Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان ملل هشدار داده است که حدود 2.3 میلیون کودک در منطقه "تیگرای" (تیغرای) در شمال اتیوپی به دلیل ادامه خشونت‌ها در این ناحیه بی‌پناه مانده و از کمک‌های بشردوستانه محروم شده‌اند.

به گزارش عصرایران به نقل از وب‌سایت خبری سازمان ملل، علی‌رغم توافق با دولت اتیوپی آژانس‌های بشردوستانه از دسترسی به منطقه تیگرای بازمانده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک کودک پناه‌جوی اتیوپیایی خواهر یا برادرش در "ام راکوبه" سودان کول کرده و حمل می‌کند/ عکس: رویترز

آژانس کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد: "حمایت از این کودکان که بسیاری از آنها پناهنده و آواره داخلی هستند، باید در اولویت باشد".

نیروهای دولتی اتیوپی از 4 نوامبر در حال جنگ با مبارزان محلی تیگرای هستند.

دولت می‌گوید که کنترل منطق را در دست دارد و درگیری در ناحیه شمالی اتیوپی پایان یافته است اما جبهه آزادی‌بخش مردم تیگرای (TPLF) می‌گوید جنگ همچنان در جبهه‌های مختلف ادامه دارد.

تصور می‌شود صدها و حتی هزاران نفر در جنگ مبارزان دولت محلی تیگرای با دولت فدرال اتیوپی کشته شده‌اند و حدود 50 هزار نفر به کشور سودان گریخته‌اند.

"یونیسف" در بیانیه‌ای اعلام کرد: هرچه دسترسی به کودکان به تاخیر بیفتد، وضعیت آنها برای تامین مواد غذایی، دارو، آب تمیز و سوخت و غذاهای مکمل برای درمان سوء تغذیه وخیم‌تر خواهد شد. سایر امکانات نیز برای رسیدگی به این کودکان بسیار کم است.

این بیانیه می‌افزاید: ما خواستار دسترسی فوری، پایدار، بدون قید و شرط، بی‌طرفانه و انسان دوستانه به همه خانواده‌های نیازمند در هر کجا هستیم.

به گزارش بی‌بی‌سی، این درگیری پس از دستور "آبی احمد" نخست‌وزیر اتیوپی برای حمله نظامی به نیروهای منطقه‌ای تیگرای تشدید شد.

آبی احمد، جایزه برنده صلح سال 2019 این اقدام را پاسخی برای حمله نیروهای نظامی دولت در منطقه تیگرای عنوان کرد.

پناه‌جویان مناطق تیگرای اتیوپی در سودان در حال جمع‌آوری وسایل مورد نیاز خود برای زندگی در کمپ‌ پناهجویان/ عکس: UNFPA

رهبران تیگرای سال‌ها بر اتیوپی تسلط داشته‌اند تا اینکه آبی در سال 2018 و پس از تظاهرات ضددولتی به قدرت رسید و نفوذ تیگرای‌ها را محدود کرد.

رهبران و مقامات تیگرای می‌گویند به شکلی ناعادلانه و با اتهامات فساد مالی پاکسازی شده‌اند و "آبی" رهبری نامشروع است. آنها بر این باورند دوران رهبری آبی تمام شده و او به دلیل تعویق انتخابات بر این سمت باقی مانده است. دلیل تاخیر انتخابات در اتیوپی شیوع ویروس کرونا عنوان شده است.

جنجال کنونی حدود 3 ما پیش و پس از سرپیچی حزب تیگری از منع انتخاباتی در سراسر کشور آغاز شد. آنها انتخاباتی را راه انداختند که از سوی دولت مرکزی غیرقانونی اعلام شد.

 

بیشتر بخوانید: جنگ اتیوپی؛ تخریب فرودگاه شهر "ملکه سبا" / 700 زن باردار در کمپ آوارگان سودان جنگ داخلی اتیوپی؛ روایت آوارگان از بمباران و قتل عام درگیری اتیوپی؛ فرار جنگ ‌زدگان به سمت مرزهای سودان/ احتمال آوارگی 9 میلیون نفر لینک کوتاه: asriran.com/003BxJ

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کودکان 2 میلیون کودک اتیوپی سودان سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۸۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است

به گزارش خبرنگار مهر محمدطیب صحرایی بعد از ظهر شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران این استان که با ریاست رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: وقتی صحبت از بحران می‌شود مدیریت و کنترل به‌موقع آن مدنظر است تا عوارض احتمالی به حداقل ممکن برسد.

وی با اشاره به وقوع حوادث طبیعی طی سال‌های اخیر در کرمانشاه، افزود: به دلیل شرایط اقلیمی موجود، مجموعه‌ای از حوادث ممکن شامل حوادث کوهستانی، آتش سوزی پوشش گیاهی، پدیده ریزگردها، سیل، زلزله و… این استان را در بر می‌گیرد.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه برای مجموعه این حوادث باید آماده باشیم، تصریح کرد: می‌طلبد این استان در بحث اعتبارات، تجهیزات و امکانات با یک عنایت ویژه دیده شود.

صحرایی با بیان اینکه ما وارث برخی از اقدامات و پروژه‌های نیمه تمام دولت‌های قبلی هستیم که باید آنها را به سرانجام برسانیم، گفت: یکی از این موارد بحث بازسازی مناطق زلزله زده سال ۱۳۹۶ کرمانشاه است که با اعلام جشن بی‌موقع اتمام بازسازی این مناطق، از ردیف اعتباری بودجه حذف شد.

وی اضافه کرد: در حالی که هنوز هم خرابی‌های زلزله قابل مشاهده است و ده‌ها ساختمان دولتی و عام‌المنفعه تخریب شده در این مناطق باقی مانده‌اند و قابلیت استفاده ندارند.

صحرایی تاکید کرد: برخی از این ساختمان‌ها تا مرحله ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی هم پیش رفته، اما با اعلام جشن اتمام بازسازی هم اکنون بلاتکلیف رها شده و کمترین اتفاقی برای بازسازی آنها انجام نشده است.

وی از راه آهن کرمانشاه به‌عنوان دیگر پروژه نیمه تمام افتتاح شده در دولت قبلی نام برد و گفت: برای ادامه این راه آهن تا شهر کرمانشاه در حال حاضر یک همت اعتبار نیاز است.

به گفته صحرایی، این پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده در دولت قبلی، بیش از پیش بر دوش کرمانشاه سنگینی می‌کند.

استاندار کرمانشاه به مسئله آبشوران پرداخت و تاکید کرد: در حال حاضر وجود این رودخانه خطرساز و به دغدغه مردم شهر کرمانشاه تبدیل شده است.

وی تاکید کرد: اگر آبشوران ساماندهی شود، نه تنها رفع بحران صورت گرفته بلکه مسیر این رودخانه به یکی از زیبایی‌ها و جاذبه‌های تفریحی شهر کرمانشاه تبدیل می‌شود.

صحرایی گفت: بر اساس برآوردها ۲.۷ همت برای بازسازی و ایمن سازی مناطق زلزله زده و ۱.۳ همت برای ایمن سازی سایر نقاط و در مجموع چهار همت برای ایمن سازی این استان نیاز است.

کد خبر 6090256

دیگر خبرها

  • آتش‌نشانان بوشهری کودک گرفتار در بالابر را نجات دادند
  • بحران سیاسی در اسکاتلند با کناره گیری وزیر اول
  • ثبت ۱۶ هزار زلزله در سال گذشته
  • معرفی کرمانشاه به عنوان هاب مدیریت بحران غرب کشور
  • جایابی بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی اشتباه است
  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور
  • پناه عجیب اریک تن هاخ به تاریخ؛ وقتی تیم‌سازی مفهومش را از دست می‌دهد
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • نظارت مدیریت بحران بر ایمنی نمایشگاه کتاب تهران
  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران با هدف امدادرسانی به سیل‌زدگان