Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیش از ۱۰ تشکل دانشجویی استان مازندران در پی توهین به سرباز دادگستری بابل بیانیه‌ای صادر کردند و نوشتند: درخواست ما رسیدگی دقیق و به دور از جانب داری سازمانی توسط دادستان استان و دادسرای انتظامی قضات نسبت به جرم صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بیش از ۱۰ تشکل دانشجویی استان مازندران در خصوص توهین به سرباز دادگستری شهرستان بابل بیانیه‌ای صادر کردند و نوشتند: درخواست ما رسیدگی دقیق و احیانا به دور از جانب داری سازمانی توسط دادستان استان و همچنین دادسرای انتظامی قضات نسبت به جرم صورت گرفته و اعمال مجازات قانونی و متناسب به لحاظ جنبه عمومی آن است که باید انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این بیانیه آمده است:
اهمیت حفظ کرامت انسانی افراد در نظام اسلامی از مسائلی است که باید نسبت به آن توجه ویژه داشت دستگاه قضایی به عنوان قوه حافظه حقوق عامه در این خصوص نقش ویژه‌ای دارد که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به آن پرداخته شده است وارد کردن خدشه بر پیکره حقوق و آزادی‌های افراد و زیر پا گذاشتن کرامت آن‌ها به هر دلیلی و با هر عنوان شغلی به طور مشخص سلامت اخلاقی جامعه و سرمایه اجتماعی حاکمیت را در بلندمدت با خطر جدی مواجه خواهد نمود.
برخورد ناشایست بازپرس شعبه یک دادگستری شهرستان بابل نسبت به سرباز وظیفه گیت ورودی و در ادامه تهدید پدر سرباز مزبور توسط مدعی‌العموم شهرستان که باید مامن مردم در مقابل ظلم، بی‌عدالتی و فساد باشد از جانب جامعه دانشجویی استان مازندران شدیدا محکوم و غیرقابل توجیه است!
چنین اقداماتی هرچند ناخواسته اعتبار عدلیه در نزد افکار عمومی را مخدوش می‌کند. مردمی که از جانب مجریان عدلیه چنین رفتار‌هایی میبینند چطور می‌توانند نسبت به عملکرد این مجموعه در سایر حوزه‌ها خوش بین باشند و به آن اعتماد کنند؟!
ورود به موقع ستاد کل نیرو‌های مسلح و ریاست محترم قوه قضائیه و متعاقب آن عذرخواهی و دلجویی ریاست دادگستری استان، دادستان و بازپرس مورد اشاره نخستین قدم در راستای احقاق حقوق تضییع شده سرباز مضروب و به دنبال آن مردم شریف استان مازندران می‌باشد که مطمئنا کافی نیست.
درخواست ما رسیدگی دقیق و احیانا به دور از جانب داری سازمانی توسط دادستان استان و همچنین دادسرای انتظامی قضات نسبت به جرم صورت گرفته و اعمال مجازات قانونی و متناسب به لحاظ جنبه عمومی آن است که باید انجام شود.
بدیهی است جامعه دانشجویان مازندران بعنوان حلقه واسط توده‌های مردم و دستگاه‌های حاکمیتی، پیگیری این پرونده را تا رسیدن به سرانجام مشخص حق خود دانسته و از مسئولان ذیصلاح در این خصوص مطالبه جدی دارند.
بدیهی است که اصلاح رویه‌های موجود در رابطه با نحوه برخورد با سربازان وظیفه و پیگیری خلا‌های قانونی در این باره از نظر دور نمی‌ماند که اگر غیر از این باشد شاهد تکرار این چنین تحقیر‌هایی از جانب افراد نسبت به سربازان وطن خواهیم بود، این امر ریشه در سربازی اجباری دارد، که نیازمند است اصلاح بنیادینی در مجلس در مورد این قانون انجام شود.

امضا کنندگان بیانیه:
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه مازندران
بسیج دانشجویی دانشگاه مازندران
مجمع عدالتخواه دانشگاه مازندران
بسیج دانشگاه آزاد قائمشهر
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه قائمشهر
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد جویبار
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد نور
و بخشی از انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی از دانشگاه های:
نوشیروانی
علم و فناوری بهشهر
شمال آمل
آزاد چالوس
علوم پزشکی بابل
علوم کشاورزی ساری

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مطالبه گری دانشجویی دانشگاه های مازندران اسلامی دانشجویان دانشگاه دادسرای انتظامی قضات استان مازندران رسیدگی دقیق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۰۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم بررسی شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم؛ محمد ستایش پور، دبیر علمی این نشست با بیان اینکه مبانی و اصول حقوق بشر در دنیا آمریکایی سازی شده است گفت: حتی آمریکا حقوق بشری را که توسط خودش تدوین شده و به دنیا ارائه می‌شود را هم در مواجهه با مسئله فلسطین و حقوق معترضان دانشگاهی خود نقض می‌کند و در رویارویی با مسئله حقوق بشر با سیاست‌های دوگانه رفتار می‌کند.

همچنین غلامعلی قاسمی، دانشیار گروه حقوق بین‌الملل دانشگاه قم با بیان اینکه فشار افکار عمومی می‌تواند بر سیاست‌های سران کشور‌های اروپایی و آمریکا در خصوص پایان جنگ غزه تاثیرگذار باشد، گفت: تجمعاتی از این دست می‌تواند به کاهش حمایت‌های همه جانبه سران کشور‌های غربی و آمریکایی از رژیم صهیونیستی منجر شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خشم مردمی از برداشتن حجاب یک دانشجوی معترض توسط پلیس آمریکا
  • بررسی ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم
  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم بررسی شد
  • ضبط ۲ دستگاه موتور سیکلت خارجی غیرمجاز
  • کیفرخواست پرونده گروه (ش) با بیش از هزار شاکی در دادسرای تهران صادر شد
  • استفاده از ظرفیت بانوان فعال برای رفع چالش‌های ملی/ پژوهش‌های دینی، مسئله‌محور باشند
  • چرا ادارات دولتی خود را در مسئله حجاب مسئول نمی‌دانند؟
  • دو متهم به قتل وکیل بابلی دستگیر شدند
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدان گفت‌وگو بودند/نباید به مقدسات توهین شود