Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا به عملکرد پرسپولیس در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا پرداخت.

 به نقل از AFC، پرسپولیس و اولسان در حالی در فینال لیگ قهرمانان برابر هم به میدان می روند که هر دو تیم تاریخ غنی در این رقابت‌ها دارند.

پرسپولیس برای دومین بار در سه سال گذشته به فینال لیگ قهرمانان آسیا می رسد، از وقتی که پاس تهران جام قهرمانی باشگاه های آسیا را در سال ۱۹۹۲کسب کرد، هیچ تیم ایرانی نتوانسته در این جام به قهرمانی برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون پرسپولیس در تلاش است تا قحطی جام ۲۷ ساله تیم های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا را به اتمام برساند.

باخت در فینال ۲۰۱۸ مقابل کاشیما آنتلرز ژاپن در حافظه هواداران ارتش سرخ تازه باقی مانده است اما یک گروه از بازیکنان که عمدتا بدون تغییر بودند و در این تیم ماندند، ستون پرسپولیس هستند تا این باشگاه را به قهرمانی در لیگ قهرمانان برسانند.
پرسپولیس در سه مرحله از پنج دوره گذشته لیگ قهرمانان آسیا در مرحله حذفی حضور داشته اما قبل از این دوره، موفقیت آمیزترین دوران فوتبال خود در قاره را در دهه ۱۹۹۰ کسب کرد که در جام برندگان جام آسیا قهرمان شد و سال بعد عنوان نایب قهرمانی را به دست آورد.

با راه اندازی لیگ قهرمانان آسیا، پرسپولیس در مسابقات افتتاحیه در تاریخ ۰۳-۲۰۰۲ شرکت کرد.

آنها برای بازگشت به مسابقات باید تا سال ۲۰۰۹ صبر می کردند، این بار با موفقیت در مرحله گروهی یک تیم ازبکستانی بود که آنها را از این رقابت خارج کرد. پنالتی ریوالدو در مقابل ۹۵ هزار تماشاگر، بنیادکار را به مرحله بعدی برد.

دو سال بعد، یک کار ناامید کننده باعث شد پرسپولیس در رده آخر گروه خود قرار بگیرد اما در اواخر سال ۲۰۱۲ اوضاع برای غول تهرانی بهبود یافت زیرا آنها ۱۱ امتیاز جمع کردند تا تیم دوم گروه D پشت سر الهلال باشند و به مرحله حذفی بازگردند. در ادامه ثابت شد که الاتحاد برای پرسپولیس رقیب بسیار قدرتمندی است زیرا آنها با شکست ۳ بر صفر در مرحله یک شانزدهم نهایی تیم ایرانی را حذف کردند.

روند خروج از مرحله یک شانزدهم نهایی در سال ۲۰۱۵ ادامه یافت زیرا مقام دوم گروه باعث شد پرسپولیس در مقابل نایب قهرمان دوره قبل، الهلال قرار بگیرد. پیروزی یک بر صفر پرسپولیس در ورزشگاه آزادی با شکست ۳ بر صفر در خانه حریف همراه شد و بار دیگر پرسپولیس از این رقابت ها کنار رفت.

در سال ۲۰۱۷ بود که بذرهای موفقیت فعلی کاشته شد و پرسپولیس با بازیکنانی مانند سید جلال حسینی، بشار رسن و وحید امیری قرارداد بست. همه آنها همچنان مهره های اصلی تیم ۲۰۲۰ هستند. به این فهرست بازیکنانی چون علیرضا بیرانوند دروازه بان آنتورپ و مهدی طارمی مهاجم پورتو را نیز اضافه کنید.

درست مثل سال ۲۰۱۵، الهلال با هت‌تریک عمر خربین پرسپولیس را ۴-۰ شکست داد و در بازی برگشت نیز بازی با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید.

درس‌هایی آموخته شد و در سال ۲۰۱۸، علی علیپور با اطمینان جای طارمی را پر کرد، آنها در مرحله حذفی الجزیره، الدحیل و السد را حذف کردند تا در فینال قاره مقابل کاشیما آنتلرز قرار گیرند.

با این وجود تیم ژاپنی در بازی رفت ۲ بر صفر به برتری رسید تا در ورزشگاه آزادی به تساوی بدون گل برسد و انتظار پرسپولیس را برای کسب عنوان قهرمانی طولانی تر کند.

حالا این تیم با یحیی گل محمدی بار دیگر توانسته است به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسد و در این مرحله به دیدار اولسان کره جنوبی خواهند رفت که این دیدار در دوحه برگزار می شود و باید دید قرمزهای ایران می توانند عنوان قهرمانی را بالاخره به دست بیاورند.

