Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان ها_ استاندار قم گفت: در سطح کشور قطب صنعت چاپ و نشر معارف دینی هستیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، بهرام سرمست امروز در ششمین جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: کرونا بسیاری از رویدادهای مهم را تغییر داد و سبک زندگی با تحولاتی روبرو شد و این تغییرات در آموزش و پژوهش نیز اتفاق افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار قم افزود: در این شرایط نوآوری در شیوه‌های آموزشی در فضای مجازی در دوران کرونایی و پساکرونایی دارای اهمیت زیادی است.

وی تصریح کرد: درواقع نوآوری و کارآمدی شیوه‌های آموزشی و پژوهشی در آموزش‌وپرورش در مسیر توسعه ضروری است و باید روی آن سرمایه‌گذاری کرد.

شکل‌گیری تربیت نخبگان از فضاهای آموزشی در مدارس آغاز می‌شود

سرمست بیان کرد: شکل‌گیری تربیت نخبگان از فضاهای آموزشی در مدارس آغاز می‌شود همانند شخصیت‌هایی چون شهید محسن فخری زاده که دریکی از مدارس بسیار بزرگ و قدیمی قم تحصیل‌کرده و در این مدرسه بزرگان زیادی تحصیل‌کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: ایشان در دفاع از سنگر امنیت و اقتدار نظام اسلامی شهید شدند و همان‌طور که این دانشمند بزرگ و برجسته، پرورش‌یافته باید تلاش کرد تا در نظام آموزشی چنین افراد نخبه‌ای پرورش یابد و بتوانیم به تربیت چنین شخصیت‌هایی بپردازیم.

کلاف سردرگم آموزش علوم پزشکی در روزهای کرونا/ افت کیفیت آموزشی در دانشگاه‌‌های علوم پزشکیمعاون حوزه هنری در کرمان: تمرکز بر تولید محتوا و آموزش در ارتباط با مکتب شهید سلیمانی است

استاندار قم در ادامه گفت: یکی از سیاست‌های مهم در آموزش‌وپرورش،سازگاری نظام آموزشی با شرایط کرونا و پساکروناست و باید در جهت روزآمدشان شیوه‌های آموزشی به‌طورجدی قدم برداشت.

وی افزود: همچنین در کنار بهنگام سازی شیوه‌ها باید پژوهش را مورد تأکید قرارداد به‌ویژه برای معلمین ضروری است فرصت‌های بالنده‌ای را در جهت پژوهشگری ایجاد کرد.

سرمست عنوان کرد: معلمین باید پژوهش‌هایی را دنبال کنند که مسئله محور باشد و بتواند در نظام آموزشی، تحول‌آفرین شود و ارتباط سیستماتیک میان منابع پژوهشی ایجاد کنیم.

وی بیان کرد: همچنین باید زیرساخت‌ها به‌گونه‌ای فراهم شود تا در عصر دیجیتال با بهره‌گیری از نظرات کارشناسان، رویکردهای صحیح جهت استفاده از منابع الکترونیکی اتخاذ شود.

استاندار قم تصریح کرد: ما در سطح کشور قطب صنعت چاپ و نشر معارف دینی هستیم و این ظرفیت بزرگی است تا در مسیر رشد و تعالی از آن بهره گرفت.

وی خاطرنشان کرد: همچنین یکی از مشکلات جدی کمبود فضاهای آموزشی است و باید تعداد فضاها با دانش‌آموزان در مناطق مختلف تناسب داشته باشد و دستگاه‌های متولی در خصوص رفع موانع تلاش کنند و برای افزایش سرانه فضاهای آموزشی اقدامات لازم اتخاذ شود.

گفتنی است در این جلسه‌ای از تعدادی از دانش‌آموزان برتر علمی و پژوهشی تجلیل شد.

انتهای پیام/457/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فضاهای آموزشی استاندار قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۵۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دکتر بهروز خاطرنشان کرد: در دولت مردمی تا کنون ۱۱۹ طرح آموزشی، کمک‌آموزشی و رفاهی تکمیل، تحویل و افتتاح شده است.
وی افتتاح ۷۲ طرح خوابگاه متأهلی و مجردی را از دیگر اقدامات وزارت بهداشت برای تقویت حوزه آموزش و توجه به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت دانست و از تکمیل ۲۴۳ طرح مسکن ویژه متخصصان و اقامتگاه پزشکان با اولویت مناطق محروم خبر داد و گفت: در دولت مردمی درمجموع، بیش از ۱۰۰ هزار نفر در وزارت بهداشت استخدام و تبدیل وضعیت شدند.
دکتر رحیمی با اشاره به تحولات پیرامون سازمان‌ها، وجود نظام مدیریت عملکرد را اجتناب‌ناپذیر عنوان کرد و با تاکید بر نقش جوانان در پیشرفت جوامع، گفت: خصوصیات بی‌بدیل جوانان در سطح مدیریت موجب افزایش توان و ظرفیت سازمان می‌شود.
معاون وزیر بهداشت، توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی را راهبردی مهم در نوآوری و خلاقیت عنوان و تصریح کرد: جوانان امروزی با توجه به رشد فضای مجازی و رسانه‌ها، اطلاعات و سواد اجتماعی بالایی دارند و از جهتی نیز با توجه به شور جوانی، پویایی فعالی در زمینه‌های مورد تخصص خود دارند.

دیگر خبرها

  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • استاندار مرکزی: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است
  • شوراها، از مهمترین مظاهر مردمی سازی حکمرانی در نظام مردم سالاری دینی
  • توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی
  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • برگزاری کلاس‌های دینی و مذهبی برای دختران در روستای منصوری + تصاویر
  • معلمان نسبت به مسائل مهم کشور حساسیت ویژه داشته باشند
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • برنامه‌های گردشگری باید با پیوست‌های فرهنگی و دینی تدوین شود