Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حمید ملانوری ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاح مرکز بیرجند شناسی، راه اندازی این مرکز را از نیازهای اصلی بیرجند دانست و افزود: خراسان جنوبی مهد پرورش علما، مشاهیر، نخبگان و اندیشمندانی بوده که در طول حیات خود، خوش درخشیده و منشأ حرکات بزرگی در پیشرفت های علمی شدند.

وی با بیان اینکه تفکر و اندیشه اندیشمندان و نخبگان، موتور محرکه توسعه یافتگی است، افزود: توسعه واقعی زمانی اتفاق می افتد که بین ارکان توسعه و جامعه علمی، معاشرت و هم نشینی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه این استان منابع بزرگ انسانی و صاحب فهم و اندیشه است، اظهار کرد: نسل امروز بیش از هر زمانی به این همراهی و آشنایی نیاز دارند که می طلبد مورد توجه قرار گیرد.

ملانوری بیان کرد: اگر قرار است جوانان در دانشگاه هایی که به برکت نظام شکل گرفته، دانش آموخته شوند و آینده کشور را مدیریت کنند، قطعاً به الگوهای خوبی در زمینه های برنامه ریزی و اجرایی نیاز دارند.

وی با بیان اینکه اگر می خواهیم حفره بین داشته ها و محرومیت استان از بین برود، باید بین دانشگاه ها و زیرساخت های توسعه ارتباطی قوی رقم بخورد، گفت: همچنین باید مرکز بیرجند شناسی محور این پیوندها بین دانشگاه ها و زیرساخت های توسعه استان باشند.

ملانوری بیان کرد: دانشگاه ها، مراکز علمی و تحقیقاتی، رسانه ها، تریبون ها باید در خدمت توسعه قرار گیرند تا توسعه پایدار و همه جانبه در همه زمینه ها رقم بخورد.

وی اظهار کرد: هیئت و مجموعه علمی باید با استفاده از تجربیات دیگران به تقویت مرکز بیرجند شناسی کمک کند تا باعث معرفی هر چه بیشتر استان شود.

امروز مرکز بیرجند شناسی بیرجند در مجاورت ارگ بهارستان و در بافت تاریخی شهر بیرجند افتتاح و در حاشیه این مراسم از دو مجموعه «اطلس شهر» و کتاب «شوکت شرق» نیز رونمایی شد.

کد خبر 5097558

منبع: مهر

کلیدواژه: حمید ملانوری استانداری خراسان جنوبی بیرجند ویروس کرونا شیراز آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا شهرکرد کرمانشاه گرگان شب یلدا آلودگی هوا شهرستان کرج تبریز قاسم سلیمانی محدودیت های کرونایی مرکز بیرجند شناسی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۰۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد نخستین ایستگاه مدرن لرزه‌نگاری در قشم

عملیات اجرایی نخستین ایستگاه مدرن لرزه نگاری بر خط جزیره قشم از سوی مرکز لرزه‌نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران و با حمایت سازمان منطقه آزاد قشم آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، این پروژه در مجاورت مرکز پزشکی خلیج فارس (بیمارستان جی جیان) این جزیره جانمایی، ترازیابی و آماده ساخت شده وعملیات اجرایی آن امروز جمعه با حضور رییس سازمان مدیریت بحران کشور و جمعی دیگر از مسئولان آغاز شد.

به گفته کارشناسان حوزه زمین‌شناسی، وقوع زمین لرزه های پیاپی سالهای گذشته در قشم حاکی از آن است که این جزیره یکی از کانون‌های مستعد وقوع زمین لرزه است و این خود اهمیت وجود ایستگاه‌های لرزه‌نگاری را در این منطقه دو چندان می‌کند.

ایستگاه ها و شبکه‌های لرزه نگاری پایه‌ای ترین زیر ساخت مطالعات زلزله شناسی به منظور کاهش خطر پذیری زلزله است که توجه به این شبکه ها توانمندی جامعه را در مقابل زلزله افزایش می دهد.

تمام اطلاعات همواره به صورت برخط (آنلاین) و پیوسته از این ایستگاه‌ها به مرکز باند پهن واقع در پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی ارسال و بر روی تارنما(وب سایت) برای تمام مشترکان ارسال می‌شود.

انتهای پیام/7558/.

دیگر خبرها

  • ایجاد نخستین ایستگاه مدرن لرزه‌نگاری در قشم
  • لزوم مطالبه گری دانشگاه‌ها از دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی مازندران
  • اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها محور اصلی تعلیم و تربیت اجتماعی هستند
  • ثبت ۱۶۸ هزار و ۶۷۳ طرح تحقیقاتی در حوزه سلامت/ راه اندازی ۱۱۴ مرکز رشد فناوری سلامت
  • دانشگاه بیرجند بیش از هزار پله صعود کرد
  • پشتوانه‌ عملیات وعده صادق، جامعه علمی ما بود
  • یازدهمین سمینار آنالیز هارمونیک و کاربردها در سنندج آغاز شد
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط «صنعت و دانشگاه»
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط صنعت با دانشگاه
  • جشنواره سراسری اقوام ایران زمین در لرستان برگزار می‌شود