Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور بابیان اینکه "تلاش می‌کنیم فقه اصیل با رویکرد تطبیقی رشد و توسعه پیدا کند" گفت: حضور فقه در قانون‌گذاری نیازمند توجه بیشتری بوده و قانون باید با مسائل دینی و فقهی ارتباط بیشتری داشته باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، به نقل از مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه؛ آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در مراسم معارفه رئیس جدید مرکز تحقیقات اسلامی مجلس که در سالن جلسات این مرکز در قم برگزار شد اظهار داشت: عملکرد خوبی از قانون مبتنی بر اسلام داریم و ازاین‌جهت در حوزه و دانشگاه گام‌های بسیار خوبی برداشته‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به برکت انقلاب اسلامی، نظام تقنین نوینی پایه‌گذاری شد که قانون اساسی آن برآمده از اندیشه الهی  اسلامی مبتنی بر تفکر فقهی و اخلاقی اسلام است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور بیان کرد: ده‌ها و صدها قانون در مجلس شورای اسلامی بر این مبنا تصویب‌شده که گنجینه بزرگی است و در هیچ جای جهان اسلام به این شکل نیست.

آیت الله اعرافی: تقویت مدارس علوم و معارف اسلامی برای تربیت بهتر نسل جوان مورد تاکید باشدآیت‌الله اعرافی: "مقاومت و ایستادگی" در برابر دشمن تنها راه موفقیت و رفع مشکلات استآیت الله اعرافی: پایین آمدن سطح زندگی و رفتن زیر خط فقر بسیار نگران‌کننده ‌است / دولت‌ کاستی‌ها را جبران کند

عضو فقهای شورای نگهبان تصریح کرد: ازجمله دستاوردهای انقلاب اسلامی، دستگاه تقنینی کاملی است که بر مبنای فقه و اسلام شکل‌گرفته است، از طرفی از بُعدهای علمی و پژوهشی در دانشگاه و حوزه علمیه گام‌های خوبی برداشته‌شده است و مسیر رو به توسعه‌ای را طی کرده است.

امام‌جمعه قم بابیان اینکه تلاش می‌کنیم فقه اصیل با رویکرد تطبیقی رشد و توسعه پیدا کند، گفت: حضور فقه در قانون‌گذاری نیازمند توجه بیشتری بوده و قانون باید با مسائل دینی و فقهی ارتباط بیشتری داشته باشد، البته شورای نگهبان این مسئولیت را بر عهده داشته و در حال حاضر نیز پژوهشکده شورای نگهبان تشکیل‌شده که موجب می‌شود ارتباط میان مجلس و شورای نگهبان از این نظر تقویت شود.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس با تلاش آقای زاکانی و مرکز تحقیقات اسلامی با رویکرد جدید می‌توانند گام‌های مؤثری را در جهت رویکردهای عمیق بردارند.

انتهای پیام/452/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای نگهبان الله اعرافی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۲۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منع قانونی برای ادامه حضور شهردار قم وجود ندارد

روح‌اله امرالهی ، با اشاره به برخی شبهات و اظهار نظر‌ها در خصوص موانع قانونی ادامه فعالیت سقائیان‌نژاد به عنوان شهردار قم، گفت: با توجه به حکم کارگزینی ابلاغ شده توسط رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان به شماره ۹۶۲۷۰۶ مورخ ۳۰ دی ماه ۱۴۰۲ بر اساس موافقت هیات امنا این دانشگاه و مطابق ماده ۷۶ آئین‌نامه استخدامی اعضای هیات علمی، ماموریت اداری شهردار قم تا ۱۰ تیر ماه ۱۴۰۳ بلامانع است.

 سخنگوی شورای اسلامی شهر قم  همچنین از پیگیری این موضوع از دستگاه‌های نظارتی خبر داد و افزود: تاکنون از طرف فرمانداری شهرستان قم یا دستگاه‌های نظارتی استان هیچگونه ابلاغیه‌ای در "رد" یا حتی "اصلاحیه" آن به شورای اسلامی شهر قم ارسال نشده‌است.

امراللهی با تأکید بر عدم صدور هرگونه حکم بازنشستگی برای سقائیان‌نژاد،تصریح کرد: وی با توجه به وضعیت موجود تا پایان سال تحصیلی ۱۴۰۳ مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان نخواهند شد و می‌تواند تحت نظارت شورای اسلامی شهر به فعالیت در شهرداری قم ادامه دهد.

 سخنگوی شورای اسلامی شهر قم  عدم وجود هرگونه ممنوعیت فعالیت شهردار قم را یادآور شد و ادامه داد: بر اساس ضوابط و مقررات استخدامی کشوری، تا زمانی که این ضوابط اجازه ادامه خدمت به شهردار قم دهند، هیچ منعی در این زمینه وجود ندارد.

امراللهی توجه به مر قانون و تاکید اعضای شورای اسلامی شهر بر اجرای دقیق قوانین و مقررات را از اصول و خطوط قرمز شورا دانست و با تقدیر از دغدغه‌های موجود تصریح کرد: این اطمینان را به شهروندان محترم و بزرگان شهر مقدس قم می‌دهیم که با برنامه‌ریزی‌های دقیق و پیش‌بینی شرایط آینده شهر، با رعایت کامل قوانین و مقررات، هیچگونه اختلالی در فعالیت مجموعه شهرداری قم پیش نیاید.

گفتنی است چندی پیش رییس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه شهردار قم ۷۲ سال سن دارد، بیان کرده بود که طبق قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان و اعضای هیأت علمی، سیدمرتضی سقائیان نژاد امکان ادامه فعالیت در مجموعه مدیریت شهری قم را ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • آیت‌الله جزایری از هیچ تلاشی برای اهداف انقلاب فروگذاری نکرد
  • اهتمام بیشتری برای ایجاد فرصت عرضه تولیدات داخلی به کار گرفته شود
  • احداث بوستان «کرامت» نیازمند بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار است
  • آیت الله مطهری مسایل مربوط به حجاب را عالمانه بیان می کرد
  • دکمه تصویب قانون عفاف و حجاب زیر دست کیست؟!
  • نیم قرن مجاهدت «فقیه مجاهد»/ از تاسیس شبکه ماهواره ای تا دانشگاه
  • منع قانونی برای ادامه حضور شهردار قم وجود ندارد
  • اصل ۷۵، اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب
  • آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند