Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری وفا، «نبیل ابو ردینه» سخنگوی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با اشاره به اقدامات رژیم صهیونیستی علیه ۳۰ خانواده فلسطینی و تلاش برای آواره کردن آنها، گفت جامعه بین المللی باید فورا در قبال تجاوزگری‌های این رژیم اقدام کند. 

ابو ردینه حمله استعمارگرانه و سازمان یافته علیه شهر اشغالی قدس، از جمله افزایش شهرک سازی، جدا کردن بخش قدیمی و اطراف قدس از دیگر مناطق و جدا کردن خاک قدس از دیگر مناطق فلسطین با هدف ایجاد شرایطی که مانع از راه حل دو کشوری و منع حاکمیت فلسطین بر خاک خود شود، محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابوردینه سه شنبه شب گفت اسرائیل در چارچوب اقدامات یکجانبه خود حدود ۳۰ خانواده فلسطینی را در شرق قدس هدف قرار داد و قرار است منازل آن‌ها به نفع انجمن‌های راستگرای شهرک سازی در قدس تخلیه شود. این اقدام به آواره شدن ده‌ها تن از کودکان، زنان و سالخوردگان منجر خواهد شد و ایجاب می‌کند جامعه بین المللی با مداخله فوری در این زمینه، اقدامات ملموس و فوری برای بازدارندگی در برابر اسرائیل، بازخواست آن، پایان دادن به تجاوزگری‌های اسرائیل، واداشتن آن به پایبندی به قوانین بین المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل به ویژه قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت اتخاذ کند.

وی افزود: اسرائیل همچنان به هدف قرار دادن شهر قدس اشغالی از طریق اقدامات غیر قانونی، تغییر بافت اجتماعی و جغرافیایی شهر و از بین بردن هویت و فرهنگ عربی با استفاده از طرح‌های شهرک سازی، ویران کردن منازل، کوچاندن اجباری فلسطینیان، تسلط بر مناطق آنها، سرقت منابع طبیعی و تعطیلی موسسات فلسطین و تجاوزگری به مقدسات مسیحی و اسلامی ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تشکیلات خودگردان مقاومت فلسطین رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۲۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مصر و اردن درباره کوچاندن فلسطینیان/ تاکید قطر بر جلوگیری از ورود منطقه به جنگ

طبق گزار شبکه الجزیره، «مصطفی مدبولی» نخست وزیر مصر گفت: حمله به منطقه رفح در جنوب نوار غزه، موضوع فلسطین را نابود می‌کند و به آوارگی کامل ساکنان فلسطین منجر می‌شود.

مدبولی اضافه کرد: جهان چگونه می‌تواند به تشکیل کشور مستقل فلسطین بدون وجود ملت فلسطین راضی شود.

وی گفت: زمان آن فرارسیده است که جامعه جهانی، حق ملت فلسطین را در داشتن کشور مستقل به رسمیت بشناسد.

نخست وزیر اردن نیز گفت: نسبت به انجام هر اقدامی از سوی اسرائیل که زمینه ساز کوچ اجباری یا داوطلبانه فلسطینی‌ها شود، هشدار می‌دهیم، زیرا این اقدام، فلسطین را نابود می‌کند.

«بشرخصاونه» اضافه کرد: انتقال داوطلبانه و یا اجباری فلسطینی ها، نقض توافق‌های صلح (سازش) میان اسرائیل و کشور‌های عربی است و ما اجازه چنین کاری را نمی‌دهیم.

نخست وزیر و وزیر خارجه قطر نیز خواستار آتش بس فوری در نوار غزه، توقف حملات، آزادی اسیران و تامین کمک‌های انسانی برای ساکنان این منطقه شد.

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» افزود: برجسته‌ترین چالش در مقابل برقراری صلح در خاورمیانه، ناکامی جامعه جهانی در حل و فصل موضوع فلسطین است.

وی اضافه کرد: باید همه درگیری‌ها و اختلاف‌ها از مسیر مسالمت آمیز حل و فصل و از ورود منطقه به جنگ جلوگیری شود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • برکناری نتانیاهو تنها راه نجات است/ تاکید بر برگزاری انتخابات زودهنگام
  • سابقه سیاه تشکیلات خودگردان از «انتفاضه فلسطین» تا «طوفان الاقصی»
  • هشدار مصر و اردن درباره کوچاندن فلسطینیان/ تاکید قطر بر جلوگیری از ورود منطقه به جنگ
  • هرج و مرج در شمال اراضی اشغالی و هجمه تند ضد مقامات صهیونیست
  •  سخنگوی حماس : تکذیب ادعای خروج برخی رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق تبادل اسرا
  • تحلیل‌گر صهیونیست: السنوار در مدیریت جنگ بر ما برتری دارد
  • تشکیلات خودگردان؛ از مهار اعتراضات ضد صهیونیستی تا سرکوب آن
  • هشدار تشکیلات خودگردان درباره پیامدهای حمله صهیونیست‌ها به رفح
  • اعتراض یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها | ویدئو
  • فناوری‌های نوین برای مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز استفاده شود