 

 ایسنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: لیگ قهرمانان آسیا بر صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۸۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمید درخشان: برای تمدید قرارداد اوسمار عجله نکنید

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس با شکست مقابل شاگردان مجتبی حسینی از جام حذفی کنار رفت تا نتواند همانند فصل گذشته، موفقیت خود در این تورنمنت (قهرمانی حذفی) را تکرار کند. این در حالیست که آنها همچنان مدعی قهرمانی این فصل لیگ برتر محسوب می‌شوند و منتظر لغزش استقلال در صدر جدول هستند.

حمید درخشان درباره شکست پرسپولیس مقابل آلومینیوم گفت: به نظرم با تمام احترامی که برای آلومینیوم قائلم و عقیده دارم خوب و جانانه بازی کردند، باید بگویم پرسپولیس در این بازی به خودش باخت نه به تیم حریف. وقتی شما از حریف جلو می‌افتید و فاصله دو گله ایجاد می‌کنید یعنی نسبت به حریف برتری دارید ولی اینکه بعداً در چند نوبت بازی برده را با تساوی عوض می‌کنید و در نهایت در ضربات پنالتی بازی را واگذار می‌کنید این نشان از تصمیمات اشتباه سرمربی در جریان بازی دارد که نتوانسته بازی را کنترل کند و از برتری تیمش محافظت کند. تعویض‌های اشتباه و بازی دادن به بازیکنان در پست‌های غیر تخصصی از جمله این اشتباهات بود که در نهایت باعث شد پرسپولیس یک پیروزی را با شکست و حذف از مسابقات عوض کند.

وی با اشاره به روند این بازی گفت: اگر پرسپولیس ابتدا از حریف خود عقب می‌افتاد و بعد کار را به تساوی می‌کشاند قابل توجیه بود ولی وقتی شما جلو افتادی و برتری خودت را از دست دادی یعنی تصمیمات اشتباه گرفتی. برای همین است که می‌گویم پرسپولیس بازی را به آلومینیوم واگذار نکرد و به خودش باخت و متاسفانه حذف شد. جام حذفی می‌توانست میانبر خوبی برای قهرمانی و آسیایی شدن باشد ولی حالا فقط لیگ برتر باقی مانده است.

پیشکسوت پرسپولیس در مورد ماجرای تمدید قرارداد اوسمار که گفته می‌شد وابسته به نتیجه این بازی و تقابل با سپاهان است هم گفت: من همیشه گفته‌ام نباید در تصمیم‌گیری‌ها عجله کرد و احساسی برخورد کرد. الان وقت صحبت در مورد تمدید قرارداد نیست و هنوز چند بازی دیگر تا پایان فصل باقی مانده است و باید صبر کنیم فصل تمام شود و بعد در مورد او تصمیم بگیریم. الان برای صحبت در مورد تمدید قرارداد با اوسمار زود است و بهتر است این موضوع به پایان فصل موکول شود.

وی در مورد عملکرد امیررضا رفیعی و تاثیر نبود بیرانوند در نتیجه این بازی گفت: به نظرم رفیعی در گل‌های دریافتی در جریان بازی مقصر نبود ولی اگر بیرانوند بود با توجه به تجربه بالاترش ممکن بود در ضربات پنالتی بهتر به پرسپولیس کمک کند.

درخشان در مورد تقابل حساس این هفته با سپاهان هم توضیح داد: کار پرسپولیس در این بازی سخت است و با توجه به حذف از جام حذفی سخت‌تر هم شد و بازیکنان با استرس بیشتری به بازی‌ها می‌روند. سپاهان هم در چند هفته اخیر دوباره اوج گرفته و به روزهای خوبش نزدیک شده است. اگر پرسپولیس این بازی را ببرد تا حد زیادی به قهرمانی نزدیک شده است چرا که سخت‌ترین بازی در بین بازی‌های باقی مانده این دیدار است.

دیگر خبرها

  • فوتبال از دریچه فان؛ هواداران بارسلونا در هر مرحله از لیگ قهرمانان
  • لیگ قهرمانان زنان اروپا؛ تقابل بارسلونا و لیون در فینال
  • لیگ قهرمانان زنان اروپا | تقابل بارسلونا و لیون در فینال
  • گل‌های تیم ملی فوتسال ایران به تایلند در فینال قهرمانی آسیا
  • شمشیربازی انتخابی زون آسیا| پایان کار شمشیربازان ایران بدون کسب سهمیه
  • جنجال حذف ستاره از لوگوی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس
  • درخواست پیشکسوت پرسپولیس از مدیران باشگاه
  • حمید درخشان: برای تمدید قرارداد اوسمار عجله نکنید
  • درس بزرگ اراکی‌ها به فوتبال ایران
  • مقایسه آماری ایران و تایلند قبل از فینال فوتسال آسیا