Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرام رحمانی گفت: ۴۷ تعاونی غیرفعال در استان قزوین وجود دارد که هدف و برنامه ما این است هر سال تعداد تعاونی‌های غیرفعال کمتر شود و در این جهت تسهیلاتی ارائه می‌کنیم تا این تعاونی‌ها مجدد فعال شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ شهرام رحمانی در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر امروز(چهارشنبه) در سالن جلسات تعاون روستایی قزوین برگزار شد با اشاره به عملکرد این سازمان اظهار کرد: سازمان تعاون روستایی استان قزوین وظیفه هدایت، نظارت و حمایت از تعاونی‌های بخش کشاورزی استان را برعهده دارد؛ هم اکنون تعداد ۸۱ تعاونی فعال در استان داریم که در بخش روستایی، کشاورزی، تولید و زنان فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ۴۷ تعاونی غیرفعال در استان قزوین وجود دارد که هدف و برنامه ما این است که هر سال تعداد تعاونی‌های غیرفعال کمتر شود و در این جهت تسهیلاتی ارائه می‌کنیم تا این تعاونی‌ها مجدد فعال شوند.

رئیس تعاونی روستایی استان قزوین ادامه داد: در ۹ماهه سال جاری 220 هزار تن خرید تضمینی و توافقی محصولات کشاورزی از طرف سازمان از طریق شرکت‌ها و تعاونی‌های تحت نظر سازمان انجام گرفته است؛ چهار هزار تن تهیه و توزیع بذر و ۳۰ هزار تن کودهای شیمایی را داشتیم، همچنین آموزش اعضا و ارکان شرکت‌ها برای اولین بار در کشور و در استان قزوین اتفاق افتاد که طی 9 ماه ابتدای سال جاری ۳۴۱ نفرروز آموزش انجام شده است.
 
این مقام مسئول با بیان اینکه در بحث حسابرسی سالیانه نیز ۹۲ مورد حسابرسی در استان داشتیم، تصریح کرد: در بحث ارزیابی عملکرد نیز تعاونی روستایی استان قزوین در کشور مقام پنجم را کسب کرد و در میز خدمت الکترونیکی مقام دوم و میز خدمت حضوری مقام ششم را در استان کسب کردیم.

220هزار تن خرید تضمینی محصولات کشاورزی انجام شد

رحمانی یادآور شد: صندوق کشمش برای اولین بار در کشور در استان قزوین و شهرستان تاکستان تشکیل شده که طی دوماه اخیر انجام می‌شود و کشاورزان در آن ثبت نام می‌کنند لذا خرید کشمش از طریق همین صندوق و با هدف تنظیم بازار و حمایت از تولیدکننده، صادرکننده و مصرف‌کننده انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: تعاونی‌های غیرفعال به علت اینکه سوددهی لازم را نداشتند نیز تعطیل شدند که در نظر داریم تسهیلاتی برای این تعاونی‌ها اختصاص دهیم اما به طور کلی در این دست از تعاونی‌ها یا سهامداران مشارکت لازم ندارند یا اینکه انتظار دارند دولت تسهیلات بلاعوض به آن‌ها ارائه دهد که امکان‌پذیر نیست.

رئیس تعاونی روستایی استان قزوین با اشاره به تنظیم بازار یادآور شد: این سازمان در بحث محصولات کشاورزی در برخی مقاطع مانند زمانی که پیاز قیمت نزولی داشت و در استان کمبود داشتیم نیز اقدام به خرید و واردات پیاز از سایر استان‌ها کرد که هم از تولیدکننده حمایت شود و هم نیاز استان تامین شود لذا این نوع اقدامات را در برخی محصولات کشاورزی در برنامه خود داریم اما خوشبختانه کمبود خاصی در استان نداریم. 
  
این مقام مسئول بیان کرد: بازارچه "روستابازار" که سال قبل در شهر قزوین و در خیابان خیام احداث شده نیز در هفته آتی افتتاح می‌شود که هدف این بازار حمایت از محصولات کشاورزی و فروش این محصولات بدون واسطه است و در راستای حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده انجام می‌شود.

رحمانی ابراز کرد: غرفه‌هایی را در این بازارچه‌ به اتحادیه‌ها تحویل می‌دهیم که می‌توانند در آن فعالیت کنند و درصدد هستیم که این "روستابازار" را در محمدیه و مهرگان هم توسعه دهیم و در آینده هم در سایر شهرستان‌ها گسترش یابد؛ همچنین بازارچه خیام ۲۸ غرفه دارد که در اختیار اتحادیه‌ها قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: روستایی استان قزوین محصولات کشاورزی استان قزوین استان قزوین تعاونی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۵۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بازار کتاب تا انتهای نمایشگاه سی‌وپنجم موقتا غیرفعال است

به گزارش خبرگزاری مهر، سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز مانند دوره‌های سی‌وسوم و سی‌وچهارم در دو بخش حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

فعالیت بخش مجازی نمایشگاه از طریق زیرساخت‌های «سامانه بازار کتاب» صورت می‌گیرد. بنابراین به دلیل انتقال فعالیت این سامانه به سامانه «نمایشگاه بین المللی کتاب تهران» خرید از این سامانه تا یکشنبه ۳۰ اردیبهشت موقتاً غیرفعال است.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت در مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

کد خبر 6095682 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • ارایه خدمات ۳۰ گروه جهادی به جامعه هدف در بوانات
  • سامانه بازار کتاب تا پایان نمایشگاه سی‌وپنجم غیرفعال است
  • سامانه بازار کتاب تا انتهای نمایشگاه سی‌وپنجم موقتا غیرفعال است
  • سامانه بازار کتاب تا انتهای نمایشگاه کتاب موقتا غیرفعال است
  • افتتاح بازارچه کسب و کار دانش آموزی در روستای قاسم‌آباد بجستان
  • قطع آب و خسارت به محصولات دغدغه‌ی کشاورزان قزوینی+ فیلم
  • احیای ۲۶رشته قنات توسط بسیج سازندگی قزوین
  • بازگشت ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی لرستان به چرخه تولید
  • طی دو سال ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی به چرخه تولید بازگشت
  • خبر وزیر کشاورزی درباره شکر؛ متقاضیان ثبت نام کنند