Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،امیر جلالیان معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان اصفهان، در خصوص خدمات دارویی جمعیت هلال احمر اصفهان، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر تنها یک داروخانه در استان دارد که این داروخانه جوابگوی مراجعه کنندگان شهر اصفهان، شهرستان‌های استان و حتی گاهی استان‌های همجوار مانند یاسوج، یزد و چهارمحال بختیاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او در خصوص تعداد مراجعان این داروخانه افزود: به طور متوسط حدود ۵۰۰ نفر به داروخانه هلال احمر اصفهان از ساعت ۷ و نیم صبح تا ۸ و نیم شب مراجعه می‌کنند و این داروخانه در شهر اصفهان در دو شیفت کاری صبح و بعدازظهر خدمات خود را ارائه می‌دهد.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان اصفهان تصریح کرد: این داروخانه در مورد تامین دارو‌های عمومی یا دارو‌های بیماری کرونا به شکل مستقیم با سازمان غذا و دارو مرتبط است یعنی هر دارویی که در سطح داروخانه‌های دیگر توزیع می‌شود در داروخانه هلال احمر هم توزیع می‌شود تلاش کردیم سبد دارویی کاملی داشته باشیم تا بتوانیم جوابگوی مراجعه کنندگان باشیم.

وجود ۱۴۰۰ قلم دارو در سبد دارویی داروخانه هلال‌احمر او با اشاره به توزیع دارو‌های موردی و عمومی در داروخانه هلال احمر گفت: داروخانه هلال احمر اگرچه همه نوع دارویی را تأمین می‌کند، اما بیشتر بر تأمین دارو‌های سرطان، ام اس، دیابت، نقص ایمنی و برخی دارو‌های ویژه تأکید دارد، اما دارو‌های معمولی و البته انسولین هم در سبد دارویی این داروخانه وجود دارد.

جلالیان، در خصوص توزیع واکسن آنفلوانزا، گفت: امسال در داروخانه‌ها واکسن آنفلوانزا توزیع نشد، اما هلال احمر واکسن آنفلوانزا را برای امدادگران و شاغلان مراکز امداد و درمان تأمین کرد، ولی در سطح فروش در داروخانه هلال احمر عرضه‌ای انجام نشد.

او با بیان اینکه هزار و ۴۰۰ قلم دارو در سبد دارویی داروخانه هلال احمر اصفهان وجود دارد، اظهار کرد: عموم مردم بیشتر داروخانه هلال را به عنوان مرکز دارو‌های تخصصی سرطان، ام اس، دیابت و غدد می‌شناسند و بیشتر برای تأمین این اقلام دارویی به این داروخانه مراجعه می‌کنند. فعالیت ۲ مرکز درمانی هلال احمر در سطح استان معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان اصفهان با اشاره به موارد فعالیت این معاونت خاطرنشان کرد: حوزه معاونت بهداشت درمان در دو سطح فعالیت دارد یکی امور دارویی و داروخانه، دیگری امور توانبخشی است که این فعالیت‌ها در سطح استان گسترده است.

او با بیان اینکه در سطح استان ۱۰ مرکز توانبخشی فعال و دو مرکز درمانی وجود دارد، افزود: یک مرکز درمانی در شهرضا و دیگری در نجف آباد است، همچنین خدمات توانبخشی در دو شاخه فعال است یکی توانبخشی مکانیکی شامل اروتز و پروتز، کفش طبی، اعضای مصنوعی و اسپیلنت‌ها و دیگری توانبخشی فیزیکی که شامل بخش‌های فیزیوتراپی، کار درمانی، شنوایی سنجی، گفتار درمانی است. مراجعه در شیفت عصر از تجمع در داروخانه هلال احمر می‌کاهد جلالیان تصریح کرد: از آنجا که مراجعه کننده در شیفت صبح بسیار بالاست از شهروندان درخواست می‌کنیم بیشتر مراجعات خود را به شیفت بعدازظهر و از ساعات دو تا پنج منتقل کنند که هم زمان کمتری در داروخانه بگذرانند و هم سریع‌تر بتوانند دارو بگیرند و با توجه به موضوع کرونا، چون فضای داروخانه هلال احمر اصفهان محدود است بهتر است این زمان را برای مراجعه انتخاب کنند تا از تجمع و شلوغی جلوگیری شود.

او با اشاره به ناکافی بودن تنها یک داروخانه هلال احمر برای همه استان اصفهان گفت: مردم شرق و غرب استان نیاز به چنین خدماتی دارند، اما با طی کردن مسافت طولانی به خدمات دارویی این داروخانه دسترسی دارند و هلال احمر برای راه اندازی داروخانه در نقاط مختلف استان آمادگی دارد که این امر نیازمند موافقت معاونت غذا و داروی دانشگاه است.

منبع:ایمنا

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تامین نسخه دارویی واکسن آنفلوانزا هلال احمر اصفهان داروخانه هلال احمر اصفهان داروخانه هلال احمر جمعیت هلال احمر استان اصفهان سبد دارویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۸۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدرضا مظهری افزود: نسخه پیچی و فروش دارو همچنان تحت کنترل مسئول فنی داروخانه ها است و فقط حمل دارو با ابلاغ این آئین نامه با استفاده از سکوهای اینترنتی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: این آئین نامه با رعایت اصول حفظ سلامت بیماران، موجب سهولت دسترسی بیماران به داروهای مورد نیاز می‌شود.

مظهری افزود: توزیع دارو بر بستر اینترنت به زودی به صورت آزمایشی در چند شهر با دستور وزیر بهداشت آغاز می‌شود و بعد از ۶ ماه در سراسر کشور پوشش داده می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفت: بیماران با استفاده از سکوهای اینترنتی برای انتخاب نزدیک‌ترین داروخانه به محل سکونت می‌توانند داروی خود را سریع‌تر دریافت کنند.

کد خبر 6090389 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه‌های هلال احمر اردبیل
  • ارایه خدمات درمانی به بیش از ۲۷۰۰ نفر در سطح استان 
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه های هلال احمر اردبیل
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • بلای وحشتناکی که یک قرص به ظاهر ساده بر سرتان می‌آورد
  • بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید
  • غیر قانونی بودن سبدفروشی دارو توسط شرکت‌های پخش
  • ۵ مصدوم در برخورد دو خودروی سواری در جاده قم به اصفهان
  • تامین و توزیع اقلام ضروری امدادی در سراسر استان سمنان