Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناسان ایالات متحده آمریکا اعلام کردند که دماسنج‌های اسکن پیشانی با اشعه مادون قرمز برای اندازه گیری تب در غربالگری کرونا نادرست و ناکارآمد هستند.

به گزارش ایران آنلاین به نقل از هلث، پزشکان برجسته معتقدند که این فناوری ماه هاست که در فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و محل کار مورد استفاده است تا بیماران کرونایی را از افراد سالم جداسازی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر «گویلیام رایت» از دانشگاه جان هاپکینز و دکتر «فیلیپ ماکوویاک» از دانشگاه مریلند صحت عملکرد دماسنج‌ها را زیر سوال برده و ادعا می‌کنند این دستگاه‌ها روش مناسبی برای غربالگری ویروس کرونا نیستند و این وسایل را بی‌اثر خواندند.
به عقیده آنها در ابتدای شیوع ویروس کرونا بشر اطلاعات کمی از این ویروس در دست داشت اما اکنون با کشف داده‌های جدید روشن شد که دماسنج‌ها متغیرهای متعدد انسانی، محیطی را در نظر نمی‌گیرند.

دکتر رایت در این باره گفت: قرائت بدست آمده با دماسنج مادون قرمز بدون تماس تحت تأثیر متغیرهای متعدد انسانی، محیطی و تجهیزات است که همه آنها می‌توانند بر دقت، تکرارپذیری و ارتباط آنها با نزدیکترین اندازه گیری به دمای بدن بستگی داشته باشد. در دوره‌‌ای که تب در حال افزایش است افزایش دمای هسته‌‌ای اتفاق می‌افتد که باعث انقباض رگ‌های خونی نزدیک سطح پوست شده و میزان گرمای آزاد شده را کاهش می‌دهد و درهنگام افت تب عکس این موضوع اتفاق می‌افتد. بنابراین تشخیص درجه حرارت بر اساس اندازه گیری گرمای تابش می‌تواند اشتباه محاسبه شود. به همین دلیل توصیه می‌شود به جای استفاده از دماسنج اسکن از روش‌های دیگری همچون آزمایش انبوه و یا تلفن‌های هوشمند و ساعت‌های هوشمند غربالگری صورت گیرد.

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دماسنج ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۵۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان

شهبازی مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت : طرح غربالگری بینایی در سنین طلایی ۳ تا ۶ سال موجب میشود تا با تشخیص و درمان زود هنگام مشکلات بینایی از معلولیت کم بینایی و نابینایی پیشگیری شود.

به گفته شهبازی قرار است بهزیستی استان کرمانشاه درصورت نیاز کودکان به درمان‌های بعدی /مانند جراحی وعینک برای خانواده‌های تحت پوشش همه هزینه‌ها و برای دیگر خانواده‌ها هم بخشی از هزینه‌ها را پرداخت کند

آنطور که شهبازی می‌گوید پارسال ۶۶ هزار کودک کرمانشاهی در پوشش طرح غربالگری بینایی قرار گرفتند. از این شمار ۷۰۰ کودک که نیازمند درمان‌های بعدی بودند به مراکز تخصصی ارجاع شدند کمک هزینه‌های درمان از ۲ تا سی میلیون تومان به آنان پرداخت شده است.

غربالگری بینایی و شنوایی نوزادان و کودکان و همچنین غربالگری ژنتیک از راهکاری‌های پیشگیرانه بهزیستی برای کاهش و درمان معلولیت‌های جسمی و حرکتی است.

پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد آموزش‌های پیش از ازدواج و مهارت‌های زندگی هم در بخش آموزش دنبال میشود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • آیا پاسپورت برای آیلتس لازم است؟ نکاتی که باید بدانید!
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت
  • پرینتر جدید لنوو با چه قیمتی عرضه شد؟