Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمد جواد دهقانی روز چهارشنبه در آیین اختتامیه سومین همایش بین‌المللی مولوی پژوهی که بصورت مجازی توسط دانشگاه اصفهان برگزار شد، افزود: تعداد مدارک ثبت شده مولوی پژوهی در پایگاه استنادی جهان اسلام(ISC) به یکهزار و ۱۲۶ فقره می‌رسد که ۷۳۷ فقره آن  متعلق به ۲۵ نشریه است.

وی با بیان‌اینکه ۹۵ درصد از مدارک ثبت شده در باره مولوی پژوهی در پایگاه استنادی جهان اسلام به زبان فارسی است، اظهار داشت: دیگر مقاله‌های نمایه شده در این پایگاه به زبان‌های انگلیسی، عربی، فرانسه، ترکی و روسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دهقانی، مدارک و مقاله‌های مولوی پژوهی نمایه شده در پایگاه استنادی جهان اسلام و نشریه‌های داخلی کشور را بیش از پنج برابر پایگاه "اسکوپوس" و نشریه‌های بین‌المللی دانست و اضافه کرد: بیش از ۷۵ درصد از مقاله‌ها در نمایه اسکوپوس به زبان انگلیسی و سایر زبان‌ها ترکی، فارسی، آلمانی، اسپانیایی، فرانسوی، ایتالیایی، لهستانی، پرتغالی و روسی است.

اسکوپوس(Scopus) یکی از نمایه‌های استنادی معتبر و شناخته ‌شده مدارک و مقاله‌های علمی ‌در جهان است.

رییس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام تصریح کرد: با وجود رشد مطلوب مقاله‌های مولوی پژوهی در یک دهه اخیر، بررسی‌ها نشان می‌دهد که همه مطالعات و تحقیقات انجام شده در سطح بین‌المللی انعکاس نمی‌یابد.

به گفته وی، در صورت انعکاس نتایج همه تحقیقات و مطالعات مولوی پژوهی در سطح بین‌المللی، زمینه رشد ۵۰۰ برابری یافته‌های علمی نمایه شده فراهم می‌شود.

دهقانی با بیان‌اینکه برنامه‌ریزی و تهیه نقشه راه کوتاه و بلندمدت برای ارتقای جایگاه نشریه‌های ملی در سطح بین‌المللی ضروریست، خاطرنشان کرد: از سال گذشته این موضوع در دستور کار قرار گرفته است تا شاهد رویت‌پذیری فعالیت‌های مولوی پژوهی در سطح بین‌المللی باشیم.

دبیر اجرایی سومین همایش بین‌المللی مولوی پژوهی نیز در این مراسم گفت: بیش از ۶۰ سخنرانی از ۹ کشور در این رویداد ارائه و ۱۵ نشست تخصصی توسط مولوی پژوهان و صاحبنظران برگزار شد.

احسان رییسی با اشاره به ارسال ۲۵۶ مقاله و رساله به دبیرخانه همایش افزود: سه مقاله و یک رساله دکترا از بین آنها شایسته تقدیر شناخته شد.

وی با بیان‌اینکه در بخش کتاب‌ها، هیچ کتابی شایسته تقدیر نشد، خاطرنشان کرد: در بخش مقاله‌ها، مقاله "بررسی استعاره‌های مبتنی بر ذهن آگاهی در ابیات مولانا" نوشته فاطمه اصلاحی، خدیجه ابوالمعالی الحسینی، علی اصغر اصغرنژاد و جواد خلعتبری شایسته تقدیر شناخته شد.

رییسی اضافه کرد: مقاله "تجربه عرفانی در موقعیت‌های مرزی و بازتاب آن در مثنوی" نوشته قدرت‌الله طاهری و مقاله "بازنمایی دیگری در مثنوی" نوشته مریم دزفولیان راد، غلامعلی فلاح و فرزاد بالو نیز در این همایش برگزیده شدند.

وی رساله دکترای شایسته تقدیر در این همایش را متعلق به داوود واثقی با موضوع "بازتاب مفاهیم و تعابیر مثنوی مولوی" از دانشگاه یزد اعلام کرد.

جلال‌الدین محمد بلخی معروف به مولانا، مولوی و رومی از مشهورترین شاعران ایرانی پارسی‌گوی در قرن هفتم هجری قمری است که از آثار او می‌توان به مثنوی، دیوان غزلیات یا کلیات شمس، رباعیات، مکتوبات، فیه مافیه و مجالس سبعه اشاره کرد.

به گزارش ایرنا، سومین همایش بین‌المللی "مولوی پژوهی" بیست و ششم آبان امسال در دانشگاه اصفهان آغاز شد و امروز پس از یک ماه با معرفی برترین مقاله‌ها به کار خود پایان داد.

 این همایش با هدف ارائه جدیدترین دستاوردهای مطالعاتی و پژوهشی در باره اندیشه‌ها و آثار مولانا جلال‌الدین محمد بلخی مشهور به مولوی با مشارکت دانشگاهیان، متخصصان زبان و ادبیات فارسی و پژوهشگران داخلی و خارجی برگزار شد.

برچسب‌ها پایگاه استنادی علوم جهان اسلام دانشگاه اصفهان مولانا اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پایگاه استنادی علوم جهان اسلام دانشگاه اصفهان مولانا اصفهان پایگاه استنادی علوم جهان اسلام دانشگاه اصفهان مولانا اصفهان اخبار کنکور سطح بین المللی پایگاه استنادی مولوی پژوهی شایسته تقدیر جهان اسلام مقاله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۵۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افغانستان نقطه اتصال منطقه است

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی رییس‌الوزرای طالبان گفته است افغانستان نقطه اتصال منطقه است و این موضوع بدون این کشور ممکن نیست.

مولوی عبدالکبیر در مراسم فراغت دانشجویان دانشگاه پولی‌تخنیک در کابل گفت پروژه‌های بزرگ اقتصادی کاسا یک هزار، تاپی و ترانزیت منطقه‌ای بدون حضور افغانستان ناممکن است و طالبان خواستار عملی شدن این پروژه‌ها هستند.

او همچنان از کشورها و شرکت‌های بزرگ دعوت کرد تا به افغانستان آمده و سرمایه‌گذاری کنند.

طالبان پیش از این نیز خواستار سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی در بخش‌های مختلف در افغانستان شده بودند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کارگران موتور پیشران اقتصاد جامعه هستند
  • سکوهای ورزشگاه آزادی با هواداران پرسپولیس قرمز شد +فیلم
  • حرکت آزادانه و شجاعانه دانشجویان غربی قابل تحسین است
  • مدیریت مصرف با روش‌های هوشمند امکان‌پذیر است
  • جنایت علیه فلسطین وجدان دانشجویان غیر مسلمان را به درد آورده است
  • یونس فضلی مسئول کوکیوان فدراسیون تکواندو کانادا شد
  • افغانستان نقطه اتصال منطقه است
  • بررسی مزیت‌های راهبردی اصلاح سهمیه بندی بنزین؛ از خانوادگی شدن سفرها تا استفاده از وسایل نقلیه اشتراکی
  • محقق حوزه سلامت در خوی با بیش از ۶۰ مقاله بین‌المللی مجری طرح شهر سالم 
  • کُرسی آینده‌پژوهی یونسکو به قزوین آمد