Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسماعیلی گفت: سالانه بیش از ۳۵ هزار نفر در استان کرمان به بازار کار وارد می شوند که بیش از ۱۵ هزار نفر از این افراد در مشاغل خرد و کوچک مشغول می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان، رضا اسماعیلی چهارشنبه شب ( 26 آذر ) در اختتامیه دوّمین جشنواره ملی " عکس اشتغال " در هتل هیلان رفسنجان یاد سردار حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشت و بیان کرد: سالانه بیش از 35 هزار نفر ورودی بازار کار در استان کرمان داریم و سهم شهرستان رفسنجان هم 2 تا 3 هزار نفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان افزود: از این 35 هزار نفر نزدیک 2 هزار نفر در مجموعه  دولتی و استخدامی ها، 33 هزار نفر در مجتمع های صنعتی دو کارخانه ها بزرگ، متوسط و کوچک و نیز مشاغل خرد و خانگی مشغول می شوند.

 

 

وی ادامه داد: 15 تا 16 هزار نفر از این افراد که به بازار کار وارد می شوند در مشاغل خرد و کوچک مشغول می شوند که 40 درصد از این 35 هزار نفر را شامل می شوند و لازم است مشاغل جدیدی  که به وجود می آید به این افراد  بشناسانیم؛ معمولاً کسانی که وارد بازار کار می شوند لیسانس هستند و آشنایی چندانی با بازار کار ندارند، هنر عکاسی، اشتغال زمینه ای فراهم می آورد تا شغل های جدید را بشناساند.

 

 

اسماعیلی با اشاره به اینکه در اوایل راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی در رفسنجان اکثراً می گفتند این منطقه معنی و جایگاهی ندارد؛ امّا می بینیم که این منطقه راه اندازیو با تلاش های فراوان فرصت های شغلی متنوعی هم ایجاد شد بستر اشتغال فراهم شد؛ اظهار کرد: کارهای جدیدی هم که در شهرک صنعتی رفسنجان نمی توان راه اندازی کرد در فضای منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان قابل راه اندازی است.

 

 

 

وی ادامه داد: باید از سرمایه های زیادی که در استان وجود دارد با به کار گیری نسل جوان و میدان دادن به آن ها بهره مند شد و اگر بتوان شغل های مختلف و جدید که زیاد هستند را به نسل جوان کارآمد شناساند می توان شاهد رونق اقتصادی بود.

 

 

 

  

پایان پیام/605

منبع: شبستان

کلیدواژه: بازار کار و اشتغال مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی رضا اسماعیلی استان کرمان بازار کار هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۵۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه مشاغل دانش‌آموزی زارچ 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مدیر هنرستان زارچ گفت: این نمایشگاه باهدف ارائه دستاورد‌های علمی و آشنایی هرچه بیشتر دانش آموزان با مشاغل و بازار کار راه‌اندازی شده است. 
 
وکیلی افزود: در این نمایشگاه دانش آموزان در رشته‌های حسابداری، معماری، گرافیک و خیاطی دستاورد‌های خود را در قالب ۲۰۰ اثر برگزیده به نمایش گذاشتند.

دیگر خبرها

  • رفسنجانی‌ها رسم مهمان‌نوازی را به جا آوردند + فیلم
  • کدام مشاغل از ارایه اسناد و دفاتر مالی معاف شدند؟
  • ایجاد اشتغال برای ۱۲ هزار نفر توسط چینی ها در کرمان
  • چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند
  • برپایی نمایشگاه مشاغل دانش‌آموزی زارچ 
  • پیش‌بینی فعالان بازار از قیمت طلا و ارز در روزهای آینده/ منتظر این قیمت‌ها در بازار باشید
  • سمنان در زمره استان‌های کم تورم کشور است
  • افزایش سهم بازار هدف غایی صنعت بانکداری است
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • آمارگیری نیروی کار در استان اردبیل آغاز شد