Web Analytics Made Easy - Statcounter

دونالد ترامپ تمایز ناسالمی به ریاست جمهوری خود اضافه کرده -برای نخستین بار در تاریخ آمریکا، دولت فدرال در عرض یک سال شهروندان غیرنظامی بیشتری را نسبت به مجموع کل ایالت‌ها، اعدام کرده است.

 به نقل از روزنامه گاردین، طی سال ۲۰۲۰، در اشباع بی‌سابقه‌ای از قتل قضایی، دولت ترامپ در کشتن ۱۰ زندانی عجله به خرج داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دست‌ودل‌بازی در اعدام‌ها، از هنجارهای تاریخی فراتر رفت و تماماً در مقابل رد عمل "مجازات مرگ" قد علم کرد که چندین سال بود در آمریکا سر و صدا به پا کرده بود.

ماهیت پرعطش دولت ترامپ برای خون، در گزارش پایان سال "مرکز اطلاعات مجازات اعدام" (DPIC) عنوان شده است. در سال‌های اخیر، بررسی سالانه، بر روند ثابت اعدام‌ها تأکید کرده که هر یک توسط ایالت منفردی انجام شده است.

این الگو تا سال ۲۰۲۰ با روند ثابتی ادامه داشته و به خاطر همه‌گیری کرونا که تعداد کم اعدام‌های برنامه‌ریزی شده را سرکوب کرد، افزایش یافت. فقط پنج ایالت- آلاباما، جورجیا، میسوری، تنسی و تگزاس- اعدام‌های قضایی را اجرا کردند و فقط تگزاس بود که بیش از یک اعدام را اجرا کرد که این کمترین تعداد اعدام ایالت‌ها از ۱۹۸۳ به این سو بود.

ایالت‌ها در مقایسه با ۱۰ اعدام دولت فدرال، ۷ اعدام را اجرا کردند. با وجود عجله در اعدام‌های فدرال، تعداد آن‌ها هنوز کمترین مقدار در آمریکا از سال ۱۹۹۱ به بعد بود. با وجود این مسیر تنزلی، اقدامات دولت ترامپ یک انحراف ناگوار جلوه می‌کند.

"روبرت دانهام"، مدیر اجرایی مرکز اطلاعات مجازات مرگ و نویسنده گزارش پایان سال آن گفت: سیاست‌های دولت فقط در عدم تطابق با اقدامات تاریخی رئیس جمهوران قبلی نبودند، بلکه کاملاً با اقدامات ایالتی امروز هم بی‌تناسب هستند.

جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا وعده داده مجازات اعدام را حذف کند، اما تا زمانی که او در ۲۰ ژانویه بر سر کار بیاید، ترامپ مسئول خواهد بود. سه زندانی فدرال دیگر- از جمله تنها زن اعدامی فدرال- هم قرار است پیش از پایان کار ترامپ، اعدام شوند. / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: اعدام ها ایالت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۰۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسینی: گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است / امیدواریم در مجلس دوازدهم تعامل سازنده بین نمایندگان و دولت بیشتر باشد + فیلم

معاون پارلمانی رییس جمهور تاکید کرد : امیدواریم همکاری و تعامل سازنده بین مجلس و دولت در این دوره بیشتر باشد.

سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت : گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است.

وی افزود: ممکن است اختلاف نظر‌هایی بین آن‌ها وجود داشته باشد، اما در مجموع از جبهه انقلاب هستند.

حسینی اظهارداشت : امیدواریم همکاری و تعامل سازنده بین مجلس و دولت در این دوره بیشتر باشد.

وی افزود: مرحله دوم انتخابات در تهران بسیار مهم است، زیرا ۱۶ نفر دیگر باید انتخاب شوند.

حسنی ابراز داشت : نمایندگان تهران به دلیل وقت آزادتر، می‌توانند بیشتر روی وظایف اصلی مجلس تمرکز کنند.

معاون پارلمانی رییس جمهور تاکید کرد : انتخاب هیئت رئیسه مجلس و رؤسای کمیسیون‌ها از اهمیت بالایی برخوردار استو در استان‌ها و شهرستان‌ها، انتخاب نمایندگان به دلیل تعداد کاندیدای کمتر، آسان‌تر است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حسینی: نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم در مجموع انقلابی هستند + فیلم
  • حسینی: گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است / امیدواریم در مجلس دوازدهم تعامل سازنده بین نمایندگان و دولت بیشتر باشد + فیلم
  • کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم کاهش چشمگیر داشته است
  • حقوق کارگران ۵۷ درصد بیشتر شده است
  • برگزاری با کیفیت کنکور مورد توجه دولت سیزدهم است
  • چین سفیر آلمان را احضار کرد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش خواهد یافت؟
  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش نخواهد داشت/ ساعات و روزهای کاری ما نسبت به برخی از کشورها بیشتر است
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