Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان توجه به پیشگیری را امری مهم دانست و گفت: کاهش جرائم نیازمند توجه جدی به امر پیشگیری است و همه دستگاه‌ها باید در این امر قوه قضائیه را یاری کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دهاقان، آیین تکریم و معارفه دادستان و رئیس دادگستری شهرستان دهاقان  امروز با حضور رئیس کل دادگستری استان اصفهان ، سرپرست فرمانداری دهاقان و جمعی از مسئولان شهرستان دهاقان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استان اصفهان در این  آیین با اشاره به فرارسیدن میلاد با سعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، اظهار داشت: پرستاران و تمامی کادر درمان در همه شرایط به خصوص در این شرایط بحرانی  شیوع بیماری کرونا زحمات فراوانی را متحمل می‌شوند و  بهترین  تشکر از زحمات کادر درمانی توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی  است. امید است بتوانیم با رعایت موارد بهداشتی از این بحران عبور کنیم و خدای نکرده بار کادر درمانی را سنگین‌تر نکنیم.

محمدرضا حبیبی  همچنین با اشاره به 13 جمادی‌الاول که به روایتی شهادت حضرت زهرا (س) است، توجه به مصوبات ستاد مقابله با کرونا را ضروری دانست و گفت: با توجه به این‌که شرایط استثنایی است، باید از برگزاری مراسمات و تجمعات خودداری کنیم. همه ما دوست داریم در شادی و سوگواری پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع)، مانند سابق در مساجد و مکان‌های مذهبی عزاداری کنیم اما با توجه به شرایط موجود، برگزاری تجمعات سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد.

حدود یک میلیون پرونده قضایی در دادگستری اصفهان بررسی شددیدار رئیس قوه قضاییه با تعدادی از مراجعان به دادگستری اصفهان+ تصاویررئیس کل دادگستری اصفهان: دستگاه قضا با دقت به اتهام آشوبگران رسیدگی می‌کند

وی با بیان این‌که  نظام جمهوری اسلامی ایران یک نظام ولایی است،بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در رابطه کرونا به نظر ستاد مقابله با کرونا و متخصصان  احترام گذاشتند و  مراسمات مذهبی را به صورت فردی برگزار می‌کنند؛ ما نیز باید ایشان را الگوی خود قرار دهیم و ضمن سیاه‌پوش کردن معابر و خیابان‌ها، در خانه  به عزاداری بپردازیم و از برنامه‌های رسانه‌ها بهره ببریم.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان این‌که اگر شرایط حساس شود،ناچار به اعمال محدودیت و تعطیلات هستیم، افزود: تعطیلات خسارات سنگینی را  به کشور وارد می‌کند، وقتی کسبه از فعالیت منع شوند دچار ضرر می‌شوند و بعضی از صاحبان مشاغل با تعطیلی کسب و کار خود برای نان شب خانواده خود به مشکل بر می‌خورند پس نباید کاری کنیم که به خود و جامعه ضرر برسانیم.

وی با اشاره به آسیب دیدن‌ بسیاری از اقشار در پی شیوع کرونا، با همت مردم و سپاه کمک‌های معیشتی خوبی به این اقشار انجام شد. در بعضی از کشور‌ها که ادعای بسیاری دارند مردم گرسنه برای تهیه غذا در صف‌های چند کیلومتری می‌ایستند ولی به حمدالله باوجود تمامی مشکلات، با کمک بسیج کمک‌های معیشتی در کشور ما درب منازل تحویل داده‌ می‌شود و از اقشار آسیب دیده حمایت می‌شود.

حبیبی ضمن تقدیر از اقدامات‌ رئیس سابق دادگستری دهاقان در مدت تصدی این سمت که با همکاری تمامی دستگاه‌ها صورت پذیرفنه است،بیان کرد: امر تغییر و تحول در دستگاه قضا و همه ارگان‌ها با صورت دوره‌ای انجام  و از تجربیات افراد در سمت‌های بالاتر استفاده می‌شود.

وی با بیان این‌که هر اقدامی که ما انجام می‌دهیم به عنوان اقدامات نظام تلقی می‌شود، اظهار داشت: در شهرستان دهاقان قبل از انقلاب  مرجع قضایی وجود نداشت، به برکت نظام‌ مقدس جمهوری اسلامی ایران  این مرجع در دهاقان ایجاد و  در راستای دسترسی آسان مردم به عدالت شروع به فعالیت کرد. نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همواره به برقراری کامل عدالت در جامعه تاکید داشته است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان ضمن تشکر از هماهنگی تمامی دستگاه‌ها و ارگان‌ها با دستگاه قضایی در این شهرستان،تصریح کرد: هماهنگی بین قوا نقش بسیار زیادی در  حل مشکلات دارد. همچنین مردم وقتی هماهنگی بین قوه‌ها را ببینند محکم‌تر پشت نظام خواهند ایستاد.

