Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرشید از تشدید برخورد با تخلفات رانندگی حادثه ساز در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: از ابتدای اجرای طرح ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی تاکنون۳۸۴ فقره موتور توقیفی از پارکینگ‌های استان ترخیص شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سردار «ناصر فرشید» ظهر امروز (۲۶ آذر) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اجرای طرح برخورد با تخلفات حادثه ساز که ريشه اصلی حوادث ناگوار رانندگی است که در راستای پیشگیری از تصادفات به صورت ویژه توسط پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی پیگیری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با اشاره به برخورد بدون اغماض با تخلفات رانندگان پرخطر گفت: رانندگان در صورتی که مرتکب تخلفات حادثه ساز مانند سرعت و سبقت غیر مجاز، لایی کشی، عبور از چراغ قرمز، حرکت در خلاف جهت مسیر و استفاده از تلفن همراه و ... هنگام رانندگی شوند؛ طبق قانون با آن ها برخورد شده و چنانچه تخلفات به صورت همزمان صورت گیرد، وسیله نقلیه به مدت ۷۲ ساعت توقیف خواهد شد و برای ترخیص هم باید فرایندهای لازم، طی شود.

 

وی در ادامه افزود: طرح تسهیل ترخیص موتور سیکلت های توقیفی و رسوبی از پارکینگ از ۱۸ آبان ماه سال جاری همزمان در سراسر کشور به مرحله اجرا در آمده است.

 

سردار فرشید با بیان اینکه فرصت ترخیص این موتورسیکلت‌ها تا ۱۸ دی ماه سال جاری است، گفت: این موتورسیکلت‌ها در پارکینگ‌ها به دلایل مختلفی متوقف هستند که عمده‌ آن‌ها تخلفات رانندگی شامل نداشتن گواهینامه و مدارک و کلاه ایمنی بوده است.

 

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی بیان کرد: از ابتدای اجرای طرح ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی تا کنون ۳۸۴ فقره موتور ترخیص شده است.

 

وی با اشاره به اینکه در این طرح تسهیلات لازم برای ترخیص موتورسیکلت های رسوبی در پارکینگ ها در نظر گرفته شده است.،ادامه داد: در این طرح هزینه پارکینگ کاهش یافته و براساس نرخ مصوب هیات وزیران در سال ۹۴ محاسبه خواهد شد و خلافی های دوبرابری نیز بخشیده شده و صاحبان موتورسیکلت ها با پرداخت اصل خلافی می توانند موتورسیکلت خود را ترخیص کنند.

 

سردار فرشید با بیان اینکه صاحبان موتورسیکلت های توقیفی به دلیل نداشتن گواهینامه نیز با ارائه تعهد دستی می توانند موتورسیکلت توقیفی را ترخیص کنند، گفت: در این طرح برای ترخیص موتورسیکلت های فاقد پلاک و فاقد بیمه نامه نیز تسهیلات ویژه ای در نظر گرفته شده و در صورتی که مالک موتورسیکلت امکان حضور برای ترخیص موتورسیکلت را نداشته باشد، فردی که نام وی در قبض پارکیگ ثبت شده می تواند نسبت به ترخیص موتورسیکلت اقدام کند.

 

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی عنوان کرد: مالکان، متصرفان و نمایندگان قانونی می‌توانند صرفاً با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ نسبت به ترخیص موتورسیکلت خود اقدام کنند.

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: ترخیص موتور سیکلت های توقیفی تخلفات حادثه ساز فرمانده انتظامی خراسان جنوبی ترخیص موتورسیکلت خراسان جنوبی برای ترخیص حادثه ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۱۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوانح رانندگی در خراسان رضوی منجر به فوت ۲ نفر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ سید رضا اسدنژاد اظهار کرد: ۱۱۰ فقره تصادف جرحی و ۵۱۸ فقره تصادف خسارتی دیروز در شهرهای این استان رخ داده است.

جانشین رئیس پلیس راهور خراسان رضوی اضافه کرد: ۱۰۶ دستگاه خودرو حادثه ساز نیز دیروز در شهرهای استان توقیف و به پارکینگ منتقل شد که ۷۴ دستگاه از این تعداد مربوط به مشهد است.

وی گفت: مرتکبان ۲ هزار و ۷۹۴ فقره تخلف حادثه ساز هم روز گذشته جریمه شدند که هزار و ۶۰۱ فقره از این تخلفات در مشهد صورت گرفته است.

کد خبر 6087555

دیگر خبرها

  • چگونه تخلفات احتمالی پلیس در انجام مأموریت‌ها را گزارش دهیم؟
  • پلیس راه سمنان ۳۶۴ خودروی حادثه‌ساز را توقیف کرد
  • هشدار پلیس راهور استان قم به موتورسواران متخلف
  • هشدار پلیس راهور قم به موتورسواران متخلف
  • بی احتیاطی جان راکب موتورسیکلت در صومعه سرا را گرفت
  • ۷ فوتی و مصدم بر اثر تصادف در خراسان شمالی
  • سوانح رانندگی در خراسان رضوی منجر به فوت ۲ نفر شد
  • ترخیص پنج مصدوم حادثه برخورد اتوبوس با تریلر در محور مهریز
  • ترخیص ۵ مصدوم حادثه برخورد اتوبوس با تریلر در یزد
  • شلیک پلیس برای دستگیری گوشی قاپ!