Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی روز پنجشنبه در نشست شورای فرهنگی عمومی استان یزد اظهار داشت: محدودیت های کرونایی باعث شده تا برخی هزینه های سنگین که قبلا برای آیین های جشن ازدواج و سوگواری شهروندان متحمل می شدند، حذف شود و این تاثیرات مثبت در دوران پساکرونا نیز باید تداوم یابد.

وی همچنین ادامه داد: بر اساس آماری که از سوی مسئولان اعلام شده در دوره کرونا  ازدواج در استان حدود ۲۰ درصد افزایش و میزان طلاق کاهش یافته و همچنین شهروندان وقت بیشتری را در کنار خانواده می گذرانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله ناصری همچنین با تاکید بر حفظ شعائر اسلامی در خصوص ورزش بانوان و پرهیز از دوچرخه سواری زنان در معابر عمومی از مسئولان استان خواست مکان‌های مناسبی را برای ورزش بانوان فراهم کنند تا این قشر بتوانند فعالیت های ورزشی را در این مکان ها انجام دهند.

وی همچنین در خصوص طرح ساماندهی امور خانواده ، انجام برنامه های مرتبط با این طرح و آغاز هرچه سریعتر آن را مورد تاکید قرار دارد.

استاندار یزد: ظرفیت‌های روحانیان و حوزه‌های علمیه در امور فرهنگی به کار گرفته شود

استاندار یزد نیز در این نشست با تاکید بر افزایش تعامل میان روحانیان و حوزه های علمیه با دستگاه های اجرایی به خصوص در زمینه  امور فرهنگی جامعه گفت: انتظار این است که روحانیان در زمینه مسائل اجتماعی و فرهنگی فعالانه حضور داشته باشند.

محمدعلی طالبی ادامه داد: روحانیانی که دارای ایده‌ها و طرح های مختلف در زمینه فرهنگی هستند، می توانند طرح های خود را مدون و در اختیار دستگاه های اجرایی مرتبط با هر بخش قرار دهند و در اجرای طرح ها مشارکت کنند.

وی همچنین در خصوص برگزاری کنگره چهار هزار شهید استان یزد از همه دستگاه های استان خواست در این زمینه حداکثر همکاری را برای برگزاری یک کنگره باشکوه و در شان مقام شهدا و ایثارگران به کار ببرند. 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد نیز در این نشست با تبیین ابعاد طرح ساماندهی امور خانواده گفت: این طرح در ۶ محور ترویج و تسهیل ازدواج و تشکیل، تحکیم، تکالیف و تعالی خانواده تدوین شده که سه مورد اول آن مربوط به مراحل تشکیل خانواده و سه محور بعدی در زمینه صیانت از کانون خانواده است که در این طرح تمامی این ابعاد به صورت کاملا تخصصی دیده شده است.

محمدحسین رحیمی زاده ادامه داد: ساختار این طرح بر اساس ۶ محور تهیه شده و دستگاه های متولی و همکار در هر بخش نیز مشخص شده است.

وی ادامه داد: در استان هم اکنون حدود ۱۴۰ هزار نفر در سن ازدواج هستند و بر اساس آمار جمعیت تا سال ۱۴۰۴ حدود ۲۲۵ هزار نفر دیگر نیز در بهترین زمان سن ازدواج قرار می گیرند و نیازمند خدماتی مانند کار، مسکن و امکانات برای تشکیل خانواده می شوند که باید با برنامه ریزی در جلسات تخصصی در استان این موضوع به بهترین نحو ممکن مدیریت شود تا این قشر از فرصت مناسب برای ازدواج برخوردار شوند.

رحیمی زاده، ساماندهی ازدواج جوانان را از ابعاد مختلف برای جامعه مهم ارزیابی کرد و گفت: تحقق ازدواج علاوه بر آثار اجتماعی، دینی و اخلاقی ، تاثیر روانی بر اجتماع دارد و باعث شادی جامعه می شود.

وی همچنین تصریح کرد: هم اکنون که مباحث بحران کاهش جمعیت و سالمندی در جامعه مطرح می شود و زمینه سازی برای افزایش ازدواج می تواند در زمینه و رفع نگرانی کاهش جمعیت موثر باشد و همچنین باید در زمینه کاهش طلاق و اختلافات خانوادگی که تبعات اجتماعی به همراه دارد، برنامه ریزی برای کاهش آسیب ها صورت گیرد. 

مدیرکل آموزش و پرورش یزد نیز در این نشست با ارائه گزارشی از برگزاری بخش دانش آموزی بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز به میزبانی استان یزد اظهار داشت: این اجلاس در دو بخش دانش آموزان و فرهنگیان در زمینه پژوهشی فرهنگ نماز اجرا می شود، که یزد اولین دبیرخانه دانش آموزی این اجلاس را میزبانی می کند و هفت کارگروه تخصصی در این زمینه تشکیل شده است. 

