Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به وضعیت قرمز دربرخی از شهرستان های استان از مردم خواست با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و دوری از دورهمی های شب یلدا مانع انتشار ویروس کرونا شوند و دورهمی های شب یلدا را مجازی برگزار کنند.

دکتر آبتین حیدرزاده در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای رسمی طرح شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در استان گیلان، اظهار کرد: با کمک ۲۸۰۰ تیم بسیج و۱۰۰ تیم هلال احمر با همکاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان،۴۰ درصد از جمعیت در شهرستان های استان گیلان مورد ارزیابی قرار گرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شهرستان آستارا از میانگین استانی در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی جلوتر است گفت: تاکنون بیش از ۵۰ درصد از خانوارها در این شهرستان مورد بررسی و غربالگری شدند و تعداد نیز به عنوان سفیر خانوار ثبت نام کردند.

حیدرزاده با اشاره به وضعیت قرمز در برخی از شهرستان های استان از مردم خواست با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و دوری از دورهمی های شب یلدا مانع انتشار ویروس کرونا شوند و دورهمی های شب یلدا را مجازی برگزار کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به بازدیدهای انجام شده از ابتدای شیوع کووید۱۹ در استان گیلان، ادامه داد: تاکنون بیش از ۱۳۴۳ واحد تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی به علت تخلف بهداشتی تعطیل و پلمب شدند.

حیدرزاده با اشاره به ۱۷۴هزار و ۲۸۹ مورد بازدید، آموزش موارد پیشگیری و کنترل کرونا در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی استان، گفت: همچنین ضمن بازدید از ۱۳۳هزار و ۷۳۰ اماکن عمومی در مناطق تحت پوشش، نکات آموزشی به فعالان این مراکز نیز ارایه شده است.

تعطیلی ۸۶۱ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی در گیلان

وی با تاکید بر اینکه در راستای کنترل و قطع زنجیره انتقال کرونا با متخلفان به طور جدی برخورد می شود، یادآور شد: در این مدت ۸۶۱ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و تعداد ۴۸۲ اماکن عمومی به علت تخلف بهداشتی تعطیل شده اند.

حیدرزاده یادآور شد: به طور متوسط ۱۰۰ تیم بازرسی سلامت محیط و کار در سطح شهرستان های تابعه با هدف پیشگیری از کرونا بر فعالیت واحدهای تولید و عرضه مواد غذایی و مراکز پرتردد نظارت دارند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه بسیج مقابله با کووید ‏‏-۱۹و نظارت بر واحدهای صنفی تهیه و توزیع غذا، اماکن عمومی و مکان های پر ازدحام تا پایان شکست کرونا ادامه خواهد داشت، گفت: خوشبختانه مردم همکاری خوبی در خصوص  مقابله با کرونا دارند و با توجه به فعالیت های آگاهی بخشی و اطلاع رسانی رسانه ها به ویژه رسانه ملی، آگاهی مردم در خصوص بیماری کرونا افزایش یافته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس همه باهم علیه کرونا یلدای مجازی تهیه و توزیع مواد غذایی اماکن عمومی شب یلدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۸۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد

فرماندار شهرستان چالدران در مراسم آغاز عملیات اجرایی سه طرح بهداشتی و درمانی در این شهرستان گفت: سه طرح بهداشتی و درمانی نیز که مربوط به مصوبات سفر اول استاندار آذربایجان‌غربی بوده آماده بهره‌برداری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، محمدرضا عبدالله‌نژاد امروز _شنبه پانزدهم اردیبهشت_ در مراسم آغاز عملیات اجرایی سه طرح بهداشتی و درمانی شهرستان چالدران اظهار کرد: این طرح‌ها با هدف توسعه زیرساخت‌ها و ارائه خدمات بهتر به مردم منطقه اجرایی می‌شود.

وی افزود: هر سه پروژه خانه بهداشت روستای مخور، مرکز ویژه جامع سلامت شهر سیه‌چشمه و مرکز فوریت‌های پزشکی سیه‌چشمه از مصوبات سفر دوم استاندار آذربایجان‌غربی هستند.

فرماندار شهرستان چالدران گفت: مجموعاً ۲۷۰ میلیارد ریالی قرارداد منعقد شده برای احداث این پروژه‌ها بوده که از این میزان ۱۳۰ میلیارد ریال تخصیص نقدی انجام گرفته است.

عبدالله‌نژاد تصریح کرد: از جمله پروژه‌هایی که در شهرستان چالدران و در حوزه بهداشت و درمان جهت بهره‌برداری آماده شده دو پروژه از مصوبات سفر اول استاندار به چالدران شامل خانه‌های بهداشت روستاهای سازاغل و مادلو است.

وی ادامه داد: پروژه دیگر در این راستا بهره‌برداری از پایگاه فوریت‌های پزشکی قره‌چی بولاقی بوده که در آینده نزدیک با هزینه‌کرد ۱۰۰ میلیاردریالی مورد افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

مجتبی علیزاده مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چالدران نیز در آئین آغاز عملیات اجرایی طرح‌های بهداشتی و درمانی این شهرستان گفت: در مجموع تعداد ۶ مرکز جامع سلامت و ۴۰ باب خانه بهداشت برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به ساکنین شهرستان چالدران در حال خدمات‌رسانی هستند.

کد خبر 750554

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • پخش شب آوا از شبکه باران
  • فرصت ۲ ماهه دستگاه‌ها برای تهیه برنامه عملیاتی امنیت غذایی
  • اجباری نبودن لباس فرم برای دانش آموزان
  • تمام خواص و مضرات ادویه کاری + طرز تهیه و ارزش غذایی
  • تهیه و توزیع ۸۴ حلقه لاستیک رایگان در همدان
  • دستگیری عامل انتشار محتوای نامتعارف در فضای مجازی در رشت
  • تهیه و توزیع ۸۴ حلقه لاستیک رايگان در همدان
  • امحای ۲۰۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد