Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین عیسی بزمانی، امام جمعه شهرستان ایرانشهر گفت: وحدت و اتحاد بین برادران شیعه و سنی از برکات حضور رهبری در سیستان و بلوچستان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، یازدهمین همایش خورشید ولایت در دانشگاه ولایت ایرانشهر با حضور امامان جمعه معزز و علماء شیعه و سنی استان، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان و مدیران و مسئولین، فرماندهان نظامی و انتظامی این منطقه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین عیسی بزمانی، امام جمعه شهرستان ایرانشهر بیان کرد: همایش خورشید ولایت به منظور گرامیداشت تبعید مقام‌ معظم رهبری در سال 1356 به این منطقه به دستور نظام شاهنشاهی، برگزار می شود.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب توسط رژیم پهلوی به مدت هشت ماه به ایرانشهر که در جنوب سیستان و بلوچستان قرار دارد تبعید شدند که این سفر آغازگر بیداری و روشنگری برای مردم سیستان و بلوچستان بود.

امام جمعه شهرستان ایرانشهر ادامه داد: سردار شهید سلیمانی حق بزرگی در جامعه اسلامی و ایمانی و بشری دارد و مقام معظم رهبری هم در سخنرانی روز گذشته در جهت تکریم و تجلیل سردار دلها فرمودند امروز حاج قاسم اسم رمز بسیج مقاومت و برانگیختگی در دنیای اسلام و الگوی مبارزه در میان امت اسلامی است.

وی اضافه کرد: مردم سیستان و بلوچستان دوستدار مقام معظم رهبری هستند و دلدادگی آنان را امروز شاهد هستیم.

بزمانی عنوان کرد: همایش خورشید ولایت دارای فرصت هایی فراوانی است که مسئولین و مردم باید به این نکات موجود در مراسم توجه کنند که مهم ترین آن فرصت خدمتگزاری با تاثیر مقام معظم رهبری بوده که یادآوری می کند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری زمان طولانی در شهرستان ایرانشهر حضور نداشتند اما ولو مدت کوتاه توانستند یاد و خاطره شان را در ذهن مردم این مرز و بوم ماندگار کنند.

این خطیب جمعه در ادامه، بیان کرد: ایشان در زمان سیل، محوریت ارائه خدمات به مردم را بر عهده گرفتند و این مورد یکی از مسائل بارزی است که ما باید به عنوان خدمتگزار مردم یاد بگیریم.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری همیشه مردم ساکن سیستان و بلوچستان را مورد لطف و عنایت خود قرار داده و فرمودند در زمان پهلوی به این قشر بی اعتنایی شده بود، اما مسئولین و مدیران بدانند که محل جایگاه یشان مکان تکریم مردم است.

این مقام مسئول تصریح کرد: سیستان و بلوچستان مظهر وحدت امت اسلامی است که این مسئله باید الگویی برجسته برای امت اسلامی باشد که برادران شیعه و سنی با اتحاد کنار هم زندگی می کنند.

وی اذعان کرد: برگزاری این‌ گونه همایش‌ها با حضور علمای شیعه و سنی و این استقبال گرم نشانگر وفاداری مردم این خطه به نظام و ولایت‌فقیه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عیسی بزمانی گفت: افتخار ما در دنیا این است که از رهبری قوی و توانمند برخورداریم و تمام آزادی خواهان جهان به ایران و رهبر معظم انقلاب افتخار می‌کنند و امیدواریم همیشه در مسیر ولایت قرار داشته و همچنان پشتیبان و دوستدار ایشان باشیم.

در ادامه مراسم، مولوی عبد الصمد کریم زایی، امام جمعه اهل سنت شهرستان ایرانشهر با اشاره به سخن پیامبر اکرم(ص) که فرموده بود هر کس از امیر و رهبریت اطاعت کند از من پیروی کرده است، بیان کرد: رهبر کبیر انقلاب با پیش بینی ها و اتخاذ تدابیر لازم ماهیت دشمنان را از همان ابتدا برای ملت ایران آشکار کردند.

وی افزود: افتخار ما این است که در کشوری زندگی می کنیم که پرچم اسلام در آن برافراشته شده است و مردم شیعه و سنی آن با صلح و صفا زندگی می کنند و عوامل کفر همه همت خود را برای رو در رو قرار دادن ملت ایرات به کار گرفتند.

این خطیب جمعه عنوان کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی از گذشته‌های دور در تلاش بودند تا با نفوذ در میان اقوام و مذاهب ایران اسلامی بین شیعه و اهل سنت اختلاف انداخته و سیاست‌های سلطه‌گرانه خود را پیاده کنند، اما با رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری، پیوند میان مذاهب و اقوام ایرانی بسیار قوی تر از آن است که با شیطنت های برخی تفرقه افکنان، از هم گسسته شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان شهرستان ایرانشهر مقام معظم رهبری شیعه و سنی امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۱۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۲۵۵ زائر از هرمزگان به حج عمره

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ مسئول بعثه مقام معظم رهبری در هرمزگان گفت: پس از یک دهه تاخیر در اعزام به حج عمره، این پرواز شامل دو کاروان از اهل سنت و یک کاروان شیعه بود که به سرزمین وحی اعزام شدند.
حجت الاسلام غلامرضا حاجبی افزود: این سفر ده روزه است و حجاج ۵ روز در مدینه منوره، و بقیه را در مکه مکرمه اقامت دارند.

بیشتر بخوانید؛ افزایش ۷ درصدی جابجایی مسافران نوروزی در فرودگاه‌های هرمزگان
مسئول بعثه مقام معظم رهبری در هرمزگان افزود: کوچیک‌ترین حاجی ۷ ساله و مسن‌ترین آنها ۹۷ ساله است.
جمشید دلفاردی مدیرکل فرودگاه‌های هرمزگان هم گفت: حجاج ۱۹ اردیبهشت ماه از مبدا جده به بندرعباس باز میگردند.

دیگر خبرها

  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی‌خورد
  • در جامعه کارگری نخبگانی داریم که مورد بی توجهی قرار می‌گیرند
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی خورد
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول فصلنامه «ماجرا»
  • تعاون به عنوان رکن مهم مشارکت مردم، مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول «ماجرا»
  • دیدار جمعی از معلمان سراسر کشور با رهبر انقلاب
  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است
  • اعزام  زائر از هرمزگان به حج عمره
  • اعزام ۲۵۵ زائر از هرمزگان به حج عمره