عباسعلی دانافر ادامه داد: در زمینه برگزاری هرچه بهتر این اجلاس، همکاری های گسترده با ستاد اقامه نماز استان انجام شده و  ۹ هزار اثر تاکنون به دبیرخانه بخش دانش آموزی واصل شده و فرصت ارسال آثار تا پایان آذر است .

وی اهداء نشان لیاقت به خادمان نماز، را از پیشنهادات ارائه شده به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان عنوان کرد و از اعضای این شورا خواست با تصویب آن، زمینه تشویق فعالان این عرصه را فراهم سازند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز  طرح ساماندهی خانواده و اهداء نشان لیاقت به خادمان نماز مدارس که مصوبه شورای آموزش و پرورش است را از اولویت های مورد بررسی در شورای فرهنگ عمومی استان عنوان کرد.

مجید جوادیان زاده همچنین از ارسال پیشنهادات فرهنگی امام جمعه یزد برای تداوم برخی تغییرات فرهنگی مثبت ناشی از کرونا از سوی دبیرخانه شورای فرهنگی عمومی استان به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبرداد و گفت: این پیشنهادات از سوی وزیر برای شوراهای فرهنگ عمومی سراسر کشور ابلاغ شده که برای دستگاه های مختلف استان نیز ابلاغ می شود تا در زمینه فرهنگ سازی در این خصوص هر دستگاه متناسب با وظایف خود وارد عمل کند.

برچسب‌ها شورای فرهنگ عمومی یزد امام جمعه یزد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای فرهنگ عمومی یزد امام جمعه یزد شورای فرهنگ عمومی یزد امام جمعه یزد اخبار کنکور فرهنگ عمومی عمومی استان شورای فرهنگ استان یزد یزد نیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۴۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاب و عفاف یکی از ابعاد مهم حیات فرهنگی است

استاندار مرکزی گفت: حجاب و عفاف یکی از ابعاد مهم حیات فرهنگی به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، به نقل از روابط عمومی فراجا، فرزاد مخلص الائمه در آئین تجلیل از فعالان طرح نور با بیان اینکه حیات فرهنگی، وجه تمایزی است که بین انسان و حیوان قائل هستیم، افزود: انسان دارای قوه تعقل و تفکر است که بقیه موجودات از این قوه برخوردار نیستند.

وی با اشاره به نقش سبک زندگی اسلامی و عفاف و حجاب در تحکیم بنیان خانواده افزود: بحث عفاف و حجاب باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و امروز استحکام بنیان خانواده با بی حجابی مورد تهدید است چرا که برهنگی و بی‌حجابی حد و مرز ندارد.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌ها مهم انسان قوه تفکر و تعقل است گفت: عقیده‌ای که مبتنی بر تفکر نباشد و بر اساس تقلید باشد نه تنها اسلام با آن موافق نیست بلکه مبارزه هم می‌کند.

مخلص‌الائمه ادامه داد: در ارتباط با بحث عفاف و حجاب دشمنان انقلاب اسلامی بر موجی سوار شدند که ناظر به حیات فرهنگی و استحکام خانواده است، چرا که بانوان پایه اصلی این استحکام در جامعه‌ی اسلامی هستند.

وی اضافه کرد: در سنوات اخیر توجه تمام نیروهای فرهنگی و دستگاه‌های متولی به این موضوع جلب شد که در حوزه عفاف حجاب به اندازه کافی کار فرهنگی صورت نگرفته است.

استاندار مرکزی با بیان اینکه ارتقای حیات فرهنگی نیازمند کار عمیق فرهنگی است، گفت: در این زمینه تمامی بخش‌ها وظایفی برعهده دارند و باید حضور مؤثری در ستاد عفاف و حجاب استان داشته باشند.

مخلص‌الائمه با تقدیر از اجرای طرح نور و تأکید بر وظیفه‌ی تمامی دستگاه‌ها در همراهی با این طرح، تاکید کرد: این طرح در استان مرکزی کاملاً موفق بوده است و بازتاب و همراهی خوبی را از سوی مردم در سطح جامعه شاهد هستیم.

کد خبر 748504

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره استعدادیابی «ستاره‌های شهر» در قم
  • حجاب و عفاف یکی از ابعاد مهم حیات فرهنگی است
  • توسعه تجارت انرژی در کنار پیوستن به بریکس و شانگهای زمینه‌ساز رشد اقتصادی کشور شد
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • باید از غول‌های رسانه جلوتر باشیم
  • تغییر عرصه بین‌الملل به واسطه اقتدار جمهوری اسلامی ایران
  • امام جمعه اهواز به مسئولان: تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارید
  • بیداری جهانی زمینه تحول در جبهه مقاومت را رقم خواهد زد
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • جمعیت جوان اصلی‌ترین مولفه قدرت و ثروت واقعی هر کشور