Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، از تحصیل ۸۹۹ دانشجو در سه رشته پرستاری، مامایی و اتاق عمل در دانشکده پرستاری مامایی کردستان خبر داد و گفت: از این تعداد ۵۸۵ نفر دانشجوی کارشناسی پرستاری و ۸۱ نفر دانشجوی تحصیلات تکمیلی پرستاری هستند.

شاهویی در گفت و گو با ایسنا، ضمن تبریک به مناسبت بزرگداشت ولادت حضرت زینب کبری (س)، روز پرستار و ارج نهادن به مقام ارزشمند، اظهار کرد: از تلاش‌های صادقانه فرشتگان سفیدپوش استان که در پیشبرد رسالت و برنامه‌های مراقبتی، درمان و آموزش با از خودگذشتگی و ایثار خصوصا در ایام پاندمی کرونا در خط مقدم مبارزه با این همه‌گیری صادقانه خدمت کردند، قدردانی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه فارغ التحصیلان پرستاری یکی از اعضای مهم و کلیدی در تیم مراقبت های بهداشتی و درمانی هستند، افزود: این قشر دارای نقش‌های متعددی از جمله آموزشی، حمایتی، پژوهشی، مدیریتی، عملکردی، هماهنگی، نظارتی و رهبری هستند بنابراین در دوره تحصیل خود برای فراگیری مهارت های لازم برای ایفای این وظایف در آینده در عرصه های مختلف آماده می شوند.

رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه هدف اصلی حرفه پرستاری تأمین بهبودی و سلامت انسان هاست و به همین دلیل در خط مقدم نظام سلامت جامعه هستند، بیان کرد: این قشر با مراقبت از تمامی افراد جامعه در سه سطح پیشگیری، درمان و توانبخشی ایفای نقش می کنند.

شاهویی ذکر کرد: در فراگیر شدن بیماری کووید 19 که یک معضل برای سلامت همگانی در سطح جهان است و سیستم بهداشتی درمانی اکثر کشورها را دچار شوک کرد نقش پرستاران به عنوان نیروهای متخصص برای مقابله با این معضل را در همه جا نشان داد.

وی افزود: در این روزهای سخت پرستاران مجبور به ساعات کار اجباری و طولانی، به عنوان خط مقدم مبارزه با این بیماری درگیر مواردی چون تشخیص، درمان و مراقبت از بیماران مبتلا به این بیماری هستند و فشار کار زیاد و مواجهه با خطرات ناشی از ابتلا به این بیماری برای خود و خانواده بار روانی مضاعفی را برایشان به همراه داشته، مجموعه همه این ها نشان دهنده اهمیت حرفه پرستاری و جایگاه فارغ التحصیلان این حرفه است.

رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از فعالیت ۲ هزار و ۳۵۰ پرستار شاغل در مراکز دانشگاهی  استان کردستان خبرداد.

شاهویی در بخش دیگری از اظهارات خود خاطرنشان کرد: دانشکده پرستاری و مامایی از سال ۶۵ تحت عنوان "مجموعه آموزشی و پژوهشی بهداری" با پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی پرستاری و علوم آزمایشگاهی شروع به کار کرد و از سال ۶۷ به صورت دانشکده مستقل ادامه فعالیت داد.

وی با بیان اینکه این دانشکده در رشته‌های کارشناسی پرستاری، کاردانی مامایی و علوم آزمایشگاهی اقدام به پذیرفتن دانشجو کرده است، خاطرنشان کرد: از سال ۷۵، در رشته اتاق عمل در مقطع کاردانی و از سال‌های ۸۵ و ۸۷ به ترتیب دانشجو در مقطع کارشناسی مامایی و اتاق عمل نیز پذیرش شد.

رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اذعان به اینکه از سال ۹۳، دانشجویان تحصیلات تکمیلی در مقطع کارشناسی ارشد در رشته های پرستاری و مامایی در دانشکده مشغول به تحصیل شدند، گفت: در حال حاضر چهار رشته پرستاری داخلی جراحی، پرستاری مراقبت های ویژه، پرستاری اورژانس و آموزش مامایی در این دانشگاه تدریس می‌شود.

شاهویی عنوان کرد: تعداد کل دانشجویان دانشکده در حال حاضر در سه رشته پرستاری، مامایی و اتاق عمل ۸۹۹ نفر است که از این تعداد ۵۸۵ نفر دانشجوی کارشناسی پرستاری و ۸۱  نفر دانشجوی تحصیلات تکمیلی پرستاری هستند.

