Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی روند تصویب طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری را تشریح کرد و گفت: اکنون روند اصلاح قانون خوب پیش می‌رود و امیدواریم در فرآیند تصویب مشکلات کمتر شود تا ببینیم در فرآیند بررسی شورای نگهبان چطور می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: درباره قانون انتخابات ریاست جمهوری متأسفانه تاکنون شرایط ابتدایی برای ثبت‌نام نداشتیم و بر اساس قانون اساسی کسی که کاندیدای ریاست جمهوری می‌شود باید رجل سیاسی و مذهبی باشد مدیر و مدبر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مشخصات ذکرشده تنها شاخص‌های کیفی است و تشخیص آن با شورای نگهبان است افزود: همان‌طور که شرایط ابتدایی برای ثبت‌نام نماینده مجلس و حتی شورای شهر هست نیاز است تا این شرایط نیز برای ثبت‌نام افراد کاندیدای ریاست جمهوری لحاظ شود که متأسفانه وجود ندارد.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: داشتن صلاحیت یا نداشتن نیز موضوع دیگری است که دستگاه‌های مربوطه درباره آن تصمیم می‌گیرد.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: هدف از اصلاح قانون انتخابات این است که حداقل شرایط ابتدایی برای کسانی که کاندیدای ریاست جمهوری می‌شوند را مشخص کند.

ارجاع 3 بند از اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری به کمیسیون شوراهااصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری در دستور کار نمایندگان

وی افزود: مثلاً افرادی که قصد ثبت‌نام برای انتخابات ریاست جمهوری دارند حداقل دارای مشخصات اولیه مانند داشتن مدرک تحصیلی، سابقه کار سیاسی و اجرایی و یا داشتن تیم مشاورین باشد که حداقل رجل ملی و مذهبی قابل‌توجهی ثبت‌نام کنند.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: پس از این مرحله نیز شورای نگهبان بین آن‌ها افرادی را که اصلح است یا برجستگی بالاتری را دارند انتخاب می‌کند.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: در حال حاضر روند اصلاح قانون خوب پیش می‌رود و امیدواریم در فرآیند تصویب مشکلات کمتر شده تا ببینیم در فرآیند بررسی شورای نگهبان چه پیش می‌آید.

انتهای پیام/363/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قانون انتخابات ریاست جمهوری اصلاح قانون انتخابات نایب رئیس مجلس شورای نگهبان ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۱۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز سه‌شنبه به ریاست سید ابراهیم رئیسی با تصویب سه مصوبه برگزار شد.

 نخستین مصوبه این جلسه نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بود که با رای اکثریت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

این سند با وجود برخورداری از غنای مبنایی، فاقد نقشه راه اجرایی بود که با تلاش شش ماهه وزارت آموزش و پرورش و ستاد تعلیم و تربیت شورای‌عالی انقلاب فرهنگی کلیات آن تدوین و در جلسه امروز این شورا تصویب شد.

همچنین در جلسه امروز دو نفر از اعضای حقیقی شورای سیاستگذاری جایزه دکتر کاظمی آشتیانی و پنج نفر از اعضای حقیقی برای عضویت در هیئت امنای بنیاد سعدی با نظر موافق اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی انتخاب شدند.

دیگر خبرها

  • قالیباف و آقاتهرانی برای ریاست مجلس به توافق رسیدند؟
  • قالیباف و آقاتهرانی برای ریاست مجلس به توافق رسیدند؟ /متفکرآزاد: دعوا بر سر صندلی را دوست ندارم/یوسفی: تصمیمات باید در درون مجلس گرفته شود
  • روایت رئیس کل دادگستری هرمزگان از فرآیند حل مشکل ۵۱ ساله مردم قشم
  • حاجی‌بگلو: قانون شوراها باید اصلاح شود
  • رفتار تبلیغاتی کاندیدهای انتخابات مجلس رصد می‌شود
  • رقابت جدی ۷ نفر برای کرسی ریاست مجلس به روایت نوری قزلجه /اصولگرایان مجلس دوازدهم «یک فراکسیون سیاسی» نخواهند داشت
  • یکدست یا تضارب آرا/ ترکیب هیئت‌رئیسه مجلس دوازدهم چگونه خواهد بود؟
  • امیدواریم مجلس یازدهم یکی دو لایحه مهم را قبل از رفتن تصویب کند/ هیچ تنشی میان دولت و مجلس نیست
  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات
  • تصویب نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش