Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، عباس محمدیان ظهر امروز در نشست خبری پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی که در ساختمان صدا و سیمای این استان برگزار شد، اظهار کرد: بنا به جمع‌بندی که در شورای سیاست‌گذاری در آغاز جشنواره شد، امسال هم برای سومین سال پیاپی ریاست را محسن نصرپور برعهده دارد.

دبیر شورای سیاستگذاری جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی گفت: اعضای شورای سیاست‌گذاری این جشنواره متشکل از سازمان بسیج رسانه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، خانه مطبوعات، صداوسیمای خراسان رضوی، دستگاه‌های فرهنگی، مطبوعات و خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری و اعضای فرهیخته صاحب نظر در این حوزه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه این شورا جلساتش را از اردیبهشت آغاز کرده و تاکنون ۶ جلسه برگزار شده که روند اجرای جشنواره را تبیین کرده‌اند، تصریح کرد: امروز به این باور رسیده‌ایم که جشنواره ابوذر خیلی از خلأهای جشنواره‌هایی که چند سال برگزار نشده‌اند را پرکرده و اتفاقات بزرگی را رقم زده، چندین سال است که این افتخار نصیب خراسان می‌شود تا از حیث عملکردی رتبه اول را کسب کند.

محمدیان اظهار کرد: از اهداف این جشنواره می‌توان به کمک به توسعه فضای رسانه خراسان رضوی، تقویت جایگاه مطبوعات و رسانه‌ها، ایجاد فضای رقابتی مؤثر و سازنده با هدف تعالی محتوای تولیده شده در رسانه‌ها، تلاش در راستای تقویت و معرفی تولیدات فاخر رسانه‌ای به‌منظور تبیین و توسعه مواضع گفتمان انقلاب در مواجهه با جنگ نرم، حمایت از تولیدات انقلابی در عرصه مطبوعات و رسانه، توسعه گفتمان انقلابی، بسترسازی برای تولید محتوا، شناسایی ظرفیت‌های نهفته در خراسان رضوی و زمینه‌سازی برای بروز و ظهور استعدادهای نو در رسانه این استان یاد کرد.

دبیر شورای سیاست‌گذاری جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی با اشاره به اینکه اجازه ندادیم شرایط ویروس کرونا روند تشکیل جشنواره را دچار مشکل کند، عنوان کرد: شورای سیاست‌گذاری ستاد اجرایی است و در این ستاد انتخاب دبیر جشنواره، مسئول دبیرخانه، کمیته‌های تخصصی و هیأت داوران، براساس تصمیم شورای سیاست‌گذاری انجام شده است.

وی گفت: از جمله وظایف این شورا می‌توان به تدوین سیاست‌های کلی جشنواره براساس اسناد بالادستی و قوانین مصوب، تدوین و تصویب ساختار پیشنهادی جشنواره که برای اولین بار در کشور این ساختار در خراسان شکل گرفت، تعیین وظایف کمیته‌های تخصصی ستاد اجرایی که در حال اجراست، تصویب برنامه‌های پیشنهادی ستاد اجرایی، تصویب و تدوین هزینه‌ها که امسال هدایای زرینی پیش‌بینی شده تا بتوانیم برای تقویت رقابت اهدا کنیم، تعیین امور قابل واگذاری به ادارات دولتی و نظارت بر حسن اجرا در طول برگزاری جشنواره اشاره کرد.

رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی اظهار کرد: تندیس ما به عنوان تندیس کشوری انتخاب شده، همچنین دست اندرکاران جشنواره از پویایی و خلاقیت برخوردارند و این باید حفظ شود تا از لحاظ کمی و کیفی از امتیازات بیشتری برخوردار باشیم.

وی با تاکید بر اینکه در ۶ کمیته تخصصی برنامه‌ریزی انجام شده است، بیان کرد: از کمیته‌های پشتیبانی و مالی، تبلیغات، روابط عمومی و مستندسازی، برگزاری اختتامیه، ارزشیابی و نظرسنجی و امور شهرستان‌ها که امسال برای اولین بار مورد توجه قرار گرفت، همچنین کمیته تشریفات برای دعوت از میهمان کشوری اختتامیه، می‌توان نام برد.

محمدیان با بیان اینکه باید توجه داشت اگر وضعیت کرونا اجازه داد امسال این جشنواره با رعایت پروتکل‌ها حضوری برگزار می‌شود و در غیر این صورت مجازی انجام می‌شود، گفت: آثار تولیدی شرکت‌کننده‌ها باید با محورهای تعیین شده انطباق داشته باشد و دیگر مانند سال گذشته ممانعت از ارسال آثار منتشر شده در دیگر رسانه‌ها وجود ندارد، اگر اثری در نشریه‌ای چاپ شده باشد باید به صورت صفحه کامل نشریه ارائه و ارسال شود.

دبیر شورای سیاست‌گذاری جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی افزود: تمام آثار از لحاظ مالکیت معنوی مورد بررسی قرار می‌گیرد و در رسانه‌های مجازی آثاری که به این نام منتشر شود، ذکر مطلب ضروری است، همچنین در حوزه عکس، عکس‌ها باید اورجینال ارسال شود و دستکاری نشود.

وی تاکید کرد: آثار مشترک و گروهی در راهیابی به مرحله نهایی، با نام گروه تولید کننده منتشر می‌شود.

محمدیان گفت: آثار ارسالی به جشنواره باید از ۳۰ بهمن ماه ۹۸ تا ۳۰ بهمن ۹۹ منتشر شده باشد.

رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی بیان کرد: آثار ارسالی باید در قالب خبر، مصاحبه، گزارش، یادداشت، عکس و گزارش تصویری، گزارش تلویزیونی، گزارش رادیویی، پادکست و آثار رادیویی، مستند، کاریکاتور، موشن‌گرافیک، انیمیشن و آثار نمایشی باشند.

وی خاطرنشان کرد: محورهای ارسال آثار شامل جهش تولید، فرهنگ رضوی و زیارت، حقوق شهروندی، بصیرت و دشمن‌شناسی، جمعیت، آسیب‌های اجتماعی، گام دوم انقلاب، کمک مؤمنانه و مواسات و همدلی، مدافعان سلامت و مکتب شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی است.

محمدیان بیان کرد: اختتامیه این جشنواره ۲۱ اسفندماه شب مبعث حضرت رسول(ص) در برگزار می‌شود و در بخش ویژه از اسوه‌های شهادت و ایثار و چهره‌های فرهیخته رسانه استان تقدیر خواهد شد، همچنین مراسم تقدیر از پیشکسوتان و خانواده شهدای مدافع سلامت استان را داریم.

دبیر شورای سیاست‌گذاری جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی گفت: شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را در شبکه اجتماعی سروش، تلگرام و نیز به ایمیل ما ارسال کنند.

وی تاکید کرد: در سایت و کانال یک فرم به‌عنوان شناسنامه اثر قرار داده‌ایم که اگر این شناسنامه به اثر پیوست نشود، اثر داوری نمی‌شود.

محمدیان عنوان کرد: هیأت داوران از تهران انتخاب می‌شوند و ممکن است دو داور هم از استان خودمان حضور داشته باشند، این آمادگی را داریم که از اول دی ماه، دبیرخانه به صورت شبانه‌روزی به فعالیت بپردازد.

رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی با تاکید بر اینکه در این جشنواره هیچ‌گونه سهم‌خواهی صورت نخواهد گرفت، گفت: در تلاش هستیم که بودجه امسال جشنواره را به بالای ۲۰۰ میلیون تومان برسانیم.

انتهای پیام/ ۷۰۰۳۱

منبع: فارس

کلیدواژه: سازمان بسیج رسانه شورای سیاست گذاری رسانه خراسان رضوی دبیر شورای سیاست رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۰۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه یافتگان جشنواره پرده‌خوانی و نقالی رضوی معرفی شدند

محمد جهانپا، دبیر جشنواره پرده‌خوانی و نقالی روستایی رضوی، ضمن اعلام اسامی راه‌یافتگان به این رویداد هنری، توضیحاتی را ارائه داد.

جهانپا گفت: «جشنواره پرده‌خوانی و نقالی روستایی رضوی با حضور پرشور هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر داستان‌گویی کار خود را آغاز کرد که میزبان هنرمندانی از استان‌های مختلف کشور خواهد بود. این جشنواره فرصتی است تا هنرمندان جوان و با استعداد از سراسر کشور، داستان‌های معنوی و ملی ما را با شیوه‌ای نوین و خلاقانه به نمایش بگذارند.»

دبیر جشنواره پرده‌خوانی و نقالی روستایی رضوی ادامه داد: «ما شاهد بودیم که چگونه هنر نقالی می‌تواند به عنوان ابزاری برای انتقال فرهنگ و تاریخ ما به نسل‌های آینده عمل کند و همچنین این جشنواره می‌تواند هنر داستان‌گویی که همچنان جایگاه ویژه‌ای در قلب مردم ما دارد را احیا کند. داوری این دوره از مسابقات با حضور مرشدان محسن میرزا علی، حسن بیگی و ورمرزیار در بوشهر به کار خود پایان خواهد داد.»

جهانپا، اسامی راه‌یافتگان به جشنواره پرده‌خوانی و نقالی روستایی رضوی را که به میزبانی استان بوشهر برگزار خواهد شد، به شرح زیر اعلام کرد: 

نرگس یوسفی، مشهد، استان خراسان رضوی

رئوف پاشایی، مشهد، استان خراسان رضوی

فرشته محمدی، صالح‌آباد، استان خراسان رضوی 

کوثر دلتنگ سفیدسنگی، تربت جام، استان خراسان رضوی

جواد آقاپور، روستای درمه کلا، استان مازندران، بزرگسال

آتنا بیات، شهرستان اراک، استان مرکزی، بزرگسال

مرسانا برزگر، مشهد، استان خراسان رضوی

درسا نکویی، ده‌غیبی، استان خراسان رضوی

امیررضا حسینی روستایی دلویی، شهرستان گناباد، استان خراسان رضوی

سیدعلی موسوی، اکرم آباد، استان یزد، بزرگسال

سیدامیر عباس کرامت، کاشمر، استان خراسان رضوی

علی بهاری، بروجرد، استان لرستان، بزرگسال

جواد همایونی، توس، استان خراسان رضوی، بزرگسال

ضحا بابامندنی، دزفول، استان خوزستان

رویداد پرده‌خوانی و نقالی روستایی رضوی، یکی از بخش‌های بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) است. 

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • برگزاری کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در خوی
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • انتشار دومین فراخوان حمایت از تولید فیلم ۱۰۰
  • راه یافتگان جشنواره پرده‌خوانی و نقالی رضوی معرفی شدند
  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • معرفی اعضای شورای سیاست‌گذاری و دبیر جشنواره فیلم کوثر
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود