Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-07@14:03:19 GMT

هک‌شدن حساب توییتر ترامپ تایید شد

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۵۹۵۴۹

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از فارس، به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دادستان‌های هلندی هک شدن حساب توییتری «دونالد ترامپ» در ماه اکتبر را علیرغم انکار واشنگتن و این شرکت تایید کردند اما گفتند از آن جا که این هکر هلندی از اطلاعات موجود در حساب ترامپ سوءاستفاده نکرد و به تقویت امنیت آن کمک کرد، تحت تعقیب قرار نخواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بنابر گزارش روزنامه انگلیسی «گاردین» هکری به نام «ویکتور گِوِرس» ۱۶ اکتبر (۲۵ مهر) با حدس زدن رمز حساب ترامپ توانست آن را هک کند.

در آن زمان شرکت توییتر و کاخ سفید با اطمینان، گزارش‌ها درباره هک شدن حساب رئیس‌جمهور آمریکا را رد کردند. این هکر فوراً اقدام خود را فاش و اعلام کرد رمزی که او حدس زده بود «!mega۲۰۲۰» مخفف شعار انتخاباتی ترامپ «make America great again»  (آمریکا را دوباره بزرگ کنید) بوده است.

دفتر دادستانی عمومی هلند اعلام کرد: معتقدیم هکر توانست به حساب توییتری ترامپ نفوذ کند اما معیارهای تدوین شده در قانون پرونده‌ای مبنی بر آزاد بودن به عنوان یک هکر اخلاقی را رعایت کرده است.

دفتر دادستانی افزود هک کردن در هلند جرم است اما افزود شرایط خاص که در عمل به آن «افشای مسئولانه» گفته می‌شود، مانع اقدام دادستان‌ها می‌شود.

مبنای یافته‌های دادستان‌های هلندی تحقیقات انجام شده از سوی واحد تخصصی سایبری پلیس بوده است. دادستان‌ها اعلام کردند نتایج تحقیقات به اطلاع هکر و مقامات آمریکا رسیده است.

اولین بار زمانی که خبر هک شدن حساب ترامپ رسانه‌ای شد، این هکر گفت که سهولت دسترسی وی به حساب توییتری رئیس‌جمهور آمریکا نشان می‌دهد او تدابیر امنیتی اولیه را در ارتباط با حساب خود مثل راستی‌آزمایی دو مرحله‌ای رعایت نمی‌کرده است.

او در مصاحبه با یک روزنامه هلندی افزود: انتظار داشتم بعد از چهار تلاش ناموفق دسترسی‌ام مسدود شود یا از من خواسته شود اطلاعات بیشتری ارائه کنم.

وی گفت که تلاش کرده به مقامات آمریکایی درباره این مسئله هشدار دهد و سرویس مخفی در تماسی از وی برای یادآوری این نقص امنیتی تشکر کرده است.   

بنابر این گزارش، این اولین بار نبود که گورس توانست با حدس زدن رمز حساب توییتر ترامپ، به آن دسترسی پیدا کند؛ در سال ۲۰۱۶ هم او و دو نفر دیگر توانستند حساب وی را هک کنند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: ترامپ توییتر هک هک شدن حساب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۹۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد

به گزارش ان بی سی نیوز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، دولت جو بایدن، رئیس کنونی کاخ سفید را با پلیس مخفی آلمان نازی موسوم به گشتاپو مقایسه کرد.

ترامپ در یک مراسم رسمی شام که فایل صوتی آن در اختیار این شبکه تلویزیونی قرار گرفته، گفت: این افراد دولت گشتاپو را اداره می‌کنند. 

وی در عین حال بایدن را فاسدترین رئیس جمهور تاریخ این کشور خواند.

ترامپ در مورد روند جنایی که علیه وی در حال انجام است اظهار نظر کرد: تیم بایدن بر این باور است که این تنها راهی است که به بایدن فرصت انتخاب مجدد به عنوان رئیس جمهور را می‌دهد.

ترامپ پیش از این بار‌ها اعلام کرده بود که شکایت علیه وی مداخله در انتخابات آینده است.

دادگاهی در نیویورک در حال بررسی پرونده‌ای است که در آن ترامپ تحت ۳۴ ماده مربوط به جعل اسناد تجاری و پرداخت حق السکوت به دو زن، به دلیل رابطه ادعایی با آنها متهم شده است. ترامپ در چندین پرونده جنایی از جمله حمله به ساختمان کنگره در ژانویه ۲۰۲۱ و نگهداری اسناد طبقه بندی شده نیز متهم است. حداکثر مجازات ممکن برای مجموع اتهامات ترامپ ۱۳۶ سال زندان باشد. خود رئیس جمهور سابق اعلام کرد که بی گناه است و دلیلی برای تشکیل پرونده وجود ندارد.

انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا در تاریخ ۵ نوامبر ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد. رقبای اصلی در رقابت انتخاباتی جو بایدن، رئیس فعلی دولت از حزب دموکرات و همچنین دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا از حزب جمهوری خواه هستند. هر دو نامزد قبلاً بر اساس نتایج آخرین رای گیری مقدماتی برای نامزدی از احزاب خود، آرای نمایندگان کافی را به دست آورده اند و تقریباً همه رقبای آنها انصراف خود را از رقابت اعلام کرده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تکلیف دومفریس در اینتر تا ۲ هفته دیگر مشخص می‌شود
  • اریک تن هاخ مورد تحسین بایرن مونیخ؛ چرا باواریایی‌ها به مربی هلندی علاقه دارند؟
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...