Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما، این طرح از سوی اکیپ‌های عملیاتی شرکت‌های توزیع در سراسر کشور انجام می‌شود.

مدیرعامل توانیر در آئین آغاز به کار این طرح سراسری با بیان اینکه توانیر این طرح را همزمان با آغاز روزهای سرد سال که مصرف سوخت گاز رشد زیادی دارد کلید زده است، تصریح کرد: با اجرای این طرح به دنبال کمک به کاهش مصرف سوخت در کشور هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدحسن متولی زاده، با اشاره به اینکه توانیر این اقدام را با بررسی‌های کارشناسی انجام می‌دهد، افزود: بخشی از میزان روشنایی در معابر بویژه بزرگ راه‌ها واتوبان‌ها می‌تواند تعدیل شود.

وی با بیان اینکه اصلاح سیستم روشنایی معابر باعث کاهش مصرف انرژی برق می‌شود، ادامه داد: کاهش مصرف برق در نهایت باعث کاسته شدن از میزان مصرف سوخت در نیروگاه‌ها، حفظ محیط زیست با کاهش آلایندگی و کمک به اقتصاد کشور می‌شود.

این مقام مسئول با ابراز امیدواری برای اینکه مردم و همه نهادها با صنعت برق در این طرح همکاری کنند، تاکید کرد: صنعت برق همواره آمادگی کسب نظرات نخبگان را در اجرای طرح‌های خود دارد. مردم می‌توانند تنها با کاهش ۱ درجه روشنایی محیط کار یا منزل و خاموش کردن وسایل برقی اضافی در این ایام کرونایی، از بروز خاموشی به دلیل محدودیت سوخت در نیروگاه‌ها پیشگیری کنند.

پربیننده ترین آب، برق و گاز برای ۳۰میلیون نفر رایگان شد/ تحریم ما را از دستیابی به ۵۰میلیارد دلار منابع ارزی محروم کرد آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کرد افزایش موجودی نفت خام آمریکا قیمت طلای سیاه را کاهش داد جزئیات افزایش تعرفه مشترکان پرمصرف آب کاهش واردات گاز از ایران علت قطعی‌های مکرر برق عراق

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: برق روشنایی مصرف برق توانیر کاهش مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۰۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی زندگی‌ها را نجات می‌دهد/ کاهش ۹۰ درصدی مرگ و میر بیماران قلبی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از نیوساینتیس، یک سیستم هوش مصنوعی اثبات کرده است که می‌تواند با هشدار دادن به پزشکان برای بررسی بیمارانی که نتایج آزمایش قلب به خطر مرگ اشاره دارد، جان آن‌ها را نجات دهد. در یک آزمایش بالینی تصادفی با تقریباً ۱۶ هزار بیمار در دو بیمارستان، هوش مصنوعی میزان مرگ و میر بیماران پرخطر را به میزان ۳۱ درصد کاهش داد.

اریک توپول از مؤسسه تحقیقاتی اسکریپس در کالیفرنیا، که در این تحقیق شرکت نداشت، می‌گوید: این واقعاً فوق‌العاده است. بسیار نادر است که یک دارو ۳۱ درصد مرگ و میر را کاهش دهد، و حتی این مورد برای موارد غیردارویی نادرتر است درحالی که این فقط نظارت بر افراد با هوش مصنوعی است.

چین لین در مرکز پزشکی دفاع ملی تایوان و همکارانش ابتدا هوش مصنوعی خود را بر روی بیش از ۴۵۰ هزار آزمایش الکتروکاردیوگرام (ECG) که فعالیت الکتریکی قلب را به همراه داده‌های بقای افراد اندازه گیری می‌کند، آموزش دادند. هوش مصنوعی یاد گرفت که خطر مرگ هر بیمار را با یک امتیاز درصدی نشان دهد. بر این اساس افرادی که حداقل ۹۵ درصد را کسب می‌کنند، به عنوان خطر بالا در نظر گرفته می‌شوند.

سپس محققان سیستم هشدار هوش مصنوعی را با ۳۹ پزشک در دو بیمارستان مختلف آزمایش کردند. هنگامی که پرستاران نتایج آزمایش‌های الکتروکاردیوگرام هر بیمار جدید را به یک سرور کامپیوتری بارگذاری می‌کردند، سیستم هوش مصنوعی نتایج را تجزیه و تحلیل می‌کرد و در صورتی که بیمار را پرخطر تشخیص می‌داد، سریعاً به پزشکان هشدار می‌داد.

سیستم هوش مصنوعی علاوه بر کاهش خطر مرگ به دلایل مختلف، مرگ و میر بیماران پرخطر ناشی از مشکلات قلبی را تا بیش از ۹۰ درصد کاهش داد.

لین و همکارانش حدس زدند که پیش‌بینی‌های هوش مصنوعی ممکن است به تمرکز روی گروه‌های پرخطر کمک کند. پزشکان معمولاً هشدار‌ها را با آزمایش‌های تشخیصی بیشتر و درمان‌های اضافی دنبال می‌کنند.

سیستم هشدار هوش مصنوعی در حال حاضر در ۱۴ بیمارستان نظامی در تایوان استفاده می‌شود.

توپول می‌گوید: این را می‌توان در هر بیمارستانی در سراسر جهان اجرا کرد از این رو نباید گران باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سوخت گیری در آسمان چگونه و چقدر طول می‌کشد؟
  • افزایش ۲۵ درصدی مصرف سوخت هواپیما در چابهار با افزایش ۳۸ درصدی پروازها
  • استاندارد پایین خودروهای داخلی عاملی در بروز ناترازی بنزین
  • بهترین میوه برای تقویت سیستم ایمنی بدن
  • بررسی مزیت‌های راهبردی اصلاح سهمیه بندی بنزین؛ از خانوادگی شدن سفرها تا استفاده از وسایل نقلیه اشتراکی
  • آیا می توان گیاهان را به صورت خودکار آبیاری کرد؟
  • صرفه‌جویی ۴۰۰ مگاواتی برق با اصلاح روشنایی معابر
  • هوش مصنوعی زندگی‌ها را نجات می‌دهد/ کاهش ۹۰ درصدی مرگ و میر بیماران قلبی
  • ضربه مهلک قاچاق کالا بر پیکر اقتصاد
  • سیستم روشنایی بوستان ولایت قم تکمیل می‌شود