Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید خواجه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح جامع تفصیلی گناباد از سال ۱۳۷۹ مطرح بوده و از سال ۱۳۸۵ به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری کشور رسیده و از سال ۱۳۸۶ برای اجرا ابلاغ شده است ولی با گذشت حدود ۱۴ سال با مشکلات متعدد در روند اجرا مواجه بوده در حالی که مدت اجرای طرحهای تفصیلی ۱۰ سال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در نتیجه این امر شهر گناباد با تنگناهای بسیار از نظر توسعه شهری و مشکلات در اجرای طرحهای عمران شهری مواجه شده است.

مسوول شهرسازی و معماری شهرداری گناباد گفت: سرانه ها در این شهر درست تعریف شده ولی توزیع آنها نادرست است و توزیع نادرست و غیر متوازن آن بر دامنه مشکلات افزوده است.

خواجه افزود: طرح تفصیلی گناباد به نسبت جمعیت شهر و نوع برخورداری شهروندان از کاربری های مختلف و استفاده از سرانه ها تعریف می شود و با توجه به این که طی چهار سال گذشته جمعیت و میزان تقاضا برای واحدهای مسکونی در گناباد بیشتر شده، خلاء نبود طرح تفصیلی همواره احساس می شود.

وی ادامه داد: شهرداری گناباد بر اساس طرح تفصیلی قدیمی به فعالیتهای عمرانی و انجام امور مربوطه می پردازد و با عنایت به توسعه شهری و افزایش طرحهای عمرانی این مساله مشکلاتی برای متولیان ذیربط و شهروندان در اجرای طرحهای این بخش ایجاد کرده است.

وی گفت: با وجود مسائل و مشکلات ناشی از شیوع کرونا و محدودیتهای کرونایی میزان فعالیتهای عمرانی و ساخت و ساز در این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون ۴۰ درصد افزایش یافت و ۲۶۳ مورد پروانه جدید یا اصلاحیه و تمدید پروانه ساخت و ساز در شهر گناباد صادر شد.

مسوول شهرسازی و معماری شهرداری گناباد افزود: صدور گواهی های اصلاح پایان کار، پاسخ استعلام و استعلام های بانک ها، پایان عملیات ساختمانی، پایان کار آپارتمانی و صدور عدم خلاف و مجوز تفکیک در گناباد طی این مدت از یک هزار به یک هزار و ۲۷۴ مورد افزایش یافته که این نشان دهنده حجم فعالیتهای ساختمانی و عمرانی در این شهر است.

وی ادامه داد: هم افزایی، اتحاد و همدلی لازم بین مسوولان و دست اندرکاران در اجرای طرح تفصیلی و مدیریت عمران شهری این شهر مطلوب نیست و در برخی موارد اختلاف در زمینه صدور پروانه کاربریها که با توافق بین متولیان مربوطه امکان رفع آنها در این شهر وجود دارد، به مسوولان استانی منعکس شده است.
خواجه گفت: مشکلاتی که در شهرستان با هم افزایی قابلیت رفع آنها وجود دارد با انعکاس به مسوولان استانی نه تنها رفع نمی شود بلکه با بن بست مواجه می‌گردد و برخی بوروکراسی های اداری مردم را با مشکل مواجه می کند.

از محموع پنج هزار و ۹۰۰ کیلومتر مربع وسعت گناباد هزار و ۸۰۰ هکتار مربوط به محدوده مرکزی این شهر است که ۴۲ هزار نفر در این محدوده ساکن هستند و این رشد نامتوازن شهری موجب مشکلاتی در اجرای طرحهای عمرانی شده است.

مرکز ۹۰ هزار نفری شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است. 

برچسب‌ها گناباد مدیریت شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گناباد مدیریت شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گناباد مدیریت شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اخبار کنکور اجرای طرحهای اجرای طرح طرح تفصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۷۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد

آفتاب‌‌نیوز :

"سید احمد زرهانی" روز یکشنبه در نشست شورای اقامه نماز استان البرز افزود: در این آیین‌نامه ۱۹ دستگاه وظایف، تکالیف و مسوولیت‌های جدیدی پیدا کرده اند.

وی، البرز را مرکز تلاقی فرهنگ‌ها و قومیت‌ها دانست و گفت: اجرای اهداف ستاد در این استان در کل کشور موثر است.

زرهانی تدوین سند راهبردی نماز در کشور را مورد اشاره قرار داد و خواستار اجرای برش استانی آن شد.

وی، همچنین اهتمام و اقدامات استاندار البرز را در راستای ترویج نماز و اجرای اهداف ستاد را مورد تقدیر قرار داد و گفت: بر این باور هستم استاندارانی که نگرش و دغدغه‌های فرهنگی دارند در اجرا نیز موفق‌تر هستند.

زرهانی با بیان اینکه ارزیابی عملکرد ستاد کل و شورا‌های استان‌ها مورد تاکید رییس جمهور است، افزود: انتظار می‌رود شهرداری‌ها در جهت ایجاد بستر‌های ترویج نماز همراهی بیشتری داشته باشند.

وی همراهی نماینده ولی فقیه در استان البرز و ائمه معزز جمعه و جماعات را عاملی مهم در نیل به اهداف ستاد اقامه نماز دانست و تاکید کرد حضور بزرگان استان در نماز‌های جماعت ادارات و مدارس تاثیر بسزایی در شوق افراد به خواندن نماز بویژه جماعت دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • مناطق حاشیه‌نشین️، بزرگترین مشکل شهر ارومیه است
  • رفع مشکل آب شرب روستا‌های تمتان و قلعه اسماعیل آقا در ارومیه
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • مولدسازی دارایی‌ها سیاستی کارآمد برای حل مشکلات محلات کم‌برخوردار ارومیه
  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد
  • به تعویق افتادن زمان برگزاری ویژه برنامه صعود سراسری به ارتفاعات بازی دراز
  • اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • افزایش و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی احترام به شهروندان است