وی خاطرنشان کرد: در گروه پرستاری 24 نفر عضو هیئت علمی در مرتبه‌های دانشیاری، استادیاری و مربی و ۲ نفر کارشناسی ارشد پرستاری مشغول به ارائه خدمت هستند.

رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: دانشجویان پرستاری در مقطع کارشناسی دوره تحصیل خود را در ۸ ترم تحصیلی به صورت تئوری، عملی، کارآموزی و کارورزی در دانشکده و مراکز آموزشی، بهداشتی و درمانی می گذرانند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روز پرستار استانی اجتماعی نفر دانشجوی اتاق عمل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۸۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران

رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: به دنبال منویات مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه پرستاران و درخواست مسئول پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی نهاد ریاست جمهوری مبنی بر پیگیری مطالبات این قشر، سازمان نظام پرستاری پیشنهادات خود را جهت غنای بیشتر لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی به وزارت بهداشت ارائه داد.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نظام پرستاری، محمدتقی جهان‌پور اظهار کرد: پیش‌ نویس لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران در ۳۱ ماده تنظیم شده است که پیشنهادات سازمان نظام پرستاری مضاف بر مواد پیشنهادی معاونت پرستاری در ۱۲ ماده ارائه شده است.

وی افزود: مهم‌ترین محورها استخدام پرستاران همگام با توسعه تخت‌های بیمارستانی و نیاز کشور، تأمین معیشت و رفاه پرستاران و حمایت‌های گسترده جهت جبران خدمت، آینده‌سازی حرفه‌ای و تخصصی پرستاری، تکریم از بازنشستگان و اجرای صحیح قوانین حوزه پرستاری مثل قانون مشاغل سخت و زیان‌آور با مشارکت همه ذی‌نفعان مورد ویرایش و تدوین قرار گرفته است.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری تصریح کرد: سازمان نظام پرستاری پیشنهاد ویژه‌ای در خصوص به‌کارگیری و استخدام نیروهای دوران کرونا داشته و مجدانه پیگیر این موضوع مهم هستیم. نسبت پایین پرستار به تخت در مقایسه با استانداردهای حداقلی، علاوه بر کاهش کیفیت خدمات درمانی و مراقبتی، اهمیت جذب و استخدام نیروهای جدید، به ویژه بازجذب نیروهای باتجربه دوران کرونا را بیشتر می‌کند.

جهان‌پور ادامه داد: تدوین این لایحه گامی مهم در جهت حمایت از حقوق پرستاران و ارتقای جایگاه این قشر فداکار در نظام سلامت کشور محسوب می‌شود و می‌توانیم، شاهد بهبود کیفیت زندگی و کاری پرستاران و افزایش انگیزه و رضایت شغلی آنها و در جهت ارتقای سلامت مردم باشیم.

وی گفت: ظرفیتی که سازمان نظام پرستاری دارد، یک شبکه بزرگ اجتماعی است که دارای ۱۵۹ هیئت‌مدیره در سراسر کشور است، مجموعه این هیئت‌مدیره‌ها و سازمان مرکزی می‌تواند واسط بین مردم و حِرَف با حاکمیت باشد، بنابراین ارج‌نهادن به مجموعه‌های گروه صنفی و حرفه‌ای و انجمن‌های علمی از دغدغه‌های مهم ماست و می‌تواند در سیاست‌گذاری‌ها به ما کمک کند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری به دنبال منویات مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه پرستاران و درخواست مسئول پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی نهاد ریاست جمهوری مبنی بر پیگیری مطالبات این قشر، سازمان نظام پرستاری پیشنهادات خود را جهت غنای بیشتر لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی به وزارت بهداشت ارائه داد.

کد خبر 748838

دیگر خبرها

  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • پیگیری لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست
  • روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه + تاریخ، معرفی رشته مامایی و بازار کار
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کردستان
  • زلفی گل: افزایش ۳ برابری مبلغ قرارداد‌های استادان با صنایع/ میزان اختصاص گرنت به رساله‌های دکتری و طرح‌های تحقیقاتی اعلام شد 
  • پذیرش بیش از ۳ هزار دانشجو در دانشگاه های لرستان
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • جنبش دانشجویی ضدصهیونیستی به فرانسه رسید