Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-07@16:20:42 GMT

تاکید ایران و ترکیه بر افزایش مبادلات اقتصادی

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۵۸۱۸۳

وزرای صمت ایران و تجارت ترکیه در گفتگویی تلفنی، بر لزوم افزایش تبادلات تجاری تاکید کردند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آقای رزم حسینی پس از گفتگوی تلفنی با وزیر تجارت ترکیه، با اشاره به کاهش مبادلات تجاری دو کشور به علت شیوع کرونا در جهان، گفت: در این دیدار بر افزایش تبادلات تجاری و همکاری‌های مشترک تاکید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی همچنین با اشاره به برخی منابع مالی ایران در چند بانک ترکیه افزود: در این تماس تلفنی نیاز‌های ایران برای برخی کالا‌ها مطرح و قرار شد، مسئولان ترکیه بررسی و امکانات لازم را فراهم کنند.

آقای رزم حسینی با اشاره به اینکه کالا‌های مورد نیاز ایران را ترکیه ندارد، گفت: قرار شد ترکیه راهی برای تامین کالا‌های درخواستی ایران از محل حساب‌های ایران در ترکیه پیدا کند.

وزیر صمت همچنین افزود: ایران و ترکیه تا قبل کرونا سالانه حدود ۱۰ میلیارد دلار مبادلات تجاری داشتند، که اکنون به علت شیوع کرونا به زیر ۳ میلیارد دلار رسیده است، اما مجدد افزایش خواهد داشت.

آقای رزم حسینی همچنین با اشاره به توافقنامه ترجیهی بین تهران و آنکارا در سال ۲۰۱۵ گفت: آگست امسال پس از مذاکرات مجدد، ایران برخی اقلام را ممنوع کرد، که ترکیه درخواست کاهش این محدویت را دارد و قرار شد ایران اگر بتواند کمک کند.

وی افزود: اکنون نهاد‌های دام و طیور به اندازه کافی تامین شده و در انبار‌ها موجود است و به تدریج به وزارت جهاد کشاورزی تحویل داده می‌شود. برچسب ها: وزیر صمت ، ایران ، ترکیه ، تجارت ترکیه

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: وزیر صمت ایران ترکیه تجارت ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۸۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای افزایش مراودات تجاری با کشور ترکمنستان

مازیار زند در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: خراسان شمالی با ترکمنستان بیش از ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک دارد و ظرفیت‌های زیادی برای صادرات کالا در حوزه کشاورزی، صنعت، صنایع دستی و ... دارد. به دنبال آن هستیم تا مراودات تجاری را با کشور یادشده افزایش دهیم.

وی با اشاره به نبود گذر و بازارچه مرزی میان این دو کشور، ادامه داد: در تلاشیم تا این معبر ایجاد شود که البته به موافقت کشور ترکمنستان بستگی دارد و تاکنون در این رابطه پیگیری‌های فراوانی انجام شده است.

زند بیان کرد: در این ارتباط، نشست با استاندار آخال در ترکمنستان برگزار شده است و آن‌ها یک کارشناس را برای بررسی موضوع به کار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی برای صادرات کالا با ۲۸ تا ۳۲ کشور در ارتباط است، گفت: صادرات با کشورهای همسایه مانند افغانستان در حال انجام است. امسال نیز هیأت‌های تجاری مختلفی را از چند کشور پذیرش می‌کنیم و تعدادی هیأت تجاری را به سایر کشورها اعزام خواهیم کرد.

به گفته وی، شرکت در نمایشگاه اکسپو برای معرفی پتانسیل‌های خراسان شمالی از دیگر اقدامات در حال انجام است.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی ادامه داد: رفع تعهد ارزی همچنان مهمترین مشکل تجار است و این امر سبب شده است تا کارت بازرگانی تعدادی از تجار استان تمدید نشود که این امر به اقتصاد کشور ضرر می‌زند.

وی افزود: نبود تجهیزات لجستیک در استان از دیگر مشکلات تجار این استان است، به‌طوری که به علت اختصاص نیافتن کشتی در بندر امیرآباد چند ماه کالا در آن منطقه دپو شده بود و تاجر آن محموله تا چند ماه فقط پول انبارداری پرداخت می‌کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تلاش برای افزایش مراودات تجاری با کشور ترکمنستان
  • بندر چابهار بهترین گزینه برای مبادلات تجاری افغانستان
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • مخبر: ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • رشد ۵ درصدی مبادلات تجاری ایران و هند
  • تحریم ترکیه طی چند روز بر مصرف‌کنندگان اسرائیلی تأثیر خواهد گذاشت؟
  • همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه
  • تجلیل از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی
  • تقدیر از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با اسرائیل