وی با اشاره به انتصاب محمدرضا نوروزی به سمت رئیس جدید دادگستری این شهرستان اظهار داشت: این‌ انتصاب برای مردم افتخار بزرگی است؛با توجه به این‌که  چند سال در سمت دادستان مشغول به خدمت بوده‌اند اشرافیت کامل به شهرستان دارند و با استفاده از تجربیات خود، در این سمت فعالیت خواهد کرد. 

حبیبی توجه به پیشگیری در قوه قضاییه را امری مهم دانست و گفت: کاهش جرائم نیازمند توجه جدی به امر پیشگیری است و همه دستگاه‌ها باید در این امر قوه قضاییه را یاری کنند. همان طور که در بحث سلامت، پیشگیری بهتر از از درمان است، در بحث جرائم نیز اگر ریشه رخ دادن جرائم را شناسایی کنیم می‌توانیم از آن جلوگیری کنیم. وقتی که  ریشه جرم را پیدا نکنیم هر آنچه تعداد شعب و مراجع قضایی را هم توسعه دهیم بی فایده است.

وی همچنین توجه به مسئله صلح و سازش در پرونده های قضایی را ضروری دانست و گفت: حدالامکان  موضوعاتی که قابل حل است توسط شورای حل اختلاف حل شود.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان افزود: ممکن است در بعضی موارد حکم قضایی نارضایتی یکی از طرفین را به دنبال داشته باشد ولی زمانی که صلح و سازش انجام شود مسئله خاتمه پیدا خواهد کرد. در کشور ما مشاهده می‌شود  قتل که یک مسئله عمدی نیز محسوب می‌شود توسط اولیا دم بخشوده می‌شود و همه مجموعه دستگاه قضا باید  برای افزایش صلح و سازش در پرونده ها اهتمام جدی داشته باشند.

در این آیین  از زحمات حمید رئوفیان رئیس سابق دادگستری دهاقان  تقدیر و محمدرضا نوروزی   دادستان سابق شهستان دهاقان به سمت رئیس جدید دادگستری و همچنین مهرزاد هوشمندی، رئیس سابق دادگاه بخش بن رود ورزنه  به سمت دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان  منصوب  شد.

انتهای پیام/163/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری استان اصفهان دانست و گفت دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۳۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع نقاط حادثه خیز در زنجان نیازمند تأمین اعتبارات است

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد شعاعی روز شنبه در مراسم گرامیداشت روز ایمنی و حمل نقل استان در محل راهداری زنجان، گفت: در دهه‌های گذشته اقدامات متعددی در حوزه بهسازی و ساخت راه‌ها با هدف کاهش تصادفات انجام گرفته ولی باز هم ایراداتی در کیفیت راه‌ها و نقاط حادثه خیز وجود دارد.

وی ابراز کرد: رفع نقاط حادثه خیز در استان با توجه گستردگی راه‌ها نیازمند تأمین اعتبارات است و برخورد قانونی با متخلفان و قانون شکنان می‌تواند در کاهش مرگ و میر تصادفات مؤثر باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان، گفت: یکسری ایرادات در برخی قوانین و مقررات وجود دارد که باید در سیاستگذاری ها مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.

شعاعی تاکید کرد: بسیاری از تلفات انسانی در تصادفات به دلیل تخطی از قانون نیست بلکه به دلیل افزایش سفرها و ترددها رخ می‌دهد و در این میان عامل انسانی نقش اساسی دارد.

وی افزود: از تمامی رانندگان به ویژه راکبان موتورسیکلت درخواست می‌شود به قوانین پایبند باشند و تنوع موتورسیکلت‌ها نسبت به گذشته بیشتر شده و استفاده صحیح از آن در کاهش تصادفات بسیار مؤثر است.

معاون هماهنگی امور استانداری زنجان، بیان داشت: ترویج استفاده از توقفگاه‌ها و مجتمع‌های بین راهی باید مورد توجه سیاستگذاران قرار گیرد. شعاعی یاد آورشد: رانندگان وسائط نقلیه در کاهش تصادفات نقش آفرین هستند و در شرایطی که وضعیت جمعیتی در شرایط مناسب قرار ندارد تلفات تصادفات برای کشور آزار دهنده و هزینه بر است.

کد خبر 6089991

دیگر خبرها

  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • منتظری: کاهش زمان رسیدگی‌های قضایی مورد توجه قرار بگیرد
  • رفع نقاط حادثه خیز در زنجان نیازمند تأمین اعتبارات است
  • دستگاه‌ها برای مقابله با سرقت، توپ را به زمین یکدیگر نیندازند
  • کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران
  • کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر به دادگستری
  • کلکسیون مشکلات اصفهان نیازمند توجه ویژه است
  • یکی از مشکلات شهرستان اصفهان وجود نگاه برخوردار است
  • یکی از مشکلات اصفهان وجود نگاه برخوردار است
  • اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران