Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@07:44:14 GMT

بسته‌های گردشگری متنوع در گلستان تهیه می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۵۶۵۱۳

بسته‌های گردشگری متنوع در گلستان تهیه می‌شود

ایسنا/گلستان استاندار گلستان گفت: برای تبلیغ بیشتر ظرفیت‌های استان در بخش گردشگری، اداره کل میراث فرهنگی در حال تهیه و تدوین بسته‌های گردشگری متنوع برای ارائه به مسافران و گردشگران است.

هادی حق‌شناس امروز در نشست با مدیران میراث فرهنگی و اوقاف استان گلستان اظهار کرد: گلستان از آثار گرانقدر و با ارزشی در حوزه‌های میراث فرهنگی، تاریخی و طبیعی از جمله دیوار بزرگ گرگان، میراث جهانی گنبد قابوس، جنگل‌های هیرکانی و غیره برخوردار است که گواهی بر غنای تاریخی این استان و کشور عزیزمان است و باید بیشتر معرفی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برخی موقوفات در بناهای تاریخی وجود دارد که خوشبختانه برای در اختیار عموم قرار گرفتن این بناها، همکاری خوبی را بین اداره کل میراث فرهنگی و اوقاف شکل گرفته است. مسئولان اوقاف برای مرمت بناها و بقاع متبرکه تاریخی استان، اعتبارات خوبی در نظر گرفته‌اند.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: ارتباط فرهنگی بسیار غنی نظیر وجود آرامگاه مختومقلی فراغی شاعر شهیر ترکمن بین مردم استان و کشورهای همسایه وجود دارد که می‌تواند ظرفیت مناسبی برای گسترش و توسعه گردشگری و جذب مسافر از کشورهای همسایه به استان باشد.

حق‌شناس بیان کرد: امیدواریم با اخبار خوبی که در حوزه واکسن کرونا منتشر شده، هر چه زودتر شاهد کاهش شیوع این ویروس باشیم و گردشگری نیز از این شرایط سخت عبور کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان نیز در این نشست، گفت: تجاری‌سازی، بازاریابی و تبلیغات موضوع بسیار مهمی در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری است که متأسفانه مغفول مانده و باید به آن پرداخته شود.

احمد تجری تصریح کرد: سند تجاری‌سازی محصولات صنایع‌دستی استان با محوریت ۴ محصول شاخص در مراحل پایانی تدوین است. تا پایان سال ۹۹، حدود ۲۰ مرکز تخصصی و خلاق صنایع‌دستی در سطح استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه بوم گردی ظرفیت منحصربه‌فرد استان گلستان است، گفت: برنامه‌ریزی بهره‌برداری از ۵۰ اقامتگاه بوم گردی تا پایان سال جاری در روستاهای استان صورت گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان خاطرنشان کرد: در سال جاری جشنواره بین‌المللی فرهنگی اقوام که یکی از برنامه‌های فاخر فرهنگی کشور است، به‌صورت کامل و جامع و با تأکید بر تولید محتوا از دوره‌های گذشته در فضای مجازی برگزار خواهد شد.

وی افزود: دیوار تاریخی گرگان یکی از ظرفیت‌های بی‌بدیل برای استان گلستان و کشور است که برای تهیه پرونده ثبت جهانی آن قدم‌های خوبی برداشته شده است.

تجری گفت: زیرساخت‌های موزه میراث روستایی گلستان به‌عنوان یکی از پروژه‌های مهم و محوری استان گلستان در حال ایجاد است و تلاش داریم فاز اول آن را تا پایان سال مالی آینده به بهره‌برداری برسانیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری گلستان میراث فرهنگی گلستان استاندار گلستان هادی حق شناس استان گلستان میراث فرهنگی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۶۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی در کرمان برگزار می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان، گفت: سومین جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی، آبان‌ماه به میزبانی استان کرمان برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، سعید شاهرخی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان،در هم اندیشی با جمعی از اصحاب رسانه کرمان  گفت: سومین جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی، نیمه دوم آبان‌ماه به میزبانی استان کرمان برگزار خواهد شد.

او افزود: دوره اول این جشنواره در یزد و دور دوم آن به میزبانی قزوین طی سنوات قبل برگزار شده و سومین دوره آن در رقابت نهایی بین کرمان و شیراز شکل گرفت که سرانجام با ارزیابی شاخص‌ها، کرمان به عنوان میزبان این جشنواره با نقش آفرینی مسئولین استان و بخش خصوصی کرمان انتخاب شد.

وی با اشاره به وجود ١٠ اثر ثبت جهانی در استان کرمان و سابقه تاریخی و میراث غنی این استان تاکید کرد: این جشنواره می‌تواند تاثیر مهمی در معرفی آثار تاریخی و گردشگری استان کرمان از طریق تولید محتوا‌های چند رسانه‌ای داشته باشد.

شاهرخی اظهار داشت: فراخوان این جشنواره بزودی منتشر می‌شود و ٧٠ درصد تولید محتوا‌ها باید در محور‌های جشنواره ، مربوط به کرمان باشد.

او تشکیل شورای توسعه گردشگری استان کرمان را اتفاقی مهم ارزیابی کرد و گفت: دبیرخانه رویداد کرمان ١٤٠٤ نیز در اتاق بازرگانی کرمان تشکیل شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان نقش رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها را در معرفی آثار تاریخی و غنای فرهنگی کرمان بسیار مهم ارزیابی نمود و بر افزایش تعامل با رسانه‌ها تاکید کرد.

شاهرخی برگزاری همایش بین المللی راه ابریشم با همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور، برگزاری کنگره ملی تاریخ ملی شهرسازی ایران، برپایی سمینار باستان شناسان ایران در جیرفت، برگزاری اختتامییه همایش ملی کتیبه سرباز و نیز رویداد ملی آیین ناملموس چوگان را از دیگر رویداد‌های مهم حوزه میراث فرهنگی استان در سال جدید اعلام کرد.

وی افزود: هفته میراث فرهنگی از ٢٩ اردیبهشت تا ٣ خرداد ماه برگزار و طی آن اشیای تاریخی کرمان که در موزه ملی ایران قرار دارند به موزه‌های کرمان از جمله باغ موزه هرندی منتقل و در معرض بازدید مردم قرار خواهند گرفت.

دیگر خبرها

  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی در کرمان برگزار می‌شود
  • قنات تاریخی بهریار دلیجان گلریزان شد
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی