Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «صادق صفایف» معاون اول رئیس مجلس سنای ازبکستان با «اندریو بریدژین» رئیس گروه پارلمانی انگلیس در نشست ویدئویی چشم انداز همکاری‌های بین پارلمانی را بررسی کردند.

در این نشست ویدئویی گروه‌های دوستی بین پارلمانی ازبکستان و انگلستان چگونگی و چشم انداز همکاری‌های بین پارلمانی در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، تحکیم روابط دو کشور پس از «برگزیت» و همچنین پس از پاندمی بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرفین در مورد تشدید روابط، تحکیم همکاری‌های متقابل دو کشور در چارچوب سازمان ملل متحد، اتحادیه بین پارلمانی و مجمع پارلمانی سازمان امنیت و همکاری اروپا تبادل نظر کردند.

همچنین بر اهمیت توسعه روابط با هدف اجرایی ابتکارات« شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان در هفتاد و پنجمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد تاکید شد.

طرفین همچنین در مورد اقدامات در دست انجام در دو کشور در مقابله با پاندمی کروناویروس، کاهش پیامدهای آن به اقتصاد و زندگی اجتماعی دو کشور تبادل نظر کردند.

نمایندگان پارلمان انگلستان از دستاوردهای ازبکستان در زمینه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی استقبال و برای تلاش‌های در دست انجام میرضیایف مبنی بر تحکیم صلح و ثبات در آسیای مرکزی ارزش زیادی قایل شدند.

طرفین در پایان این نشست ویدئویی در مورد برگزاری منظم دیدارها با هدف تحکیم روابط بین پارلمانی دو کشور به توافق رسیدند.  

هم‌اکنون در ازبکستان 567 واحد شرکت با سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران انگلیسی در زمینه‌های صنایع غذایی، معدن، داروسازی و نساجی و همچنین تجارت و خدمات فعالیت می‌کنند. 

انگلستان استقلال این کشور را در تاریخ 31 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 18 فوریه سال 1992 میلادی بین این دو کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: ازبکستان انگلستان بین پارلمانی بین پارلمانی دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۹۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه همکاری طالبان و ترکیه

به نقل از خبرگزاری باختر، حافظ ضیا احمد تکل معاون سخنگوی وزارت امور خارجه حکومت سرپرست طالبان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که در این دیدار درباره روابط دوجانبه، اقدامات مثبت اخیر در افغانستان و سفر هیات‌های بلندپایه سیاسی و اقتصادی بسیاری از کشور‌ها به افغانستان گفتگو شده است.

به گزارش صدای ایران از ایرنا،مولوی امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه حکومت سرپرست طالبان در این دیدار، موضع تجاری ترکیه در برابر رژیم صهیونیستی را ستایش کرد و درباره آغاز تجارت با ترکیه از طریق راه لاجورد و برپایی نمایشگاه‌های مشترک در ترکیه و افغانستان با تلاش تجار هر دوکشور سخن گفت.

جنگ اونال کاردار سفارت ترکیه در افغانستان نیز گفت که آنان از پیشرفت‌های اخیر در افغانستان خرسند هستند و دوطرف باید برای گسترش روابط افغانستان و ترکیه به شکل مشترک تلاش کنند.

وی افزود که در روز‌های آتی پرواز‌های شرکت هواپیمایی «ترکیش ایرلاینز» به کابل آغاز می‌شود.

در این دیدار، دوطرف با اشاره به روابط «خوب و تاریخی» افغانستان و ترکیه، بر تلاش مشترک برای دستیابی به انتظارات دو کشور تاکید کرده اند.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تجارت ۲۰ میلیارد دلاری با عراق/ احداث شهرک صنعتی مشترک
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • چرا سفر «نیچروان بارزانی» به ایران مهم است؟
  • برنامه همکاری طالبان و ترکیه
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • حضور طالبان در نشست کشورهای اسلامی
  • ◄ انتخاب راه مشترک برای موفقیت: همکاری حمل و نقلی ازبکستان و آذربایجان
  • ملاقات امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالی در گامبیا
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد/ دیدار گسترده وزیر خارجه با مقامات ارشد کشورهای اسلامی
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق