Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادگاه کیفری سودان با درخواست آزادی عمر البشیر، رئیس جمهور برکنار شده این کشور و ۲۷ شخصیت نظام وی مخالفت کرد.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، دادگاه کیفری سودان درخواست وکلای مدافع عمر البشیر و ۲۷ تن از شخصیت‌های نظام وی مبنی بر حذف دادخواست کیفری علیه آنها در مورد تضعیف نظام قانون اساسی از طریق کودتای نظامی در سال ۱۹۸۹ را رد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشتر وکلای مدافع عمر البشیر بر اساس مفاد قانون اقدامات کیفری، اعتراض‌هایی را مبنی بر خاتمه این دادخواست به دلیل گذر زمان ارائه دادند.

قاضی این دادگاه اعلام کرد، کودتا جنایتی ادامه‌دار است و این دادخواست خودش به قانون مجازات سال ۱۹۸۳ و ماده چهارم قانون نیروهای مسلح سودان سال ۱۹۸۶ استناد کرده است.

البشیر که با اتهامات مختلف ازجمله فساد مالی مواجه است بیست و سوم آذر توسط دادگاه کیفری سودان ابتدا به ۱۰ سال حبس متهم شد اما در همین جلسه قاضی دادگاه حکم وی را با توجه به این که سن البشیر بیش از ۷۰ سال است و طبق قوانین سودان نمی‌تواند به زندان منتقل شود، به دو سال حبس در یک مرکز اصلاح اجتماعی تبدیل کرد.

دیوان کیفری بین‌المللی نیز پیش از این در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ دو حکم بازداشت را برای عمر البشیر در ارتباط با خشونت‌های دارفور صادر و او را به نسل‌کشی و ارتکاب جنایت علیه بشریت متهم کرده است.

درپی اعتراضات بی‌سابقه مردمی چند ماهه، ارتش سودان در آوریل گذشته عمر البشیر را از قدرت کنار زد.  / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: عمر البشیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۰۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور حکم بمبگذار میدان تقسیم استانبول

احلام البشیر به اتهام"اقدام به قتل عمد"، "تخریب اتحاد و یکپارچگی حکومت" و "قتل عمد" ۶ نفر به ۱۷۹۴ سال زندان محکوم شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، دادستانی استانبول حکم "احلام البشیر" که در سال 2022 با بمبگذاری در میدان تقسیم استانبول باعث کشته شدن 6 نفر و مجروح شدن 99 نفر دیگر شد را صادر کرد.

بر اساس این حکم، البشیر به اتهام "تخریب اتحاد و یکپارچگی حکومت" و "قتل عمد" 6 نفر به 7 بار حبس ابد محکوم شد.

وی همچنین به اتهام "اقدام به قتل عمد"،"پیدا کردن بدون اجازه مواد خطرناک" در مجموع به 1794 سال زندان و 22 هزار لیره جزای نقدی محکوم شد.

یکشنبه بیست‌ودوم آبان ماه برابر با سیزدهم نوامبر 2022_ انفجاری منطقه تقسیم واقع در مرکز شهر استانبول ترکیه را لرزاند که به کشته و زخمی شدن شماری منجر شد.

رجب طیب اردوغان این انفجار را «حمله‌ای شرورانه» خواند و آن را محکوم کرد. وی شمار کشته شدگان را دست کم 6 نفر و شمار زخمی‌ها را 53 نفر اعلام کرد.

رئیس‌جمهور ترکیه همچنین تصریح کرد که شواهد نشان می‌دهد که این انفجار تروریستی بوده و یک زن در آن نقش داشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عضو ارشد کابینه جنگ رژیم صهیونیستی: آزادی اسرای اسرائیلی مهم‌تر از حمله به رفح است
  • زمزمه صدور حکم جلب دادگاه لاهه برای نتانیاهو
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • ترس نتانیاهو از صدور قرار بازداشت در دادگاه بین المللی کیفری
  • ترس نتانیاهو از صدور قرار بازداشت دادگاه بین المللی کیفری
  • نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است
  • بوتسوانا درخواست انگلیس برای توافق ضد مهاجرتی را رد کرد
  • صدور حکم بمبگذار میدان تقسیم استانبول
  • درخواست اجرایی شدن قانون کاهش ۳۰ روزه حق عائله‌مندی