Web Analytics Made Easy - Statcounter

ریزانه بزرگترین سرمایه خوزستان را ظرفیت معنوی آن دانست و با بیان اینکه این استان نیازمند عزم مدیریتی در سطح کلان است گفت: خوزستان نیازمند مطالعات علمی و مدل‌های بومی شده در جهت استخراج و بهره‌‌برداری از ظرفیت‌‌ها و پتانسیل‌های موجود است.

«جلال ریزانه» عصر امروز (چهارشنبه 26 آذر) پس از ورود به منطقه آزاد اروند و دیدار با معاونت فرهنگی هنری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد اروند، در حاشیه بازدید از ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد این منطقه در تالار اشراق آبادان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند اظهار کرد: استان خوزستان از ظرفیت‌های بسیار مهم به ویژه در عرصه فرهنگ و هنر برخوردار است و سرمایه‌های معنوی و اجتماعی فراوانی در این استان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سرپرست معاونت پشتیبانی و توسعه منابع ستاد کانون های مساجد کشور با بیان اینکه باید از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود این استان در راستای اهداف فرهنگی و هنری معین شده در ستاد استفاده کنیم افزود: بزرگترین سرمایه‌ای که در خوزستان وجود دارد ظرفیت معنوی آن است؛ مردمان این استان در دوران دفاع مقدس از خاک کشور دفاع کردند و حق بزرگ و بسیاری بر تمام مردم ایران اسلامی دارند.

 

وی با اشاره به اینکه خوزستان نیازمند عزم مدیریتی در سطح کلان است تصریح کرد: این استان به لحاظ شناسایی نیازمند مطالعات علمی و مدل‌های بومی شده در جهت استخراج و بهره‌برداری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود است، لذا باید به این حوزه توجه بیشتری شود تا محرومیت‌هایی که وجود دارند به تبع پتانسیل‌ها قابل رفع و بهره‌برداری باشد.

 

ریزانه به ظرفیت منطقه آزاد اروند اشاره کرد و ادامه داد: منطقه آزاد اروند در عرصه فرهنگی و هنری دارای ظرفیت و پتانسیل‌های بسیاری است؛ توجه ما نیز در حوزه ستاد این است که بتوانیم با فعال‌سازی زمینه‌های لازم از لحاظ حقوقی و قانونی زمینه بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها را ایجاد کنیم.

 

وی اضافه کرد: در این منطقه به جهت نگاه و همت مدیران این سازمان آینده‌ بسیار روشنی در حوزه خدمات فرهنگی و هنری در قالب کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خواهد داشت و از این ظرفیت‌ها استفاده خواهند کرد.

 

سرپرست معاونت پشتیبانی و توسعه منابع ستاد کانون های مساجد کشور ابراز کرد: سیاست ستاد امور مساجد در راستای محرومیت‌زدایی از استان خوزستان این است که با راه‌اندازی ستادی در منطقه آزاد اروند، منابع را هدفمندتر و با تخصیص بیشتری به این استان اختصاص دهد.

 

وی از ایجاد دو ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در استان خوزستان خبر داد و بیان کرد: این استان با داشتن دو ستاد می‌تواند منابع و توجه بیشتری داشته باشد تا به صورت تخصصی‌تر هم در حوزه آبادان و خرمشهر و هم اهواز و سایر شهرستان‌ها بتوانیم خدمات فرهنگی و هنری بیشتر ارائه دهیم.

 

ریزانه با اشاره به فعالیت خبرگزاری شبستان در استان عنوان کرد: این خبرگزاری باید در انعکاس ظرفیت‌های فرهنگی و هنری فراوانی که در این استان وجود دارد بیشتر تلاش کند و به معرفی استعدادها، اقدامات، حماسه‌ها، روحیات جمعی و گروهی توجه بیشتری داشته باشد؛ باید سرمایه‌گذاری ما از لحاظ معنوی و مادی در حوزه خبرگزاری شبستان در استان خوزستان و منطقه آزاد اروند بیشتر شود تا خروجی‌های بهتری را شاهد باشیم.

