این جنایت وحشتناک جنگی، اکتفا می‌کند.

کسانی که در تظاهرات هفتگی لندن شرکت می‌کنند، تاکید دارند که دیدگاه و مواضع آن‌ها در قبال تحولات غزه با دولت این کشور متفاوت است. جرمی کوربین رهبر سابق حزب کارگر انگلیس که در تظاهرات لندن حضور فعالی دارد، هفته پیش در یادداشتی برای نشریه گاردین نوشت: ماه‌هاست که ما برای برقراری آتش‌بس در غزه، توقف کشتار مردم فلسطین، پایان دادن به چرخه دائمی خشونت و جلوگیری از تشدید تنش‌ها تظاهرات می‌کنیم، اما مورد ناسزاگویی قرار می‌گیریم.

وی افزود:‌ دولت ما می‌توانست از همان ابتدا خواستار آتش بس شود؛ در عوض، با انجام حملات نظامی علیه یمن، به‌عنوان یکی از فقیرترین کشورهای جهان، و دو برابر کردن صادرات تسلیحات به اسرائیل، راه را برای تشدید تنش هموار کرد.

این قانون‌گذار انگلیسی، سیاست دولت لندن در قبال تحولات فلسطین را غیراخلاقی توصیف و تصریح کرد: ما به راهپیمایی برای اعلام همبستگی و آزادی مردم فلسطین ادامه می‌دهیم.

گفتنی است؛ رژیم صهیونیستی طی نزدیک به هفت ماه گذشته، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌ انداخته و ضمن بستن تمام گذرگاه‌ها، این منطقه را به یک ویرانه تبدیل کرده است.

به گفته جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، شمار شهرهایی که بر اثر حملات رژیم اسرائیل در این باریکه ویران شده است، بیشتر از مناطقی است که در جریان جنگ جهانی دوم در آلمان ویران شد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد پیشتر قطعنامه‌ای را در حمایت از برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه تصویب کرد. در این قطعنامه از تمام طرف‌ها خواسته شده است که به توقف فوری درگیری‌ها احترام بگذارند، اما جنایات رژیم اشغالگر علیه مردم مظلوم فلسطین، با وجود تصویب این قطعنامه، کماکان ادامه دارد.

بر اساس گزارش‌ها، تاکنون افزون بر ۳۴ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۷۷ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • خروش مردم انگلیس در حمایت از فلسطین
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز
  • جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت و بانک‌های گیلان
  • الحوثی: جنایات اسرائیل در غزه بی‌سابقه است
  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • شورای گفتگوی بخش خصوص با دولت و بانک‌های گیلان
  • ژاوی داغ کرد: می‌خواهند با اعتبار من بازی کنند
  • توجه به ظرفیت‌های مناطق روستایی گامی بلند در تحقق شعار سال است