Web Analytics Made Easy - Statcounter

 زینب جوانمردیسرپرست معاونت غذا و دانشکده علوم پزشکی آبادان در گفت وگو با خبرنگار به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،گفت: با پیگری معاونت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان در راستای رعایت اصول دستورالعمل های بهداشتی و جلوگیری از ورود افراد غیرمتخصص در حوزه سلامت، بعد از شناسایی عطاری متخلف، طی بازرسی نامحسوس مسئول واحد نظارت بر فرآورده‌های طبیعی این معاونت؛ با همراهی معاونت درمان دانشکده و همکاری پلیس اماکن از این عطاری مقادیری پودر‌های گیاهی دست‌ساز غیر مجاز و داروی گیاهی، کشف و ضبط شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوافزود: از این واحد عطاری بالغ بر ۲۱ قلم داروی گیاهی، پودر‌های گیاهی دست‌ساز به شکل قرص و یک قلم داروی شیمیایی کشف و ضبط شد.

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان  گفت: متصدیان خاطی به مراجع قضایی معرفی شدند و مواد غیرمجاز ضبط‌شده نیز پس از مراحل قانونی معدوم می‌شوند.

 جوانمردی خاطرنشان کرد: عطاری‌ها به عنوان فروشندگان گیاهان دارویی صرفا مجاز به عرضه گیاهان دارویی به صورت خشک و مفرده و نیز عرضه عرقیات گیاهی دارای پروانه ساخت از سازمان غذا و دارو هستند. ضمنا این واحد‌ها هیچگونه مجوزی برای ساخت پودر ترکیبی دست‌ساز با ادعای درمان انواع بیماری‌ها و فروش دارو‌های گیاهی را ندارند و در صورت مشاهده، برخورد قانونی با آن‌ها صورت می‌گیرد.

او یادآور شد: معاونت غذا و دارو ضمن هشدار نسبت به مصرف هرگونه پودر گیاهی دست‌ساز با ادعا‌های خاص و فرآورده گیاهی به شکل قرص، شربت، شیاف و ... در اماکنی غیر از داروخانه از همشهریان عزیز تقاضا دارد در صورت مشاهده این قبیل محصولات در عطاری‌ها، مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۹۰ به این معاونت گزارش دهند.

انتهای پیام/ د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عطاری متخلف عرضه داروهای گیاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۶۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از «سید محمد مولوی» چه می‌دانیم/از آموزش و پرورش تا بهارستان

به گزارش خبرنگار مهر، ۱۳ روز بیشتر تا برگزاری دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی باقی نمانده است و بر همین اساس، دور جدید پویش انتخاباتی خبرگزاری مهر تحت عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته‌گزینی» مدتی است که آغاز به کار است.

در دور اول انتخابات مجلس دوازدهم و از میان یک هزار و ۶٧٩ نامزدی که به پویش خبرگزاری مهر پیوستند، ١۶ نفر در دور اول انتخابات راهی مجلس شورای اسلامی شدند و کار پنج نفر دیگر به دور دوم کشیده شد. یکی از این پنج نفر «سید محمد مولوی» بود.

سید محمد مولوی، متولد یکم فروردین ۱۳۴۸ در نهربچاچره از روستاهای دهستان نوآباد اروندکنار شهرستان آبادان است. در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم آبادان انتخاب شد.

از سوابق اجرایی وی می‌توان به مدیریت آموزش و پرورش شهرستان آبادان، ریاست آموزش و پرورش منطقه اروندکنار، معاونت سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه آبادان و معاونت آموزشی آموزش و پرورش آبادان اشاره کرد.

او مثل خیلی از مردم آبادان به ورزش فوتبال علاقه ویژه‌ای دارد و حتی در گذشته عضو تیم منتخب خرمشهر در جام آزادگان کشور بوده است. مولوی سال‌های زیادی به عنوان دبیر آموزش و پرورش در مدارس مختلف تدریس کرده است.

کد خبر 6089614

دیگر خبرها

  • اعلام اسامی چند فرآورده سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو
  • اعلام اسامی فرآورده‌های سلامت غیر مجاز
  • اسامی فرآورده‌های سلامت غیر مجاز اعلام شد
  • اسامی فرآورده‌های گیاهی درمانی غیرمجاز اعلام شد
  • اعلام فرآورده‌های گیاهی درمانی غیر مجاز
  • از «سید محمد مولوی» چه می‌دانیم/از آموزش و پرورش تا بهارستان
  • دستور جمع‌آوری یک مکمل تقویتی رشد مو که تبلیغاتش در اینستاگرام زیاد است
  • طرح جمع آوری اتباع غیر مجاز در استان یزد
  • گذرگاه های غیر مجاز ریلی راه آهن جنوب جمع آوری شد + عکس
  • مشکلات اتحادیه عطاران و سقط فروشان بررسی شد