 

وی اضافه کرد: در بازدیدی که از ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اروند داشتم بدون آنکه نیروی انسانی به آن اختصاص دهیم از ظرفیت بچه‌های مسجد در انجام کارهای ساماندهی و ادارای به خوبی استفاده شده و این خلا را پر کرده‌اند؛

 

سرپرست معاونت پشتیبانی و توسعه منابع ستاد کانون‌های مساجد کشور، فعالیت‌های فرهنگی و هنری مساجد را مهم‌ترین دغدغه مدیران منطقه آزاد اروند برشمرد و اذعان کرد: ما در مدل‌های مدیریت تحول هشت خان را برای تحول معرفی می‌کنیم که اولین آن احساس ضرورت و فوریت و دومین خان تشکیل تیم جهت هدایت خواسته‌ها و ساماندهی به حوزه تحول است.

 

وی تاکید کرد: خوشبختانه خان اول و دوم در میان مدیران فرهنگی هنری منطقه آزاد اروند به خوبی مشاهده می‌شود که مدیران دغدغه‌مندی در حوزه تحول برای فرهنگ و هنر این منطقه و حتی استان خوزستان دیده شد و این‌ها بارقه‌های موفقیت و داشتن چشم‌اندازی بسیار روشن که در آینده‌ای نزدیک رسیدن به وضعیت مطلوب را نوید می‌دهد.

 

ریزانه وجود دغدغه‌مندی فعالیت‌های فرهنگی و هنری مدیران را مهم‌ترین عامل تحول دانست و یاد آور شد: امیدوارم این حرکت و دغدغه مدیران منطقه آزاد اروند با مدیریت جهادی که دارند هر چه زودتر مثمرثمر باشد و محرومیت از عرصه فرهنگ و هنر مساجد این منطقه و استان هرچه زودتر برداشته شود.

 

پایان پیام/660

منبع: شبستان

کلیدواژه: فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد طرح یک مسجد یک خبرنگار خبرگزاری شبستان خوزستان منطقه آزاد اروند محرومیت زدایی بازدید کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه آزاد اروند ستاد کانون استان خوزستان فرهنگی و هنری ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۶۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان

به گزارش خبرگزاری مهر، علی دهقانی بیان کرد: نام سال با تدبیر رهبر معظم انقلاب به نام جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است و همه باید با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات برای تحقق این شعار و راهبرد مهم تلاش کنیم.

وی با اشاره به اهمیت تولید و نقش آن در رونق اشتغال در خوزستان اظهار کرد: حمایت از تولید همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری و از سیاست‌های کلان قوه قضائیه است، لذا بر همین مبنا، دادگستری استان همچون سنوات گذشته با عزم جدی برای حمایت قضائی از تولید در فرایندهای قانونی ورود پیدا خواهد کرد.

وی بیان کرد: ارتباط و تعامل بین ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید باید همچنان اولویت کار مسؤولان خوزستان در سال جاری قرار گرفته به نحوی که شاهد رفع موانع تولید و گسترش تولید در واحدهای تولیدی استان باشیم.

دهقانی با بیان اینکه خوزستان ظرفیت بالایی در زمینه تولید و اشتغال دارد و نباید اجازه داد مشکلات مانع شکوفایی اقتصادی در این استان شود، نشان کرد: انتظار ما این است که دستگاه‌های اجرایی در راستای تحقق شعار سال از تمام ظرفیت خود برای حمایت از تولید استفاده کنند.

وی گفت: در سال گذشته در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۲ مهار تورم، رشد تولید، با ورود به موقع دادگستری و حمایت‌های قضائی ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی استان، ۲۶ هزار و ۳۴۲ نفر کارگر خوزستانی به کار بازگشتند و یا از اخراج آن‌ها جلوگیری شد.

کد خبر 6088966

دیگر خبرها

  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • معلمان آغازگر بزرگترین تحولات فرهنگی و تربیتی در جامعه هستند
  • کسب رتبه برتر در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی توسط منطقه آزاد اروند
  • بافت تاریخی کرمان سرمایه مادی و معنوی است
  • لزوم تقویت برنامه‌های فرهنگی و معنوی در بنیاد شهید استان ایلام
  • رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است
  • ظرفیت‌ها و فرصت‌های عظیم موجود در استان فارس معرفی شود
  • رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • رتبه برتر سازمان منطقه آزاد اروند در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی