Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، در معاملات امروز بازارهای آسیایی امیدها نسبت به تاثیر مثبت تولید واکسن کرونا بر اقتصاد جهانی از یک سو و خوش‌بینی سهامداران نسبت به اجرای بسته کمک اقتصادی در آمریکا از سوی دیگر باعث شد تا شاخص‌های سهام مثبت شود.

معاملات آتی شاخص استاکس 50 اروپایی هم مثبت بود و معاملات آتی بورس آلمان هم 0.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

1 درصد رشد کرد. معاملات آتی بورس لندن هم در بازارهای آسیایی 0.3 درصد بالا رفت. 

طی ساعات گذشته گسترده‌ترین شاخص MSCI آسیا اقیانوسیه خارج از ژاپن 0.8 درصد رشد کرد و این در حالی بود که در معاملات دو روز گذشته این شاخص منفی بود.

البته این شاخص از ابتدای ماه دسامبر تاکنون 3.8 درصد رشد کرده و به لطف اجرای بسته‌های کمک اقتصادی از سوی بانک‌های مرکزی کشورها در حال ثبت بهترین عملکرد ماهانه خود طی 4 سال گذشته است. 

بورس استرالیا امروز 0.8 درصد بالا رفت و بورس کره جنوبی و ژاپن نیز به ترتیب 0.4 و 0.2 درصد مثبت شدند. در چین هم شاخص 300 شرکت‌ پرطرفدار این کشور 0.15 درصد رشد کرد. 

پس از آنکه نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در ساعات پایانی شب گذشته برای برگزاری یک نشست در راستای توافق اجرای یک بسته کمک اقتصادی دیگر دعوت کرد، خوش‌بینی نسبت به اجرایی شدن این بسته با حجم 1.4 هزار میلیارد دلاری افزایش یافته است.

شاخص ارزش دلار اما، کاهش یافت و به 103.4 ین در برابر هر دلار رسید؛ چراکه اقدامات در راستای کنترل کرونا و خوش‌بینی نسبت به اجرای بسته کمک اقتصادی در آمریکا، تقاضا برای دلار به عنوان یک دارایی با پشتوانه را کاهش داده است. ارزش دلار در برابر یورو هم کاهش یافت و به 1.216 دلار در برابر یورو رسید.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: رشد آمریکا واکسن دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۱۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش روزانه بورس ۱۱ اردیبهشت؛ افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) با افت ۱۲۲۲۶.۳۶ واحدی به ۲,۲۶۸,۸۴۵.۴۲ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به افت ۶۰۱۸.۲ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۵.۸۴۷ میلیارد سهم بود که طی ۲۹۷,۷۳۶ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۳۷,۳۶۳.۷۰۸ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۸,۳۹۰,۲۷۷.۲۹۴ میلیارد ریال شد.

نمادهای فولاد، فملی، شپنا، شبندر، وبملت و فارس بیشترین نقش را در افت شاخص بورس داشتند.

کد خبر 6093065 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • قطع خرید 4 میلیارد دلار نفت ایران ازسوی آمریکا
  • افت نزدیک به ۳۰۰۰ واحدی شاخص در معاملات صبحگاهی بورس
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سهامداران منتظر تحول یکباره بازار نباشند!
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل بورس
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • گزارش روزانه بورس ۱۱ اردیبهشت؛ افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل
  • گزارش روزانه بورس ۱۱ اردیبهشت؛ افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس
  • شاخص بورس امروز ۱۱ اردیبهشت/رشد ۱۲۲۲۶ واحدی
  • ریزش ۳۳۹ واحدی بورس در شروع معاملات امروز