Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

صحبت‌های این نوجوان ۱۴ ساله با یک بلاگر معروف که تبلیغ سایت‌های شرط‌بندی می‌کند و لایوهای نیمه‌برهنه از خودش می گذارد دو سه روزی است که فضای مجازی را پر کرده است تا جایی که وزیر ارتباطات هم درباره آن واکنش نشان داد و گفت: «فیلم منتشر شده، تلخ و آزاردهنده بود و به نظر می‌رسد نهادهایی که وظیفه امداد رسانی به کودکان و نوجوانان را دارند باید وارد عمل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر یکی از نوجوانان ما این چنین وضعیتی دارد باید به مشکل رسیدگی کرد، این رفتار نتیجه مشکلات دیگر در جامعه است.»

البته در روزهای گذشته تجزیه و تحلیل‌های به اصطلاح کارشناسانه کاربران و فعالان فضای مجازی که هر کدامشان از دید خود به این موضوع نگاه می‌کنند در شبکه‌های اجتماعی بازتاب پیدا کرد. این در حالی است که مقصر یک فرد یا یک نهاد خاص نیست؛ پدر و مادرها، آموزش و پرورش، معلمان، متولیان نظارت بر فضای مجازی، دست اندرکاران امور فرهنگی، مبلغان دینی و ... همه و همه ما یک طرف ماجرا هستیم و کوتاهی در رهاکردن کودکان و نوجوانان در بحرانی‌ترین سن دوران زندگی هیچ‌گاه قابل بخشش نخواهد بود.

ماجرا چیست؟

در روز‌های اخیر ویدئویی از گفت‌وگویی یک نوجوان که می‌گوید ۱۴ سال دارد با یک اینفلوئنسر در اینستاگرام بازتاب وسیعی داشته است. در این گفتگو نوجوان ۱۴ ساله می‌گوید با دیدن لایو‌های اینفلوئنسر به لحاظ جنسی تحریک می‌شود.

او سخنان تلخ و تکان دهنده‌ای در این رابطه مطرح می‌کند که موجب تعجب اینفلوئنسر هم می‌شود.

این ویدئو در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه قرار گرفت و موجی به راه افتاد عده‌ای می‌گویند این سخنان نوجوان ۱۴ ساله لزوم فیلترینگ اینستاگرام را تقویت می‌کند.

مثلا کاربری نوشته است: "اگه از همون سال ۱۳۸۴ پیگیر شبکه ملی اطلاعات بودید، نوجوان متولد ۱۳۸۵ به این اوضاع نمی‌افتاد. "

خبرگزاری فارس هم در مطلبی در این باره نوشته است: «چند روزی است فیلم گفتگوی نوجوانی با یک زن معلوم الحال درحال توزیع است که انسان را یاد داستان قورباغه پخته می اندازد فضای مجازی آنقدر آهسته جامعه ما را بی غیرت نمود که بخشی از جامعه هیچ احساس خطری نکرد.»

این خبرگزاری لزوم کنترل فضای مجازی را مطرح کرد و نوشت: "رها شدگی فضای مجازی شتاب دهنده نابودی فرهنگی شده، البته برخی از کشور ها با تدارک قوانین سخت گیرانه ای متناسب با ارزشها و مبانی خود سعی در تاخیر این فروپاشی دارند."

در این مطلب آمده است: «جریانی مرموز مدیریت فضای مجازی را مساوی واژه فیلترینگ کرده و با تابوی فیلترینگ همه را ترسانده و هر نوع مدیریت این فضا را دیکتاتوری در ذهن مخاطبان جا انداخته است.»

از طرف دیگر منتقدان می‌گویند این ویدئو ربطی به اینستاگرام ندارد و به آموزش و تربیت ارتباط دارد.

منبع: روزنامه خراسان

منبع: آفتاب

کلیدواژه: نوجوان سایت های شرط بندی نوجوان ۱۴ ساله فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۰۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ام فهد، زن مشهور عراقی کیست و چرا کشته شد؟

زی‌سان: مقامات امنیتی عراق می‌گویند ام فهد، اینفلوئنسر معروف شبکه اجتماعی تیک‌تاک در خارج از خانه‌اش در بغداد به ضرب گلوله کشته شد.

او به خاطر انتشار ویدیو‌هایی در حال رقص با موسیقی عراقی و پوشیدن لباس‌های چسبان و تنگ در شبکه اجتماعی تیک‌تاک معروف بود و ده‌ها هزار دنبال کننده داشت.

وزارت کشور عراق هم در بیانیه‌ای تایید کرد «زنی که در شبکه‌های اجتماعی شناخته شده است، توسط ضاربان ناشناس» کشته شده است.

در این بیانیه گفته شده است که «یک تیم ویژه» برای بررسی این حادثه تشکیل شده است.

این اینفلوئنسر سال گذشته به دلیل انتشار ویدیو‌هایی که به گفته دادگاه برخلاف «عفت و اخلاق عمومی» بود به شش ماه زندان محکوم شد.

عراق سال گذشته کمیته‌ای دولتی برای نظارت بر شبکه‌های اجتماعی و بررسی محتوای توهین آمیز و مجازات مسببین آن تشکیل داد.

tags # عراق سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • جزئیات تازه و تکان‌دهنده از خودکشی سمیرا آل سعیدی
  • اظهارات تکان‌دهنده؛ بزرگان ما برای درمان سریع به اروپا می‌روند | چرا دنبال پزشک حزب‌الهی نیستید؟ | فیلم
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • چرا افراد معروف برای خرید فالوور، خرید فالوور اینستاگرام را انتخاب می‌کنند؟
  • ببینید | اظهارات تکان‌دهنده یک نماینده مجلس؛ بزرگان ما برای درمان مریضی‌شان سریع به اروپا می‌روند اما برای اقتصاد بیمار نه!
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره « تیک تاک » کشته شد
  • سلبریتی عراقی تیک‌تاک به ضرب گلوله کشته شد | عکس
  • ام فهد، زن مشهور عراقی کیست و چرا کشته شد؟
  • (ویدئو) لحظه تکان‌دهنده فوت دکتر آیت‌الله‌زاده شیرازی پشت میکروفن پس از تلاوت قرآن