Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدعلی  واقعی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شیوه‌نامه امتحانات از سوی وزیر آموزش و پرورش به استان‌ها و پس از آن توسط ادارات کل به شهرستان‌ها ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه در این شیوه‌نامه وضعیت امتحانی دانش‌آموزان دوره‌های تحصیلی مدارس روزانه، داوطلبان آزاد بزرگسالان، آموزش از راه دور و ایثارگران از سوی مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی تعیین تکلیف شد اظهار داشت: دانش‌آموزان می‌توانند در سایت اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی مفاد کامل این شیوه‌نامه را مشاهده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واقعی تصریح کرد: در شرایطی که امکان حضور فیزیکی دانش‌آموزان فراهم باشد ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان مطابق آیین‌نامه‌های مربوط به دوره‌های تحصیلی و با رعایت کامل شیوه‌ نامه‌های بهداشتی انجام می‌شود.

وی یادآور شد: بر این اساس در دوره ابتدایی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و تربیتی نوبت اول از دانش‌آموزان پایه‌های اول و دوم ابتدایی در دروس فارسی (خواندن و نوشتن) و ریاضی آزمون عملکردی به‌صورت حضوری در مدرسه با گروه‌بندی دانش‌آموزان و رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

واقعی بیان کرد: در دوره های اول و دوم متوسطه شاخه‌های نظری فنی و حرفه‌ای و کاردانش ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی نوبت اول متوسطه اول، متوسطه دوم، شاخه نظری دروس عمومی شایستگی‌های غیر فنی و پایه فنی شاخه فنی حرفه‌ای و کاردانش به صورت غیر حضوری با مسوولیت معلم و نظارت مدیر مدرسه انجام می‌شود.

وی بیان کرد: ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی نیمسال اول دروس حضوری و غیرحضوری غیر نهایی داوطلبان آزاد و دانش‌آموزان مدارس بزرگسال آموزش از راه دور ایثارگران با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی به صورت حضوری انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: دانش‌آموزان دوره پیش دانشگاهی که از سال‌های قبل فارغ‌التحصیل نشده‌اند می‌توانند پس از تطبیق دروس در امتحانات نهایی حضوری دروس معادل پایه دوازدهم شرکت کنند.

وی اظهار داشت: ارزشیابی دروس شایستگی‌های فنی شاخه‌های فنی حرفه‌ای به استانداردهای مهارتی شاخه کاردانش و دروس کارآموزی و کارورزی به صورت تراکمی و حضوری با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی انجام خواهد شد.

وی در ادامه افزود: نحوه ارزشیابی از دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در دروس غیر نهایی از سوی سازمان آموزش و پرورش استثنایی ابلاغ خواهد شد.

برچسب‌ها مدارس خراسان جنوبی دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس خراسان جنوبی دانش آموزان مدارس خراسان جنوبی دانش آموزان اخبار کنکور ارزشیابی پیشرفت تحصیلی نامه های بهداشتی رعایت کامل شیوه آموزش و پرورش خراسان جنوبی دانش آموزان شیوه نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۱۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودآگاهی و شناخت اجتماعی برای هدایت تحصیلی نیاز است

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: خودآگاهی و شناخت اجتماعی دانش آموزان برای هدایت تحصیلی و انتخاب رشته نیاز است که بازدیدهای میدانی در این خصوص تاثیر مستقیم دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، سید احمدی بنی لوحی بعدازظهر امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در بازدید از تعدادی از مدارس تیران و کرون اظهارکرد: هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم و انتخاب رشته برای آینده شغلی آنان و سرمایه انسانی کشور حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه در هدایت تحصیلی و انتخاب رشته مولفه های شناخت، آینده نگری، علاقه مندی و توانمندی های فردی بسیار مهم است، افزود: خودآگاهی دانش آموز از استعداد فردی، علایق، توانایی علمی و جسمی خود برای انتخاب رشته و تعیین سرنوشت مهم است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان شناخت اجتماعی و سیر توسعه کشور و اشتغال در جامعه را نیز مقوله ای مهم برای انتخاب رشته بیان کرد و یادآورشد: بدون بررسی آینده جامعه و فرصت‌ها انتخاب رشته سخت و با مشکل روبرو خواهد بود.

بنی لوحی با بیان اینکه سیاست نظام آموزشی هدایت تحصیلی ۵۰ درصد جمعیت دانش آموزی در هنرستان‌ها قرار گرفته، تصریح کرد: این آمار در سال تحصیلی فعلی در استان اصفهان بیش از ۴۷ درصد است که از میانگین کشوری هم بالاتر بوده ولی باید برای رسیدن به نقطه هدف کار کرد.

وی ادامه داد: تحصیل در هنرستان‌ها برای اشتغال و کارآفرینی و ارائه فرصت‌های درآمدی موثر بوده که دانش آموزان و خانواده‌ها به این موضوع پی برده و گرایش به این رشته ها نیز افزایش یافته است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان به نقش هنرآموزان هنرستان‌ها در جذب دیگر دانش آموزان به این رشته‌ها اشاره کرد و گفت: بیان واقعیت‌ها و تصویر روشن از جذابیت‌های رشته های فنی امکان جذب افراد به رشته‌های فنی را فراهم می‌کند.

بنی لوحی تقویت زیرساخت های کارگاهی هنرستان‌ها را در این جریان مهم خواند و گفت: ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز این مدارس در استان اصفهان برآورد شده که تامین هزینه‌های مواد مصرفی مهم است.

وی اضافه کرد: احداث هنرستان‌های جدید در کنار شهرک های صنعتی و سایت‌های کشاورزی برای تقویت امکانات و کار در محیط صنعتی واقعی جز سیاست‌ها قرار گرفته و این اقدام با مشارکت فعالان اقتصادی انجام می‌گیرد.

کد خبر 749538

دیگر خبرها

  • ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان با آرمان‌های انقلاب اسلامی
  • وضعیت قرمز در مدارس با افت شدید تحصیلی؛ معدل دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • آژیر قرمز آموزش عمومی؛ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • افت شدید تحصیلی دانش آموزان در دولت رئیسی/ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • خودآگاهی و شناخت اجتماعی برای هدایت تحصیلی نیاز است
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • مدارس کانکسی در زنجان به حداقل ممکن رسیده است
  • اضافه شدن هزار و ۴۸۰ نیروی جدید به آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • فعالیت نوبت صبح مدارس ۶ شهر خوزستان غیر حضوری شد
  • آموزش دانش‌آموزان سیل‌زده در مکان‌های عمومی