Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@14:34:25 GMT

طراحی، قیمت و چاپ انواع لیبل +نمونه

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۵۱۱۶۷

طراحی، قیمت و چاپ انواع لیبل +نمونه

صنعت چاپ تاریخچه‌ای بسیار کهن دارد که در طول سالیان دستخوش تغییرات زیادی شده است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام چاپ آقا، امروزه بیشتر مشاغل کم یا زیاد به صنعت چاپ و خدمات آن وابسته هستند. یکی از فعالیت‌هایی که در بازار چاپ طرفداران زیادی دارد، " لیبل" است.

با توجه به این موضوع که این محصول در بیشتر مشاغل کاربرد دارد، در این مطلب شما را با لیبل، انواع و طراحی آن آشنا می‌کنیم و سپس به معرفی یک چاپخانه با کیفیت و مجهز خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لیبل چیست؟

لیبل در زبان انگلیسی در قرن سیزدهم با نام "نوار پارچه‌ای" و "نوار باریک" متولد شد. اصطلاح Label، از کلمه‌ی فرانسوی قدیم ریشه گرفته است. در دهه‌ی ۱۶۷۰ این کلمه به معنای برچسب، استیکر و ورقه‌ی کاغذ چسب‌دار شناخته می‌شد، که روی چیزی چسبانده تا محتوای آن، ماهیت و غیره را نشان دهد.

در سال ۱۹۴۷ اولین برچسب دایره‌ای شکل در مرکز یک صفحه گرامافون توسط یک شرکت ضبط آهنگ تولید و چاپ شد.

معرفی انواع لیبل

طیف وسیعی از انواع لیبل وجود دارد که هر کدام براساس نوع کاربرد آن، مورد استفاده قرار می‌گیرند که به طور معمول شامل موارد زیر هستند.

. کاغذی

. شیشه‌ای یا بی‌رنگ و شفاف

. حرارتی

. فلزی یا اصطلاحا متال که به دو صورت کامل یا فقط پشت متال وجود دارد

. الکترونیکی که دارای مدار مغناطیسی است

. پلاستیکی یا  PVC

. امنیتی و اموال

. گارانتی

. پارچه‌ای

. برچسب مخصوص صنایع خودروسازی

"لیبل کاغذی" پرکاربرد و پرطرفدار

همانطور که از نام این لیبل مشخص است، جنس قالب آن کاغذ است که به جرات می‌توان آن را جزو دسته‌ی پرکاربرد و پرطرفدار قرار دارد. این نوع برچسب که طیف وسیعی از محصولات را در برمی‌گیرد، دارای رنگ‎بندی گسترده‌ای است.

برچسب‌های کاغذی بیشتر از جنس گلاسه، نیمه گلاسه، براق و مات در بازار موجود هستند. لیبل‌های کاغذی به دلیل داشتن مزیت‌هایی از جمله:

. به صرفه بودن

. تنوع در رنگ و نوع جنس

. سهولت در استفاده

کاربردهای فراوانی دارند و به طور عمده در اشکال مربع، مستطیل یا دایره تولید می‌شوند، اما ممکن است براساس سلیقه‌ی مشتری شکل آن‍ها تغییر کند.

نکات مفید و کاربردی در "طراحی لیبل"

از آنجا که طراحی لیبل شامل اطلاعات زیاد اما دارای فضای کمی است، طراحی آن از اهمیت بالایی برخوردار است. نوشتن متن باید مختصر، مفید و شامل موارد زیر باشد:

نام و آرم محصول

. واحدهای اندازه‌گیری مانند وزن، اندازه و ...

. مواد تشکیل‌دهنده

. معرفی محصول

. دستورالعمل‌های مصرف

. تلفن، آدرس یا سایت

. توضیحات کوتاه

همچنین باید به خاطر داشته باشید در طراحی برچسب، باید اندازه و رنگ قلم کاملا خوانا باشد. بسیار مهم است که رنگ طراحی با نوع محصول و نام تجاری آن همخوانی داشته و همچنین باعث جذب خریدارها نیز شود. استفاده از تصاویر برای نشان دادن عناصر یک محصول نیز کارآمد خواهد بود.

از دیگر نکات مهم در طراحی برچسب، اندازه‌گیری دقیق آن خواهد بود. بسیار مهم است که سایز درست را انتخاب کنید و طراحی را براساس آن فضا انجام دهید.

به طور خلاصه نکات طراحی لیبل شامل موارد زیر است:

۱- خوانا و بدون غلط بودن متن

۲- هماهنگ بودن رنگ متن، پشت زمینه و تصاویر

۳-  انتخاب رنگ و فونت متناسب با نوع محصول و شرکت

۴- در نظر گرفتن اندازه برچسب

۵- پیدا کردن یک چاپخانه با کیفیت

جالب است بدانید که در بسیاری از نظرسنجی‌های صورت گرفته در دنیا، لیبل محصولات در انتخاب مشتری نقش بسیار پررنگی دارند. طبق تحقیقات صورت گرفته مشخص شده که ۷۰ درصد از مصرف‌کنندگان تصمیم خرید را در فروشگاه و براساس طراحی برچسب برند‎های تجاری گرفته‌اند. این بدان معنی خواهد بود که موفقیت برند شما بستگی زیادی به طراحی و کیفیت چاپ دارد.

قیمت و چاپ لیبل کاغذی در چاپ آقا

حالا که با انواع پرکاربرد لیبل آشنا شده‌ و نکات طراحی را آموخته‌اید، زمان چاپ لیبل است. انتخاب یک چاپخانه مجهز به پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها، نقش پررنگی در کیفیت و چاپ محصول مورد نیاز شما دارد.

چاپ آقا به طور یقین همان‌جایی خواهد بود که می‌توانید صفر تا صد چاپ و تولید لیبل محصول خود را به یک تیم حرفه‌ای سپرده و از خروجی با کیفیت آن مطمئن باشید.

همچنین طراحی، انتخاب بهترین جنس لیبل با توجه به نوع محصول و قیمت مناسب از دیگر ویژگی‌های این چاپخانه خواهد بود. شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر به نشانی www.chapagha.com مراجعه کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: چاپ لیبل طراحی لیبل چاپ آقا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۱۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت مصوب انواع میوه اعلام شد/ جدول قیمت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به گزارش خبرنگار مهر، قیمت عمده فروشی محصولات کشاورزی برای هفته جاری (۱۰ تا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) از سوی میدان بزرگ میوه و تره بار تهران اعلام شد.

مهر در گزارشی نوشت: قیمت انواع میوه‌های تولید داخل در میوه فروشی‌های مناطق مرکزی رو به پایین شهر به شرح زیر است؛

هر کیلو گرم سیب زرد ۳۱ تا ۵۹.۸۰۰، سیب قرمز ۳۱ تا ۵۹.۸۰۰، لیمو شیرین ۴۴.۸۰۰، کیوی ۵۲ تا ۹۸، توت فرنگی ۹۸ تا ۱۸۹، گریپ‌فروت ۱۸ تا ۲۴.۸۰۰ به ۲۸ و پرتقال ۱۳ تا ۵۹.۸۰۰ تومان است.

در بازار میوه‌های آبدار هر کیلو هندوانه بین ۶ تا ۲۰، خربزه ۱۶.۸۰۰، جانا ۱۸.۵۰۰، طالبی ۱۸.۵۰۰ تا ۳۶، دستنبو ۲۳.۸۰۰، ملون ۱۶.۸۰۰ تا ۲۸.۵۰۰ تومان قیمت گذاری شده است.

در بازار میوه‌های وارداتی هم موز هر کیلو ۶۰ تا ۸۸.۸۰۰ تومان، هر دانه نارگیل بین ۵۰ تا ۷۵ و آناناس ۲۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسند.

در ادامه قیمت انواع سبزی و صیفی جات تولید داخل در میوه فروشی‌های مناطق مرکزی رو به پایین شهر نیز می آید؛

هر کیلو گرم گوجه فرنگی ۱۵.۹۰۰ تا ۲۳، هویج ۱۰.۵۰۰ تا ۱۲.۸۰۰، کاهو ۱۴.۵۰۰ تا ۲۵، کدو ۲۱ تا ۲۲.۸۰۰، کرفس ۱۲ تا ۲۴.۸۰۰، کلم پیچ ۷.۵۰۰ تا ۱۵.۸۰۰، کلم بروکلی ۲۰ تا ۶۸، خیار ۲۰ تا ۲۹.۸۰۰، لیمو ترش ۳۷ تا ۱۲۰، لوبیا سبز ۳۲ تا ۴۶.۸۰۰ و سیر تازه ۱۹۰ هزار تومان تعیین شده است. همچنین هر بسته گوجه گیلاسی ۴۵ تا ۶۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

سیب زمینی در این بازار هر کیلو ۲۳.۸۰۰، پیاز شیری (سفید) ۲۴.۹۰۰ تا ۳۴.۸۰۰ و پیاز زرد ۱۸ تا ۳۵.۸۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

گفتنی است؛ انواع میوه ۴۰ درصد و سبزیجات ۳۲ درصد ارزان‌تر در میادین و بازارهای میوه و تره بار به فروش رسید. همچنین مواد پروتئینی ۶۳ درصد، غلات ۸ درصد، مرغ ۶ درصد، تخم مرغ ۱۴ درصد و قند ۱۳ درصد ارزان‌تر از سطح شهر است.

در ادامه جدول قیمت عمده فروشی محصولات کشاورزی میدان بزرگ میوه و تره بار تهران قابل مشاهده است.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901266

دیگر خبرها

  • عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت ۱۴۰۳
  • قیمت مصوب انواع میوه اعلام شد/ جدول قیمت
  • قیمت انواع میوه در میادین تره بار
  • آشنایی با انواع لیبل زن صنعتی و مدل‌های مختلف آن
  • حمام شیشه‌ای سازه‌ای نوین طراحی دکوراسیون داخلی
  • تسریع و تسهیل انواع تست کمک‌فنر‌ها با تولید مولتی‌تستر ایرانی ممکن شد
  • قیمت انواع میوه در میادین و بازارهای میوه و تره بار اعلام شد
  • سیمان، سنگ آهن و فولاد در صدر معاملات در بورس کالا
  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن؛ محصول هوشمند چینی چه زمانی به ایران می‌رسد؟
  • شیرآلات اهرمی استاندارد باید چه ویژگی‌های داشته باشند؟