Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرض کنید در صف صندوق یک فروشگاه ایستاده اید تا اجناس خود را حساب کنید اما نفر پشت سری شما سرفه می کند و از قضا ماسک هم ندارد. اینجاست که از خودتان می پرسید نکند او کرونا دارد و ویروس های کرونای خارج شده از دهان او به موهای من بچسبد؟

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا به نقل از webmd، آیا در اثر سرفه و یا عطسه دیگران موی شما آلوده به ویروس کرونا می شود؟ با اینکه پاسخ به این سوال را نمی دانید اما ترجیح می دهید به محض اینکه به خانه رسیدید علاوه بر دست هایتان، موهایتان را هم بشویید تا ویروس احتمالی که روی موهای شما حضور دارد از بین برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اما سوال این است که آیا واقعا موی سر می تواند ویروس کرونا را زنده و سالم درون خودش جای بدهد و باعث انتقال آن به درون بدن شود آیا ویروسی که روی مو قرار گرفته می تواند به دیگران انتقال پیدا کند؟ کارشناسان باور دارند بعید است چنین اتفاقی بیفتد و اصلا نباید نگران آن بود. هر ویروسی – چه کرونا باشد و چه هر ویروس دیگری- می تواند به موی انسان بچسبد. اما صرفا این موضوع که ویروس با چسبیده شدن به رشته های موی شما می تواند عامل بیماری تان شود صحیح نیست و بسیاری افراد را به اشتباه می اندازد. ویروس کرونا در بیرون از بدن انسان تقریبا ضعیف می شود و به تدریج از بین می رود. به عبارت دیگر ویروس می تواند روی موی شما حضور داشته باشد اما آنچنان قدرتمند نیست که شما را بیمار کند. منظور این است که ویروس روی مو ضعیف می شود و سپس اگر هم وارد بدن شود شکل ضعیف شده آن است.

اگر احساس می کنید با وجود اطمینان نسبت به اینکه ویروس روی موی سر شما را بیمار نمی کند مدام دچار استرس می شوید پس بهتر است وقتی به خانه برمی گردید موهای خودتان را بشویید. اینکار فقط به شما کمک می کند ذهن آرام تری داشته باشید.

نکته دیگری وجود دارد. موی سر یا صورت مدام از پوست روغنی را به منظور محافظت دریافت می کنند. این پوشش لغزنده نه تنها باعث می شود میکروب ها به رشته های مو بچسبند بلکه اثر ضد میکروبی دارد که ممکن است باعث می شود میکروب ها سریعتر از بین بروند. با این اوصاف اصلا لازم نیست زیادی نگران ویروس هایی باشند که بر حسب اتفاق روی موی شما بنشینند.

ویروس کرونا راه های انتقال شناخته شده ای دارد. فردی که آلوده به این ویروس باشد و بدون ماسک و بدون تلاش برای گرفتن جلوی دهان و بینی خود اگر عطسه یا سرفه کند ویروس را می پراکند و دیگران با تنفس این ویروس را به دهان و سپس بدن خود می کشانند.

بهترین روش پیشگیری این است که ماسک بزنید و از افراد مشکوک و حتی غیرمشکوک دوری کنید. اصلا لازم نیست نگران موهای خود باشید و همانطور که گفته شد اگر زیادی نگران هستید یک دوش ساده و یک شامپو زدن معمولی نگرانی شما را رفع خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ماسک کرونا ویروس کرونا موهای سر ویروس کرونا موی شما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۶۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون

 به گزارش تابناک به نقل از مهر، بشیر حاجی بیگی، با اشاره به دستاورد‌های نوین سازمان انتقال خون که در سال گذشته آغاز شد، گفت: اقدامات نوین سازمان انتقال خون باعث شد رتبه اعتباری ما در میان کشور‌های پیشرفته تثبیت شود و در منطقه نیز کماکان با فاصله بسیار زیاد به عنوان مرجع آموزش سازمان بهداشت جهانی در زمینه طب انتقال خون باشیم.

 وی افزود: از جمله اقدامات ارزشمند، انجام آزمایشات غربالگری مولکولی (NAT) است که نقش اساسی در حذف انتقال ویروس‌های خطرناکی نظیر ایدز و هپاتیت از طریق خون و دارو‌های مشتق از پلاسمای خون دارد. همچنین، انجام آزمایش غربالگری آنتی بادی جهت انطباق صد در صدی گیرنده و اهداکننده و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از تزریق خون و نیز آزمایش توالی یابی ژنتیکی (HLA) به روش (NGS) جهت بررسی سازگاری بافتی و تسهیل انجام پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برای بیماران نیازمند به آن در داخل کشور از فعالیت‌هایی بود که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و گسترش خدمات نوین و توسعه کمّیت و کیفیت این خدمات وابسته به این حمایت و تخصیص اعتبارات مناسب برای تأمین ملزومات مرتبط است.

حاجی بیگی با اشاره به جایگاه ممتاز سازمان انتقال خون در تأمین خون سالم و صد درصد داوطلبانه در میان کشور‌های منطقه و جهان و تأمین صد درصدی نیاز‌های بیمارستانی در مورد خون و فراورده، گفت: تمامی این افتخارات مرهون همراهی مردم نوع دوست و حمایت‌های مسئولان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس است و انتظار داریم در آینده نیز از این حمایت‌ها برخوردار شویم.

دیگر خبرها

  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • اجرای نوبت اول طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ورود ترجمه «آن روی دیگران» به کتابفروشی‌ها
  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • آیا کندن موی سفید باعث زیاد شدن آن میشود؟
  • ببینید | اردوغان جنجال به پا کرد؛ شانه زدن موهای رئیس‌جمهور هنگام ورود به دادگاه